vrijdag 1 april 2016

Love is all..


Omdat mijn nieuwe boek Lov-ing wool er 
aankomt, ben ik bezig met wat gezelligheidjes 
te maken voor het boekenfeestje..
Ik kocht al stapels glazen bij de kringloop, deze keer
maar eens geen koffie en taart, maar limonade 
en wat kleine hapjes.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat dat moet worden,
aan een ieder aan wie ik het vraag zeggen ze; Oh joh,
dat is makkelijk daar heb je er zoveel van,
als ik dan vraag, wat dan, is het antwoord; 
eeh..dat weet ik zo snel even niet, haha..


Ook kocht ik een heleboel gebruikte breinaalden die 
ik in vazen neer ga zetten en ieder bezoeker mag 
een setje meenemen, zodat ze meteen kunnen beginnen,
met de patronen uit het boek, alle kromme exemplaren
(ik vraag me af hoe ze zo krom komen, dat waren
naalden van sterke breisters :-) zijn er tussen uit gehaald.
Volgende week ga ik met Twirre de etalage van haar 
winkel inrichten en met Judith een nieuwe jurk kopen.
(ik heb zo'n hekel aan winkelen en paskamers, dat
als ik alleen zou zijn, gewoon de eerste jurk die ik tegenkwam
zou passen, even voor zou houden en denken, is wel goed zo,
dus enige begeleiding is wel gewenst..
anders zou ik met een slecht passsende jurk in de
verkeerde kleur verschijnen, oh, oh;-)
Ondertussen haak ik hartjes, ook om weg te geven,
als een klein bonbonnetje, een fijn ontspannend
werkje, de ene na de andere..


Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om 
er een zelfmaker van te maken, van de hartjes.
Ik dacht dat iedereen het patroontje wel kende,
toch kreeg ik er vragen over op Instagram.
Hierbij dus, hoe je ze moet maken, het zou best kunnen
dat ik het al eens eerder liet zien, hier op mijn blog.
Maar ach, liefde kun je nooit genoeg hebben, toch?
Passend daarbij is het liedje Love is all van
The tallest man on earth, wat op het moment bij mij
op repeat staat, ik ben nogal simpel als het op
muziek aankomt, als ik iets leuk vind luister 
ik het keer op keer..

Wel, ik wens je een stralend weekend, we gaan 
ineens van de kou de warmte in, heerlijk,
en natuurlijk heel veel liefde..
-X-

8 opmerkingen:

  1. Prachtig Ingrid! Dat je weer zóveel leuke dingetjes doet en maakt voor de premiere van je boek! En die hartjes, lovely :-) Maar ik heb problemen met het lezen van het patroontje op de afbeelding: witte letters op een lichte achtergrond ... Ben ik de enige of... zou je de letters zwart kunnen maken? Vast wel, Photoshop kan dat ;)
    Dank je wel alvast!
    Fijne dag verder en zie de zon, die nú al straalt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Florina,bedankt voor je berichtje, op mijn scherm is het prima te lezen. Omdat ik de foto helemaal opnieuw zou moeten bewerken in photoshop, het programma werkt niet uit zichzelf, en daar heb ik nu even geen ruimte voor. Dus ik laat het even zo, je kan ze vast wel vinden op internet, het is een veelgebruikt patroon :-) Ik wens je een goed weekend.

      Verwijderen
  2. Wat leuk, en ik heb nu al zin in dat boek!! Precies op tijd voor moederdag, ideaal ;-).
    Kleine hapjes die gemakkelijk te maken zijn: 1. wraps met roomkaas en zalm in stukjes snijden,
    2. champignons koken in een beetje wijn met kruiden en dan aan een prikkertje,
    3 lekker brood met gorgonzola en zongedroogde tomaatjes uit de oven,
    4 sowieso lekker brood met smeerseltjes van een fijne eetwinkel die er bij jou in de buurt vast wel zijn...
    heel veel plezier alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, leuk zijn ze, deze hartjes. Er zijn een heleboel van dit soort hartjes, en dan is het steeds weer net anders :-) Deze versie is ook weer nieuw voor mij, haha! Ik zit al te denken over hapjes, als me iets te binnen schiet, laat ik het je weten! Zou best leuk zijn als 't een beetje bij je thema past. Misschien kan je iets doen met de garnering. In het Fries Museum hadden ze hele leuke tafelversiering (bij de breitentoonstelling): in kleine vaasjes een paar breipennen en daar dan bolletjes wol aan geprikt, die je helemaal naar de bovenkant schuift. Een soort van wolbloemen :-) Geen hapje, wel een leuk detail!
    Groetjes,
    Akkelien (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw blogpost straalt lifde uit met die leuke hartjes. Goed dat je het patroon even deelt, want er zijn vast beginnende haaksters die het patroon nog niet kennen.
    Voor de hapjes zijn wrapsstukjes een aanrader. Je kunt ze met allerlei dingen vullen. Bijvoorbeeld met wat Philadelphia en plakjes gerookte zalm, met kruidenroomkaas, stukjes rode paprika en plakjes ham, met pindakaas en komkommer, met een klein beetje boter en drooggedepte komkommerplakjes, met roomkaas en ananas en ga zo maar door. Je hebt dan in weinig tijd heel veel hapjes.
    Veel plezier met de voorbereidingen voor de lancering van je nieuwe boek.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Om in de sfeer van het boek te blijven koop je (veel) zoete en hartige hapjes van de Turkse bakker. Heb jij geen stress :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. One can never have too many hearts to hold and share....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het klinkt als een heel fijn boekenfeestje! Ik had zo graag even langs willen komen maar zit net dan in Frankrijk. Nou ja, ook niet vervelend ;) Veel succes nog met de voorbereidingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)