woensdag 18 oktober 2017

Zelfmakertje


Als ik mijn pakjes verstuur aan mensen die iets bestelde
in de webwinkel, probeer ik daar altijd iets moois van
te maken, hoeveel bestellingen er ook zijn, ik pak alles
in als een cadeautje en versier ze met wat ik zoal heb.
Elk pakje is anders want ik heb een bak vol met 
dingetjes die ik gebruik zoals lint en bloemetjes.
Een idee voor een makkelijke zelfmaker is afbeeldingen
van stof die je op een stukje karton plakt, zoals de 
bloemen en de blaadjes op de foto, zo doe je het;

Knip, bijvoorbeeld, een blaadje uit stof, doe dat ruim
en plak dat met textiel lijm op een stuk dun karton, 
zorg ervoor dat vooral de randen goed vast zitten.
Je kan het beste een katoenen of dichtgeweven stof nemen.
Knip nu de afbeelding uit, het leuke en makkelijk is
dat de stof niet gaan rafelen door de lijm, let er op dat
je de lijm heel dun aanbrengt anders krijg je rare 
vlekken op de stof (dat wil je niet; rare vlekken ;-)
Maak er eventueel een gaatje in met een perforator,
doe er een lintje of iets door en zo heb je een label, 
op de achterkant kan je dan iets schrijven, bijvoorbeeld;

ik wens je een fijne dag
-X-

9 opmerkingen:

  1. Wat lief en mooi. Je maakt er inderdaad cadeautjes van! Jij ook een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent echt een mooi mens. Zo bezorg je anderen een extra fijn gevoel als zij hun post ontvangen. Wat een goed idee om bloemen uit stof te knippen. Zelf doe ik dit wel eens met mooie servetten en dubbelzijdig tape.

    Groetjes en fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zo fijn om een mooi cadeautje te krijgen ook al bestel je het zelf.
    Ik laat in de winkel ook vaak iets als cadeautje inpakken om vervolgens thuis er even voor te gaan zitten en het uit te pakken. Gewoon een cadeautje voor jezelf! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee! Ik was eerst de foto aan het bestuderen en vroeg me af waar de bloemen van gemaakt waren! Ik kijk nu met andere ogen naar een lapje stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee!! En het is waar, jouw pakjes zijn een feestje om te zien en om uit te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie verpakking en ik ben verkocht, ik besteed daar ook graag veel werk aan. Mooi dat je dat blijft doen. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je maakt er echt veel werk van! Zo heb ik laatst een schaartje bij je besteld en de verpakking op zich was al een feestje, dank je wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik weet uit ervaring dat jouw pakjes inderdaad altijd een feestje zijn om te krijgen! Ik probeer dat zelf ook als ik een kadootje geef maar zo leuk als de jouwe krijg ik het niet ;)
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat had je een leuke blog "gisteren", toen wist je nog niet van die verkeerde trein, denk ik...
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)