maandag 19 juni 2017

Web-shop-dingen


En ooh, dank jullie wel zeg voor alle reacties,
dat waren er echt veel meer dan ik gedacht had,
zo leuk om te lezen, ik las ze allemaal, dat doe ik altijd.
Het is nog vroeg, en ik slaap echt waardeloos met dat
warme weer, het zoldertje waar ik slaap is Zo warm,
dus ik ben nog niet scherp genoeg voor een goed bruggetje,
maar ik ben al weer maanden bezig met een nieuwe webshop.
Althans met de voorbereidingen daarvoor, ik haakte vele 
uren, breide kussens, maakte nieuwe tekeningen, zette alles 
opnieuw in overzichtelijke mappen op mijn p.c.


Ik organiseerde mijn kast helemaal opnieuw, het is
een behoorlijke uitdaging om te werken en te wonen
in één kamertje, met weinig ruimte en daar ook nog
je voorraad te bewaren en bovenal het leefbaar te houden.
Dus ik haalde de kast leeg, ruimde hem opnieuw in,
alles netjes bij elkaar, labelde alles en probeerde steeds
of hij nog dicht kon, dat lukte niet meteen, dus nog
meer spullen weg, net zolang tot het lukte.. (gelukt!)
Gisteren zijn we begonnen met het maken van de winkel,
dat was tenminste de afspraak, ik wilde graag mee helpen
en ik nam me zeer ferm voor, daar kalm bij te blijven.
(ik wordt altijd nogal nerveus van al die web dingen,
als html-codes en dat soort dingen, het is een wonder 
dat het mij ooit gelukt is deze blog te maken.
Hij is al jaren hetzelfde, want ik durf er niet in 
te rommelen, zo stoor ik mij al jaren aan de schuine
letters, maar ik weet niet hoe ik het moet veranderen,
als iemand dat weet, hoor ik het graag)


Enfin, we begonnen met het sjabloon van de winkel,
en zodra dat scherm verscheen ging ik al op blanco
en voelde ik een lichte paniek opkomen, ik wil het ook 
wel alleen doen zei P. en ik zei Nee, ik moet dit kunnen..
Na 5 minuten zei hij; laten we stoppen, ik ga het doen,
dit gaat het niet worden, geen reden jou zou over de
kling te jagen..en ja hij had gelijk, ook al vond ik 
het vervelend dat ik het aan hem over moest laten..
Aan de andere kant, je hoeft niet alles te kunnen, zo kan 
hij bijvoorbeeld niet breien en vind dat geen enkel 
probleem, dus waarom zou ik me druk maken..

Ik hoop dat de winkel over een week of wat weer in
de lucht is, niet echt een goed moment zo net voor de
grote vakantie, ach nu ja, dan kan ik langzaam opstarten..

Ik wens je een fijne dag
-X-

10 opmerkingen:

  1. Ja hoor zo heb je allemaal dingen waar jej goed in bent. Maar loslaten en overlaten. Aan de ander is inderdaad niet altijd makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verheug me op de nieuwe webshop! Laat het maken ervan maar rustig over, je bent al in zoveel dingen goed....Madeleine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, weer een webshop! Wat fijn dat P. er is :-)
    En dat van cursief... als je een blog tikt in blogger, dan heb je bovenaan zo'n rijtje, dat begint met het woord "opstellen" en daarna HTML, daar staan ook letters, daar kun je een ander lettertype kiezen, er staat ook een schuine letter, daarmee kun je kiezen voor cursief óf niet. Althans, zo is het bij mij. Succes ermee!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, P. aan het breien... Nou ja, vroeger breiden de schaapherders ook, en dat waren altijd mannen. Het schuine lettertype hoort inmiddels helemaal bij jouw weblog! Het lijkt altijd een soort gedicht, zeker ook door jouw eigen hoofdlettergebruik. Laat het maar zo, Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe webshop, hij wordt vast heel gaaf :) En idd hoef je echt niet alles zelf te kunnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iedereen heeft zijn kunsten he, ik ben benieuwd hoe je nieuwe webshop er uit ziet straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het gaat erom dat de shop de lucht in gaat en dat het leuk wordt, maar ook de erg ernaar toe mag leuk zijn toch?
    Heerlijk dat P. het voor je doet, ik heb ook zo'n lieverd die (meestal) probeert te voorkomen dat ik over de kling gejaagd wordt 😉
    Enne ik zie helemaal geen schuine letters 🤔

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo, dag Ingrid!
    Ik vind je schuine letters nét origineel, dit hoort ondertussen gewoon bij jou! Ik denk dat iemand dit ooit al als storend heeft ervaren. Als je dat zou veranderen zou er een stijlbreuk plaats vinden, denk ik.
    Dat wilde ik gewoon even laten weten.
    Geniet van elke dag!
    Groetjes uit Eeklo (België)
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat jij niet prettig vind, vind ik juist fijn die schuine letters. Geeft mij juist rust. Zo zie je maar. Succes met alles wat je wel kunt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach laat die letters nou zo Ingrid, das juist zo jou!! We zien het zo graag. En ik verheug me op je nieuwe webshop!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)