woensdag 1 februari 2017

Je probeert nog eens wat..


De meeste dingen die ik maak lukken helemaal niet,
dat zijn niet de dingen die ik vaak laat zien,
meestal belanden ze in een mandje "dingen waar ik
nog eens naar moet kijken en verbeteren"
Dat doe ik natuurlijk nooit en als ik dan in een
opruimbui ben (heb je dat ook, dat opruimen met
vlagen gaat, dat je ineens in de goede stand staat?)
gewoon in de vuilnisbak want ik kan niet alles bewaren.
Zo probeerde ik laatst blaadjes te breien maar die zien
er uit als visjes, bovendien krullen ze op,
deze zijn dan in de categorie; leuk geprobeerd,
maar het is het net (helemaal:-) niet..


Ook deze, hoewel hij er op de foto nog best wel 
aardig uitziet, valt in diezelfde categorie..
Ik kocht de poef bij de kringloop, er zat een grijze hoes
om, dat was op zich nog wel aardig, maar er waren rode
hartjes op geborduurd, wat ik niet mooi vond.
Dus ik haalde de hoes eraf en haakte met allerlei
restjes witte wol een hoes.
Terwijl ik ermee bezig was dacht ik al dat de wol veel
te dun was, maar ik haakte dapper verder.
Nu de hoes er een paar weken omzit, ziet het er
echt niet mooi meer uit, de witte wol is grijzig geworden,
ik zit er vaak met mijn voeten op, hoewel ik 
 altijd op sokken loop en ik de vloer van het 
huisje regelmatig veeg, daarnaast is hij gaan lubberen,
wat een gek woord, nu ja, het zit niet strak meer..


Dus ik ben een nieuwe gaan haken, van hele dikke 
blauwachtige wol, misschien dat dat er wat minder
snel grijzig uit gaat zien..
Mocht je zelf ook een nieuwe hoes voor een poef willen
haken, je vind ze best vaak bij de kringloop, het is heel
 eenvoudig; haal eerst de hoes eraf.
Neem dikke wol, misschien beter niet in wit, 
en een haaknaald die iets te dun is voor de wol,
het moet een strak haakwerk worden.
(anders gaat het lubberen:-)
Begin met 5 lossen, maak een ring en haak daar
 10 stokjes in, meerder daarna in elke volgende
rij, de eerste rij om de steek, de volgende rij om de twee
steken, de rij daarna om de drie steken, en zo voort, net zo lang
totdat je bij de rand bent, dan haak je gewoon rij na rij 
totdat de zijkant lang genoeg is, tenslotte rijg je er een 
elastiek door heen, en doe je de hoes om de poef.

Maar misschien denk je wel na mijn hele verhaal,
huhu, daar ga ik niet aan beginnen, haha.
Mijn blauwe hoes is bijna af, en mocht die er na een 
tijdje niet meer uit zien, dan doe ik de hoes met de hartjes
er gewoon weer omheen, all you need is love, nietwaar.

Ik wens je een fijne dag
-X-

4 opmerkingen:

  1. Geweldig! Soms koop ik iets bij de kringloop en geef het dan weer terug aan de kringloop. Over opruimen gesproken, ik neem me vaak voor om elke dag iets te doen. Een keukenkastje of een doos op zolder, dat werkt redelijk goed. Maar er zijn van die dagen dat er zoveel andere werkzaamheden zijn, dat het ruimen erbij inschiet! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn opruimbuien beginnen vaak op het moment dat ik eigenlijk naar bed moet, is mn vriend niet zo heel blij mee.. Ik heb een paar jaar geleden een zitzak met een hele lelijke hoes gekocht bij de kringloop. In ons nieuwe huis heb i km neergezet met een lap stof er overheen als uitprobeersel voor de hoes... Het is blijkbaar een hele mooie stof voor de hoes, want bijna twee jaar later ligt de lap stof er nog steeds overheen.. Oeps! Wel lekker makkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben benieuwd naar het nieuwe jasje voor je poef :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben je niet wat al streng op jezelf. De gebreide blaadjes wilden gewoon graag visjes worden. Met blocken kun je ze mooi plat krijgen. Maar ja, als je iets anders in je hoofd hebt, dan er van jouw breinaalden komt, dan kan ik me voorstellen dat de breisels in de vuilnisbak belanden.
    De poef liijkt op de foto's best mooi, maar ja, op foto's kun je sommige dingen niet goed zien. Met dikker blauw garen wordt de poef vast prachtig en fijn om je voeten lekker op te leggen.

    Veel haakplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)