woensdag 2 mei 2018

Varens (update)


Weet je nog dat ik een week of wat geleden een 
berichtje schreef over de varens in de tuin?
Dat het een paar van die voorzichtige blaadjes waren
die zich langzaam uitrolden en moet je nu kijken..
Het is één groene zee geworden die het hele
stuk tuin onder de hazelaar bedekken.
(en oh, zie je de rode bezem, die kreeg ik van mijn broer,
ik had een hele oude waarvan de stok steeds van
de bezem afviel, ik vond het geen probleem, ik hou van
krakkemikkige dingen, maar hij dacht dat het beter kon,
en hij had gelijk; deze bezemt beter :-)


Nu is de bovenste foto wel zo genomen dat het lijkt
alsof het hele huisje er in verdwijnt maar de varens
zijn wel bijna een meter hoog en als het een beetje 
waait wiegen ze tevreden en trots in de wind.
Zo van, zie ons eens mooi, groot en groen zijn en 
gelijk hebben ze want het is een prachtig gezicht.
Links zie je een stukje van mijn stoel waar ik
graag koffie zit te drinken, naar de tuin kijk 
en een beetje zit te mijmeren.
Af en toe meen ik de varens te zien wuiven, alsof
ze willen zeggen; fijn he, hier en dan knik ik 
bijna onzichtbaar terug want ik wil natuurlijk niet
dat iemand denkt dat ik met varens praat ;-)

Ik wens je een fijne dag, er komt mooi weer aan,
dat is al iets om naar uit te zien.
-X-

7 opmerkingen:

  1. De rode bezem doet het ook goed op de foto. Hartelijke groeten Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, o wat leuk, met varens praten...! herkenbaar, ik praat ook met van alles en nog wat om me heen (insecten, de muizen op zolder, enz.
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzonder mooi. Hier is ook een varen aan komen waaien op een plek die ik graag begroeid zie. Ik zal eens met 'm gaan babbelen. Wie weet wuiven ze mij (want dan vraag ik om meer) ook nog eens toe. Geniet van je fijne plekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Isn't it wonderful that the weather is warmer and plants are growing. Fresh and green. they should be talked to because they made it through the winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne plek om koffie te drinken, uitkijkend over de groene varenzee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Varens heb ik hier niet maar ik klets altijd tegen de braamstruik (in de hoop natuurlijk dat hij goed zijn best gaat doen deze zomer) en de rest van het groen, en tegen de merel die toch steeds weer komt kijken ook al is een paar weken terug voor de 2e keer een nestje hier in de heg leeg geroofd (door een ekster vermoed ik, of anders een kat maar die kan er eigenlijk niet bij). Ik hoop dat de merels terug komen en opnieuw gaan broeden, beide nestjes zitten er nog, klaar voor gebruik...
    Xx Tink

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)