vrijdag 14 juli 2017

Dank je en kleuren van de zomer.


Aaah dank jullie wel zeg, ik heb alle berichten gelezen
en dat is werkelijk meer dan aardig, ik waardeer het
bijzonder, vriendelijkheid is een groot goed.
Zeker online en via de mail (zoals de uitgever deed)
is het erg makkelijk om scherp te zijn en bovendien is
er dan geen sprake van een gesprek omdat 
je niet op elkaar kunt reageren en de woorden
snel verkeerd begrepen kunnen worden, of hard aankomen.
Het hele ding met de boekenwereld is dat het uiteindelijk
alleen maar om geld gaat, je bent zo populair als je laatste
verkoopcijfers en als die tegenvallen, lig je er uit (zoals ik)
Ik heb geen ambitie om zelf een uitgever te benaderen,
daar ben ik veel te...ja, wat eigenlijk..ik deed het één maal
en dat is mij niet erg goed bekomen, dus ik laat het hierbij.
(aangaande het boeken maken, hoe jammer ik het ook vind)


Zelf probeer ik (en dat lukt heus niet altijd, ik kan 
ook wel eens uithalen) om bij wat ik zeg
de volgende drie vragen in gedachten te houden; 
is het waar, is het nodig (dat is een belangrijke) en is het 
vriendelijk, gewoon als richtlijn..

Enfin, eigenlijk wilde ik het over dit kaartje en de slinger
hebben, mijn reactie op jullie vriendelijke woorden 
werd iets langer dan gedacht, om te voorkomen dat dit 
een onleesbaar lang bericht wordt, even in het kort..
Misschien zag je het al op Instagram, maar ik zou graag
deze slinger die ik haakte naar aanleiding van mijn 
zomer kaartje, wat je er bij krijgt, weg geven.
Laat een reactie achter als je het leuk vind om mee
te doen en het zou leuk zijn als je mij zou willen
vertellen wat jij echt een zomer kleur vindt.

Maandag zal ik de slinger verloten.
Ik wens je een kleurrijk weekend met heel veel 
vriendelijke mensen op je pad.
-X-

25 opmerkingen:

  1. Hai Ingrid voor mij is de zomerkleur het rood Vd klaprozen in het veld! Ik doe graag mee met de win actie! Fijne dag Peggyperenijs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Ingrid, wat een heerlijke slinger weer. Perfect voor in onze gepimpte retrocaravan, waar we dit jaar voor het eerst mee op vakantie, zo veel zin in!!
    Mijn favoriete zomerkleur is aardbei....mmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Ingrid, het is soms wat. Jammer dat je zo'n reactie kreeg, niet makkelijk om dat dan naast je neer te leggen... Gelukkig zijn er voldoende andere reacties!
    Mijn favoriete zomerkleur is korenbloemblauw. Ik doe graag mee met de actie, ideaal als decoratie in de babykamer :-)
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Ingrid, Voor mij is geel de zomerkleur. Het is sprekend en gaat soms toch op in het groen van de zomer.
    Het kaartje vind ik ook zo leuk.
    Alvast een fijn weekend gewenst.
    gusta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kleuren van de zee, dat is zomer!
    Je kunt het ook zelf uitgeven! Kijk eens bij Pumbo! Doet Es van Espiratie ook!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn zomerkleur is lichtgeel, de kleur van duinen, waar ik langs woon en elke dag inloop, die ruiken zo lekker in de zomer naar bijna wit zand en met van die zoemende bijtjes in de laag bloeiende disteltjes.
    Maak er een mooi weekend van. Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik was gisteren niet in de stemming om te reageren , soms. Is dat zo. Voor mij is geel de kleur van de zomer. Hou je goed en laat ze maar praten.......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zonnebloemen, boterbloemen, koolzaad, guldenroede, paardenbloemen, goudenregen, GEEL en ook alle andere kleuren. Ik vind de slinger schitterend. Met Harte groet uit Middelburg, TanteJo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind de zomerslinger en kaartje erg vrolijk, dus ik zou graag een kansje wagen. Ik vind wit wel heel zomers, al draag ik het zelf niet echt. Vrolijke kleurtjes doen het bij mij ook goed. Ik heb een spiksplinternieuwe jurk, wit met rode bloemetjes met een zwart bloemenhartje, die vind ik wel erg zomers en mn gele vestje ook

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn zomerkleur verandert per dag! Dus eigenlijk alle kleuren, net als de slinger. Ik word er altijd zo blij van als ik langs kleurige bermen rij, klaprozenrood, korenbloemblauw, paardebloemgeel! Dan ga ik er het liefst tussenliggen, maar ja wie doet dat nou.
    En over je bericht van gisteren: Ook ik ben gek op je boeken. Ze zijn veel persoonlijker dan de meeste andere boeken, alsof we allemaal gezellig bij je aan de keukentafel zitten thee te drinken terwijl je ons leert haken. Gewoon leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind de zomerslinger en kaartje erg vrolijk, dus ik zou graag een kansje wagen. Ik vind wit wel heel zomers, al draag ik het zelf niet echt. Vrolijke kleurtjes doen het bij mij ook goed. Ik heb een spiksplinternieuwe jurk, wit met rode bloemetjes met een zwart bloemenhartje, die vind ik wel erg zomers en mn gele vestje ook

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn Ingrid dat je zoveel reacties kreeg nav je vorige bericht. Er is toch zeker een markt voor jouw boeken zou je zo denken? Gezien de reacties ben ik niet de enige die ze leuk vindt en gekocht heeft? Zou het niet mogelijk zijn om in samenwerking met Flow of met uitgeverij Snor een boek uit te brengen vroeg ik me af. Jullie werelden komen zo mooi samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh leuk !(ja, ik schrijf tegenwoordig de hele tijd "oh" en "oh oh" :-) , komt door jou!)

    zomerkleur? Ik denk meteen aan een soort perzikpastel, fris, licht, zacht.

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi vrolijk geheel!!!
    Graag wil ik een kansje wagen.
    Mijn zomerkleur is toch echt blauw (water/zee/lucht).
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Graag waag ik ook een kansje voor zo'n mooie slinger. In de zomer vind ik het zalig om de dingen te versieren met slingers en lampionnetjes. De kleur 'zee' vind ik wel een mooie zomerkleur, ook de kleur van onze keukenmuur zodat er altijd een beetje zomer in huis is. Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, let me think. The color of summer is the lovely peach and light green.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik gun de slinger iemand anders maar de echte zomerkleur is GEEL! Van de zon uiteraard ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Ingrid,
    Wat een fijne weggever. Je moet zelf de slingers ophangen en genieten van de mooie kleine dingen!!
    Mijn zomerkleur is AQUA omdat ik van water hou en alles er om heen. Ik geniet van de frisse kleur die mooi combineert met veel..;-)liefs..Ingrid x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Pistachegroen, omdat ik zo van Italiaanse ijsjes houd! Jouw vrolijke slinger gun ik iemand anders, ik heb al de postzegels gewonnen (waar mijn dochter erg blij mee is!) Jij ook een kleurrijk weekend met vriendelijke mensen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jij maakt vaak foto's met tekst die zo als kaart verkocht kunnen worden. Zoals de twee foto's uit dit bericht. Ze geven meteen een fijn zomergevoel. Net als de gehaakte rondjes en gezellige slinger op de foto.
    Ik houd deze zomer van een boeketje zachte kleuren. Kleurrijk, gezellig voor een zomervakantiegevoel gewoon thuis.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super leukkk die slinger . Mijn kleur is zo'n veld vol met gele bloesem , zo mooi om te zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben juist dol op je boeken! Ik vroeg er één voor mijn verjaardag en ben een dag later de stad doorgefietst langs 3 verschillende boekhandels om nóg een boek van je te kopen! (Van het geld dat ik voor mijn verjaardag kreeg ��) Echte kadootjes hoor!
    Ik vind je slinger en kaartjes óók leuk, doe al mee via Instagram! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi lieve Ingrid,
    Wat jammer van jouw negatieve ervaring voor wat betreft het boek. Maar, geef niet op! Je hebt zoveel talent en dat wordt echt een keer opgemerkt zodat de uitgevers gaan vechten om wie jouw boek mag uitgeven! Je bent een topper, een talent, een inspiratiebron voor zovelen! Blijf dicht bij jezelf, pak jouw podium en blijf jouw talent met alle liefde inzetten. Als het jouw tijd is, komt dat boek er! Ik geloof erin❤️ Liefs, Babs (ps. Ik heb op IG al gereageerd wat mijn frisse zomertinten zijn 😘)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige slinger is dat..... eenvoudig en kleurrijk. Mijn zomer kleur is de rozerode kleur van watermeloen! Groetjes Caat

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mijn favoriete zomerkleuren zijn kleuren van fruit: aardbei, watermeloen, ananas, framboos, citroen
    Hmmmm heerlijk!
    Als het nog kan, loot ik graag nog mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)