donderdag 25 september 2014

Thrifting and a little swap..


Wat het kringlopen betreft sta ik al meer
dan een jaar op water en brood..;)
In Ingen was de kringloop gewoon te ver weg,
en hier zijn wel vier kringloopwinkels in Noord,
maar is het aanbod bijzonder mager..
Als er iets staat wat een beetje leuk is,
zit er meteen een plakkertje op met 25 euro,
wat mij dan nogal overvraagd lijkt..


Maar soms fiets ik eens even langs,
gewoon omdat het kan, dan rommel ik even rond,
kijk naar de dingen die ik allemaal niet ga kopen,
en luister met plezier naar het Amsterdamse accent 
van bezoekers en personeel, heerlijk..
(Ik wou dat ik het na kon doen, maar ik ben niet goed in
accenten, mijn vriendin Fem wel..
zij was hier van de week en we werden in de auto
aangehouden door een motoragent,
die ons in plat Amsterdams bestraffend toesprak,
waarna zij de hele weg naar huis hem nadeed..
zo grappig, maar dat terzijde :)


Zo heel af en toe vind ik eens wat
en neem ik wel eens iets mee
een klein dingetje wat ik helemaal niet nodig heb,
maar juist daarom zo fijn, ik hou van nutteloze dingetjes..
(niet teveel want eigenlijk heb ik er geen plek voor,
als ik mijn huisje zo georganiseerd wil houden als nu..)


Zo vond ik laatst deze schriftjes,
daar springt je hart toch van op..(het mijne wel)
Eentje gaf ik er al weg, eentje hou ik zelf
maar de andere twee zou ik graag willen ruilen..
(zo lang geleden dat ik iets ruilde, heb ik zomaar zin in)
Dus als je daar ook zin in hebt,
(het maakt niet uit wat je terug stuurt)
laat dan een berichtje achter..

(if you like to swap, one of these little old notebooks
with me, please leave a message, 
doesn't matter what you send me in return, thank you)

Ik wens je een fijne dag
(het is ineens een beetje herfstachtig, vind je niet?)
-X-

14 opmerkingen:

  1. ja dat schriftje, ik zag naar de foto's zonder je tekst te lezen eerst en ik had ook zoiets van wa e graaf schriftje,
    dus nu ik lees dat je wil swappen, graag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ingrid, wat super leuk schriftjes zijn dat zeg.
    ik ben ook gek op deze dingen geen idee wat je
    er altijd mee moet doen. Alleen al omdat iets er zo leuk
    uit ziet zou ik het ook meenemen. Misschien vindt mijn zoontje hem ook leuk denk het haast wel. hij leert nu schrijven en als hij daarin zou schrijven is het een boekje dat je altijd zou houden.
    Dus ik zou heel graag met je willen swappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Ingrid, Enig die schriftjes. Ja, ik wil heel graag ruilen. Ik kom 12 oktober naar je boekfeestje. Dus opsturen hoeft dan niet. Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love notebooks, can't ever have enough of them. Want to swap real bad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig, die schriftjes! Ik wil graag met je ruilen, ik heb ook nog wel wat liggen ergens... Hier ook herfstachtig, het ruikt zo lekker kruidig! Alleen de spinnen zijn wat minder :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja..oh zo leuk zo'n leuke schriftjes...en ik wil je graag iets retour sturen. Altijd leuk, post
    Groetje Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oo wat grappig van je vriendin. Ik heb zelf ook de zegen ( en soms de vloek) dat ik accenten snel overneem. Heel hilarisch maar soms ook niet als je er te lang in blijft hangen en dan echt je best weer moet doen om je eigen taaltje te spreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, zelf verzamel ik ook teveel. Het is voor mij misschien beter om niet meer naar de kringloop toe te gaan, maar stel je voor dat je net die dag iets fantastisch mist. Een fijne herfstdag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel soms lopen mijn kinderen en ik de kringloop binnen. Soms hebben ze alleen maar troep en dan nog hele dure ook, en andere keren valt je oog zomaar op iets leuks.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk ik doe mee! Heb iets waar jouw naam op staat ;)
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh die schriftjes hadden wij vroeger op school! Zo plezant om die weer te zien! Ik doe graag mee... hoop dat ik win want ik begin alvast heel hard na te denken over wat ik jou zou sturen!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke caleidoscoop heb je daar! Ik heb die van mijzelf (gekregen in mijn kindertijd) nog steeds. Mijn eigen kids hebben hem ook met veel plezier gebruikt! Heerlijk jeugdsentiment ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O wat een heerlijke schriftjes ik ben er dol op dus wil graag met je ruilen. Spannend.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)