woensdag 5 juni 2013

Talking about nothing


gisteren was ik even in de plaatselijke
knutsel winkel, ik hou van knutselwinkels
en ik blijf er altijd veel langer dan de bedoeling..
ik kijk een beetje rond, voel eens aan de wol,
zoek altijd mooie papiertjes 
(hoewel ik de meeste dan nogal tuttig vind..)
en vind altijd wel iets waar ik iets mee kan..


zo vond ik gisteren een perforator
(ik zou niet weten hoe het anders heet)
mijn dochter Judith had ze ook toen ze klein was
met hartjes en sterretjes enzo
ik zag nooit zo de lol van die dingen in
maar nu leek het mij heel handig
als sluitplaatje op zakjes of enveloppen


het leukste zou natuurlijk zijn
als je van dat gegomde papier zou hebben
(net als de ouderwetse postzegel)
als iemand weet of je dat nog kan krijgen..


dus ik maakte een hele berg van die dingetjes
en plakte ze op de kaart bestellingen
maakte er eer slingertje van
en ik begreep ineens waarom Judith het vroeger
zo leuk vond..
oh wat een ontzettende onzin-post 
is dit aan het worden (babbel de babbel ;)


en nu ik dan toch zo bezig ben
bij de Action hebben ze voor ik geloof 80 cent
een heleboel van die dingen
met allerlei verschillende vormpjes
om confetti van te maken of zoiets
leuk voor je dochter..of jezelf..


en oja, ik tekende nog een Bambi
(met moeder) 
naar een plastic voorbeeld,
zij zaten tenminste stil..
(en bedankt voor alle leuke en lieve reacties 
gisteren, doet me goed!)

26 opmerkingen:

  1. Ha, ik wou dat ik zo tekenen kon! Dan deed ik de hele dag niks anders meer :)
    Fijne dag!
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gegomd papier weet ik niet, maar er is wel zelfklevend papier in de handel, oftewel een printbaar stikkervel ter grootte van een A4 ("als u begrijpt wat ik bedoel") Daar kan je dan leuk je eigen motiefje op printen en stansen maar!
    Zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heet een pons :-)

    Er is heel veel te koop op dat gebied : bloemen , randen , labels , figuren , en ga zo maar door ....

    Kijk anders eens op de site van bv Doe@Ding , dan gaat er een wereld voor je open !

    Ideaal om mee te werken , snel en schoon ;-)

    Kijk heel graag op je blog , heerlijk om te lezen .
    Dank je wel dat ik mee mag genieten van je belevenissen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, zo'n babbel-post! Ik vind die sluiting zo leuk bedacht. En je bambi's zijn zó lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk idd een knutselwinkel...en er is altijd wel iets dat je meeneemt omdat je er opeens wat mee kunt:)
    En zo'n "sluitsticker" staat gewoon gezellig!
    Gegeomd papier, weet ik niet; stickervellen op A4 bestaan wel, heb ze net in type kraftpapier besteld maar of ze er ook in mooie papiertje zijn?
    Fijne dag!
    groetjes,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ik ook zag op het eindeloze Pinterest: stickers maken door washitape op bakpapier te plakken en dan vormpjes ponsen. Het klonk leuk, maar ik weet eerlijk gezegd niet of het goed werkt, want ik moet het nog eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De naam is ....een pons :-)
    Altijd handig, ze bestaan ook in label vorm ;-)
    Makkelijk hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi,
      Waar kan je die kopen? Een pons in label vorm? Dat lijkt me erg handig:)

      Groeten Doris

      Verwijderen
    2. http://www.stampinup.com/ECWeb/ItemList.aspx?categoryid=1420

      bij stampin up kan je ze in ieder geval krijgen.

      Verwijderen
  8. Ik heb echt gek op ponsen. In alle vormen en maten :) Dat gegomde papier bestaat nog gewoon hoor. Heb net even via Google gezocht op "Gegomd papier" en dan zijn er een aantal winkels waar je dat nog kunt kopen. Ik heb sowieso gekleurd papier gezien maar ook gewoon bruin papier. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stickers maken met washitape op bakpapier en dan ponsen gaat heel goed dus ik zou zeggen probeer het eens.
    Kastpapier werkt ook. Je ent het vast wel; van die rollen met verschillende patroontje die je op je kastplanken kunt plakken. Voordeel is dat je er een voorraadje van kunt maken. Dat vind ik met het washitape niet zo lukken.
    je hebt ook spul om zelf een gegomde laag te maken http://www.crafterscompanion.com/Envelope-Gum_p_32.html

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier vind je dubbelzijdige zelfklevende bladen. Ik denk dat dit nog handiger is dan gegomd papier. http://shop.huisjecreatief.be/nl/divers/1333-bladen-zelfklevend.html

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook hier ponsjes liefde.
    En het is bijna eng zo toevallig, ik kocht deze week precies hetzelfde vormpje pons...
    Voor mij precies het goede formaat om prijslabeltjes te maken voor mijn sieraden :-)

    Fijne zonnige dag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ingrid, Jij weet echt overal iets leuks van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. OOhhh leuk die ponsjes ik het er laatst 2 gekocht bij Ac-tion een grote ronde en
    een bloem ...
    Fijne dag ... groetssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn ze moooooi die bambi's! Ik wou dat ik zo goed kon tekenen.
    Jij ook een fijne dag!
    Groetjes, Corie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een creativiteit! Ik ben oprecht jaloers hoor... jij hoeft niet aan jezelf te twijfelen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jaa die ponsjes van de action heb ik ook! Heerlijk om mee te knutselen!
    Ik koop gewoon zo'n stickervel a4 bij de boekhandel en maak daar sluitzegels en andere leuke plakdingen van.

    Tape op bakpapier en dan ponsen? supertip! Ga ik proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben eens even gezellig gaan teruglezen, wow je kaartjes zijn echt helemaal super. Fijn dat je het weer aan durft. Ja ook ik heb jarenlang gedacnt dat ik niet creatief was door de lagere school, pff wat zo'n domme opmerkingen toch kunnen betekenen. Niet dat ik die gehad heb hoor, maar destijds altijd een zesje voor handvaardigheid...durf nog steeds njet te tekenen enzo. Wie weet ooit neem ik me de tijd en ga ik tekenen... Maar voor nu druk genoeg met allerlei andere creatieve dingen.
    Je blogjes waren in ieder geval allemaal weer heel gezellig en ik vond het fijn dat ik even op bezoek mocht komen. Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Ingrid, de kaarten vond ik vandaag al in mijn brievenbus, wat snel! En in het echt nog mooier dan op mijn laptopscherm. Nou was ik vanmiddag bij Ikea, kocht gelijk lijstjes...want ik ga ze inlijsten, zonde om op te sturen ;) Als ze hangen zal ik je het laten weten en een foto sturen.
    Groetjes,
    Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ow heerlijk die ponsen, daar kun je er niet genoeg van hebben en eenmaal aan het ponsen... kun je niet meer stoppen hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik word zo blij van jouw 'gebabbel over zogenaamd niets'
    liefs,sija

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb nog wit gegomd papier liggen, een kleine 5 cm breed, denk nog 1,5 à 2 meter. Ik had het nodig voor mijn herbarium, maar kan er nu niet echt nog iets mee doen. Als je wil kan ik het je opsturen?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Kimberly, oh wat leuk, ja als je het op wil sturen..mail me even als je wil (emailadres rechtsboven op blog) dank je wel, aardig van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat noem je een pons. Hh. Gegomd papier is toch wel bij een boek winkel te verkrijgen? Bambi met moeder is goed gelukt! Fijne dag nog. Groetjes paula.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)