donderdag 5 oktober 2017

Huisje


Een paar weken geleden werd ik gemaild door een
Australisch handwerkblad, of ik mee wilde werken aan
een interview en foto's van mijn huis en werkplaats wilde sturen.
Na wat heen en weer gemail bleek dat ze dachten dat ik nog 
in Driewegen woonde en een eigen werkplek had die zo
ongeveer even groot was als mijn woonkamer nu..
Dus ik mailde ze terug dat het helaas geen doorgang kon 
vinden omdat ik al jaren niet meer in dat huis woon.
Ik legde uit dat ik in een piepklein huisje woon en dat mijn 
hele werkplek nog geen vierkante meter in de woonkamer is.


Een tijdje hoorde ik niets, jammer, dacht ik, hoe leuk had
het geweest als ik in een blad aan de andere kant van
de wereld had gestaan, maar ach ja..
Tot mijn verassing kreeg ik toch nog een berichtje dat ze
dat juist ook wel heel leuk vonden; wonen en werken in
zo weinig ruimte en of ik wat foto's had.
Die had ik wel, maar op mijn telefoon en die waren te 
klein om afgedrukt te worden (gelukkig weet ik tegenwoordig
wat high res. foto's zijn, gewoon een zo groot mogelijk bestand:-)
Dus ik maakte een aantal foto's van het huisje en de woonkamer,
hoewel er niet zoveel te fotograferen is, er staan maar
een paar dingen, maar ik heb mijn best gedaan..
Ook vroeg ze om foto's van handwerk, die had ik
gelukkig te over, dus ik was blij en dacht dat het klaar was.


Maar ik was voor het gemak even het interview vergeten,
totdat er een enorme lijst met vragen kwam en of ik 
die 'natural and casual' wilde beantwoorden, oh haha.
Probeer dat maar eens  in het engels, dus ik zat uren 
natural and casual vragen te beantwoorden, ondertussen 
dingen in Translate te vertalen, wat wat denk je van de vraag;
Do your visitors have to squeeze in your stitching?
Iets met knijpen en handwerk, ook de vertaalmachine 
maakte er knijpen in handwerk van, P. dacht dat het zoveel
betekende als; of er veel van mijn handwerk te zien is in huis,
dus ik heb daar maar antwoord op gegeven..(nee ;-)
Hij heeft ook het hele interview nagekeken en flink wat
verbeteringen aangebracht, gisteren stuurde ik het op
met een excuus voor mijn engels, vanochtend kreeg ik een
mailtje dat de foto's prachtig waren en my english excellent.
Ik zal de complimenten aan P overbrengen en nu 
wachten tot het blad in mijn brievenbusje valt.

Ik wens je een fijne dag
-X-

20 opmerkingen:

  1. Wauw, wat leuk is dat! Heel bijzonder en wat een mooi huisje heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Het mag dan klein zijn het huisje. Maar wat een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, maar dat is toch superleuk!
    En wat is het gezellig bij jou...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jemig de pemig wat LEUK!
    Betekende 'Do your visitors have to squeeze in your stitching?'
    Zoiets van of ze toestemming van jou hebben om te voelen en te knijpen in je mooie zelfgemaakte creaties?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Ik denk trouwens ook dat het juist heel leuk en bijzonder is: die vierkante meter van jou!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke ontwikkeling nou toch weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig huisje heb je! Ik zal ws. komend jaar op zoek gaan naar een huisje, en zoek dan juist zoiets kleins en liefs. Wat leuk dat je in zo'n blad komt te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat leuk!! En jouw huisje is zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend leuk dat je hiervoor werd gevraagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh oh wat een avontuur! Stoer van je zeg! En wat een knus huisje heb je toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ingrid, ik dacht dat het betekende "Moeten jouw bezoekers zich tussen al je maakseltjes in wurmen?" omdat je huisje zo klein is en je er ook werkt ... Ze denken misschien dat ook alles "open en bloot" ligt, waardoor er nauwelijks plaats is, maar dat is, vermoed ik, enkel voor de foto's het geval :-) groetjes, Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat leuk een publicatie aan het andere eind van de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk!
    En wat een prachtig huis heb je van buiten en van binnen. Gezellig!
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah ik word helemaal vrolijk van dit berichtje. Zo leuk hoe die dingen soms zo kunnen verlopen. :-) En wat betreft de gekke zin, ik sluit me aan bij de reactie van Marie (anoniem) hierboven, dat was ook het eerste waar ik aan zat te denken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een grappig verhaal. Superleuk huisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Volgens mij was de vraag of je nog wel tijd hebt voor bezoek. To sqeeze in, ergens tussendoor tijd voor maken terwijl je er eigenlijk geen tijd voor hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik sluit mij aan bij de reacties hierboven; wat een te schattig poppenhuisje heb jij! En daarmee in een Australisch blad, wat bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik snap dat tijdschrift wel. Op jouw foto's lijkt het helemaal niet op een mini huisje en altijd alles zo netjes en opgeruimd ;-) Ja....hahaha ik snap heus wel dat dat voor de camera zo lijkt. Maar goed, desalniettemin, weer een bijzondere ervaring waar je trots op kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)