vrijdag 21 april 2017

Hoek


En ik kan weer ademen, het duurde niet eens
 zo lang, eigenlijk, ik heb alles even laten
bezinken en ben weer op weg gegaan..
Gaandeweg de dag gisteren bedacht ik me dat ik toch
wel voor hetere vuren had gestaan, in situaties terecht
was gekomen die vele malen ingewikkelder waren dan dit,
en daar ben ik ook uit gekomen, ook al was de weg
daar naar toe soms slecht begaanbaar..
Het zware gevoel (soms kan je het echt letterlijk voelen
al iets op je drukt) verdween en maakte plaats voor
een soort lichtheid, ik moest zelf een beetje lachen
om mezelf, zo van ohoh Ingrid, laat je toch niet zo
in de hoek zetten, een vriend zei eens, niemand kan je 
in de hoek zetten, je bent geen kleuter, dat doe jezelf..
Dat is een waar woord en toen ik daar gisteren aan dacht,
draaide ik me om, wandelde ik de hoek uit, zo het
hobbelige pad weer op..


Dus ik ga weer verder waar ik gebleven was en ga 
op zoek naar andere mogelijkheden, die misschien,
wie weet wel veel beter uitpakken dan deze, en zo niet
dan heb ik het in ieder geval geprobeerd..
In de vaart der dingen ben ik helemaal vergeten om de 
bolletje-wol-ketting weg te geven, bij deze dan maar;
ik zou hem graag willen sturen naar miss-friszz,
als je mij je adres mailt, komt hij naar je toe.
(hoewel ik deze ketting toch meer een zij vind :-)
Ps, mocht je deze ketting zelf willen maken, 
in mijn boek Lov-ing wool staat hoe je dat doet.
Je kan er natuurlijk ook altijd eentje bij mij bestellen.

Ik wens je een heel fijn weekend
-X-

6 opmerkingen:

  1. Als er een deur wordt dichtgedaan gaat er ergens een raam open! Fijn weekend met veel zon! Madeleine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw plan blijft jouw plan. Ook als iemand een deur hard heeft dichtgeslagen. Durf te vragen aan mensen aan wie je tot nu toe nog niet jouw verhaal, jouw plan hebt verteld. Leef jouw plan en laat mensen door jouw aanstekelijke verhalen ook in het plan gaan geloven.
    Twijfel bij jouzelf trekt een ander mee in die onzekerheid. Dus hup, tikje onder jouw gatje met die roze gympen en gewoon ervoor gaan. Op pad en kloppen op andere deuren.
    Blijf gefocused op dat wat je allemaal in jouw notitieboekje hebt geschreven. Neem een tweede notitieboekje en teken alles wat je in jouw eerste boekje in woorden hebt bedacht.

    Maak er zelf een succes van.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto: de weg is niet makkelijk begaanbaar, maar je komt er wél! En volgens mij is 'ketting' een vrouwelijk woord, dus inderdaad een 'zij' 😊 Je gevoel is juist!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat knap om er zo overheen te stappen. Als ik in de hoek word gezet vind ik dat soms moeilijk te accepteren. Ik kom er wel af en toe uit om te koken of een ander werkje te doen, maar daarna sta ik weer in diezelfde hoek. Dit kan soms wel een aantal dagen duren , maar uiteindelijk komt het weer goed. Stop je het in een doosje plakt het goed dicht en gaat verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn moeder zou zeggen: laat je niet op je kop zitten. Neus in de wind en een rechte rug. Fijn weekend, Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)