dinsdag 12 maart 2013

Fun time crafts


laatst kocht ik via Twitter maar eigenlijk
via Marktplaats van Jannie dit boekje
ik zag enkel de voorkant maar
ik was meteen benieuwd
Fun time crafts, from materials at hand
en dan die Gezellige voorkant...
zij stuurde het op, ik ben blij..

want het is een geweldig boekje,
uit 1949, 
ik zie dan meteen zo'n Amerikaans huis 
met een veranda voor me
(ik wou bijna zeggen op de prairie,
maar dan sla ik door..; )
en vader (met hoed op) die natuurlijk handelsreiziger is
het erf op komt rijden in zo'n grote zwarte auto,
uit zijn tas tovert hij dit boekje tevoorschijn,
voor het kleine meisje, wat natuurlijk Alice heet,
hij kocht het in de stad,
want de plaatselijke kruidenier
verkoop dit soort hippe dingen niet..

want jee, hip waren ze in die tijd
(in ieder geval op Knutselgebied)
ze stempelden op papier en stof..


maakten feestelijke vilten hoeden
(je moest dan aan Dad vragen,
of je zijn hoed mocht gebruiken,
maar als hij zo aardig was dit boekje mee te nemen,
mocht dat vast ook wel..)



ze bakten kleine schildpadjes van deeg in de oven,
die je dan later kon beschilderen,
gezellig samen met moeder
(met schort om) aan de keukentafel,
natuurlijk draaide ze dan dit liedje...


kortom het was gezellig 
met dit boekje in huis...
dat wilde ik ook wel,
dus ik maakte er wat uit..


het hoedje uit het boek,
ziet er dan ongeveer zo uit..
dat vond ik nog niet Zo geweldig 
dus maakte ik de naamkaartjes ook nog
(ik had gewoon geen  man
met een vilten hoed voor handen ; )


deze vind ik al een stuk leuker..
om een lang verhaal kort te maken
ik ben bijzonder verheugd met mijn kleine knutselboekje,
een kijken wat ik vandaag ga maken..

fijne dag
-X-

17 opmerkingen:

  1. Leuk, genoten weer. En ik denk dat die man met vilten hoed stiekem de zanger is van het gezellige beren liedje.
    Gr Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou inderdaad, alleen al om de kaft zou je dit boekje kopen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, dat is leuk. Wie weet wat je er allemaal uit haalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tzou wel de max zijn moest de cover van jouw boek er ook zo ongeveer uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk zo'n oud boekje. Alleen de tekeningen zijn al prachtig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lijkt me een heel fijn boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke verhalen verzin jij toch telkens weer ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een enig boekje! Over een x-aantal jaren vinden mensen jouw boekje ergens terug en stellen zich dan een vrouw voor met zwierige bloemetjesjurk die op haar blog de mooiste dingen deelt!
    Wanneer komt je boek uit, volgende maand toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha ja.. herkenbaar
    met zo'n oud boekje is er voldoende fantasie !

    Heb zojuist het pakje ontvangen van 2zusjesenjan
    natuurlijk helemaal geweldig !!

    Super bedankt voor je give-away

    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/2013/03/ik-ben-zo-blij-zo-blij.html

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ik lees?
    Dit verhaaltje dat wat mij betreft zo in een boekje zou kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ahhaha ik zie je helemaal genieten !
    en ik fantaseer mee.. mom ziet er natuurlijk uit als doris day.. en jullie zingen ook nog gezamenlijk ..que sera sera..
    dat zit nu ook gelijk in mijn hoofd.. what will be will be....helemaal 1950 !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige blog heb je, ik zie allemaal leuke dingen met mooie en/ of leuke omschrijvingen erbij!!! Je hebt een nieuwe volgster!!!

    Lieve groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattig boekje, en gezellige vormgeving!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)