zondag 1 maart 2015

Bon Voyage


Het is natuurlijk al vele jaren duidelijk
dat ik hou van het werk van Jurianne Matter 
daarnaast vind ik haarzelf ook erg aardig en grappig..
Elke keer als ze met een nieuw ontwerp komt
denk ik oooh, jaaa..zo ook met de Rite de passage bootjes
waarvan ze me enkele setjes opstuurde.
Ook Mrs Little is er erg gecharmeerd van,
zodra ik een bootje in elkaar had gevouwen,
eigende ze zich het toe, ging erop zitten,
en wilde helemaal niet luisteren toen ik haar 
probeerde uit te leggen dat het geen veerpontje was..


-foto credits Jurianne Matter-

Het zijn bootjes die je zou kunnen gebruiken om iets te vieren,
stel je een bruiloftsfeest voor, met in de schemering
 een vijver vol bootjes,waarop alle gasten
 hun goede wensen schreven..
Of een afscheid van een dierbare, waarbij je een 
een laatste berichtje op het bootje schrijft
en het dan met de stroming van de rivier laat gaan..
als een klein, misschien troostrijk, ritueel.
Op de werkelijk prachtige site 1001 lichtjes
vind je meer over de kunst van het afscheid nemen,
de bootjes zijn daar ook verkrijgbaar.


-foto credits Jurianne Matter

Los van de symbolische waarde vind ik het 
ontwerp en de prints gewoon heel mooi.
Ik gebruik natuurlijk eigenlijk nooit foto's van anderen
maar in dit geval..zo mooi en sfeervol..
dat had ik nooit voor elkaar gekregen :)
Op de blog van Jurianne vind je meer foto's
en een wat uitgebreidere beschrijving van de bootjes.
Van Jurianne ontving ik drie setjes, met elk drie bootjes,
om deze weg te geven.


-foto credits Jurianne Matter-

Dus mocht je een setje willen ontvangen
(en ik denk zomaar dat je dat graag wil :)
laat dan een berichtje achter, dat kan hier,
maar ik geef er ook eentje weg via Instagram.

Woensdag zal ik laten weten naar wie ze varen,
en oh..Mrs Little..ik zag haar niet meer 
en toen ik hier vanochtend dit bericht zat te typen,
meende ik haar naar de overkant te zien varen van het kanaal, 
waar ik op uit kijk, maar dat kan evengoed niet waar zijn..;)

(Maandagochtend ben ik even niet hier te vinden,
omdat ik in alle vroegte naar de tandarts moet,
ik denk niet dat ik daarna (noch ervoor) in de stemming
ben om blogberichten te maken.)

Ik wens je een fijne dag
-x-

55 opmerkingen:

  1. Zo mooi! Ik doe graag mee.
    Ik wens je een fijne zondag (met ook daadwerkelijk zon in Lelystad :-) en sterkte morgen bij de tandarts!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en heel sfeervol, ik doe ook graag mee. Groetjes, Titia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi! :) ik zou graag wel zo'n setje willen winnen.
    Succes morgen bij de tandarts!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat leuk en sfeervol. Graag doe ik ook mee.


    Lieve groet, Petra L

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ten eerste sterkte bij de tandarts! Misschien helpt het om heeeel mindfull te zijn :) En - ik doe graag mee. Geweldig idee, die ritueelbootjes!
    Fijne zondag - Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhhhh, wat is dit een mooi ritueel..... JA, ik wil graag meeloten voor een setje. Sterkte bij de tandarts morgen. Met hartegroet, TanteJo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterkte bij de tandarts...
    Ik doe graag mee met je giveaway...een mooie gedachte deze ritueelscheepjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De bootjes doen me denken aan Aziatische rituelen waarbij vele bootjes met lichtjes en bloemen wegvaren bij de ceremonie. Ik doe graag mee en wil ze dan laten varen tijdens de bijeenkomst voor mijn overleden zwager, die we na 9 jaar nog steeds houden met vele vrienden.
    Sterkte bij de tandarts.
    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 5 jaar geleden verloor ik mijn beste vriendin. Ik vind de bootjes heel erg knap maar vooral de gedachte erachter. Ik zou dan ook graag een bootje met een mooie boodschap richting haar laten varen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een mooi gebaar, ik weet wel een hele goede reden om zo'n bootje weg te laten varen en daarom doe ik graag mee.
    Heel veel succes morgen bij de tandarts, kop op !
    Lieve groet
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ja, ik waag heel graag een kansje...
    Ze zijn zo mooi!
    Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe ook heel graag mee! Sterkte maandag en nog een fijne zondag!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi en rustgevend.......ik doe graag mee voor zo'n bootje

    ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Ingrid,
    Doe graag mee met deze winactie, wordt altijd blij van de ontwerpen van Jurianne Matter. Vandaag is het mijn vaders verjaardag maar helaas is hij 7 jaar geleden overleden. Moet daar dan toch steeds aan denken en vind het wel toevallig dat jij er vandaag dan ook aandacht aan besteed. Dus bij deze, mocht ik ze winnen, dan laat ik er deze week een te water met een boodschap voor mijn vader erop. Ook wens ik je morgen veel succes bij de tandarts. En probeer er maar niet te veel aan te denken !! Succes, groetjes, Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O prachtig! Ik zou graag een setje winnen. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. veel sterkte bij de tandarts : je zal zien, dat gaat sneller voorbij zijn dan je vreesde ;) En ik wil wel een bootje als je er eentje op overschot hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig, met in zo'n bootje wil ik wel een poosje ronddobberen en zien waar ik uitkom

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat en mooie manier om afscheid van iemand te nemen met zo'n bootje. Maar ook om een stille wens of gedachten de ether in te sturen. Ik doe graag mee met de give-away.
    Nog een fijne zondag en sterkte bij de tandarts.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. It would be so fun to sail away in your lovely boats...hope I can!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ontzettend leuk die bootjes. Ik ding graag mee naar een setje. Het idee erachter spreekt me als watersporter ook erg aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik wil wel met zo'n bootje naar Engeland varen...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze sfeeerbootjes zijn echt mooi. En op zoveel bijzondere momenten goed te gebruiken. Knap ontwerp.

    Sterkte bij de tandarts, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi idee en mooie uitwerking (natuurlijk!)
    Ik waag graag mijn kans om een mooie boodschap te water te kunnen laten...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie bootjes en bijzonder waarvoor ze gebruikt kunnen worden. Ik zou er wel eentje willen winnen :). Heel veel sterkte bij de tandarts. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Ingrid
    Heb alles wat je geschreven hebt eerlijk gezegd laten bezinken en veel nagedacht. Mooi symbool zo´n bootje.
    Zou er wel een bestemming voor weten en mee willen varen in dat bootje.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Such lovely paper boats! Every year we have our family reunion on our favorite lake here in Northern California. It would be wonderful to sail these to celebrate our family coming together! Thank you for a chance to win.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. is het ook niet zo dat je een wens mag doen (voor iemand anders) voor ieder bootje=lichtje dat je te water laat? Dan wil ik graag voor mijn 3 wensen-mensen meedoen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh die zou ik super graag winnen om te gebruiken als we het allerlaatste afscheid van mijn opa en oma vieren. Ze hebben altijd aan de rivier gewoond en het lijkt me heel mooi om na het uitstrooien van de as, tijdens de wandeling terug langs de rivier deze bootjes weg te laten varen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie blog bericht ! Ik zou ook heel graag een setje willen winnen van deze bootjes. Als ik er naar kijk dan denk ik echt wauw! Ze staan denk ik ook leuk in een schaal met water op tafel..dat trekt dan wel aandacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtige bootjes. Ik begrijp mrs Little helemaal, ik zou er ook niet af willen. Dus maak ik graag kans op eentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. oh, i'd love to win! I'd save the boat until my little boy is a bit bigger (only 6 months old now) and together we'd go see it sail on a little brook somewhere near here.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ooo, wat een prachtige bootjes! Ik doe graag mee!
    And if the wind is right, I can sail away...

    Sterkte bij de tandarts!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zo mooi vind ik ze! Ik zou zeker graag zo'n setje winnen, hoewel ik hoop dat mijn flamingoosje dan niet hetzelfde doet als Mrs Little..

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik had ze al gezien op de blog van Jurianne en ik ben er ook helemaal weg van, dus ik doe ook graag mee. Hoop dat de tandarts meegevallen is?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh, de tandarts... hoop dat het ondertussen weer een beetje gaat.
    ik doe graag mee.
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  36. O wat zijn ze mooi!
    Ik zou ze graag willen winnen!
    groetjes,
    Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik had ze op haar eigen blog al gezien en wat zijn ze leuk!!!! Ik zou ze graag winnen.
    Mvg,
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ze zijn prachtig! ik doe graag mee met zo'n mooie actie!
    Ik hoop dat de tandarts meeviel?
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mag ik ze voor mezelf wensen? Ik ben jarig vandaag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Vorige week is mijn allerliefste moeder overleden, meneer Alzheimer heeft haar leven tot een ijskoude ervaring gemaakt. Zij die de beste verhalen voor kon lezen, de lekkerste pannenkoeken kon bakken....ja, wat zou ik voor haar graag en vol liefde een bootje de Berkel af doen zakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh prachtig! Ben dol op de creaties van Jurianne! Ik waag een gokje!
    Liefs, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ook ik ben al jaren gecharmeerd van het werk van Jurianne Matter. In 2009 bestelde ik de lantarentjes, die staan er nog steeds. De bootjes vind ik ook geweldig.
    Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik doe graag mee en zou een bootje varen voor mijn lievelingsbroer die gestorven is en waar ik iedere dag aan denk.
    Gelukkig voor je is het tandarts bezoek voorbij. Hopelijk heb je geen pijn meer. Ik ben zelf zoo bang voor de tandarts.
    Liefs Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Meestal doe ik niet mee, maar deze zijn onweerstaanbaar
    Liefs Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Bruidsbootjes, krijg het heen-en-weer-bootjes of Schone Scheepjes, van mij mogen ze deze kant uit varen!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een prachtige bootjes! Ik waag heel graag een kans voor een bijzonder iemand.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik doe graag mee, want ze zijn echt prachtig!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Oh, ik zie deze give-away nu pas, maar wat een prachtige papiertjes! Ik hoop dat het nog net kan om mee te loten.
    Ben een, over het algemeen, stille volger van je blog, maar hier moet ik even op reageren :-)

    Groetjes Henny V.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Schipper mag ik overvaren... ik wil graag mijn kans wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat een prachtige bootjes... Ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)