woensdag 19 september 2012

La vie en rose



gisteravond
(dit is niet mijn huis hoor,
was het maar waar..)
zat ik mijn foto mappen op mijn laptop
te ordenen,
er staan duizenden en duizenden foto's op,
in ontelbaar veel mappen..
en ik probeer er een Soort van systeem
in aan te brengen..


ik was natuurlijk liever gaan vissen,
voor het geval dat iemand nog mocht denken,
dat ik echt vis...dat doe ik niet,
ik zou geen aas aan een haakje durven doen,
maar het idee om een beetje langs de waterkant
te mijmeren,
turend naar het wateroppervlak,
en de voorbijdrijvende wolken...
vind ik bijzonder aantrekkelijk


maar wat gedaan moet worden..
dus ik versleepte foto's,
deed weg wat ik niet kan gebruiken,
zette mappen in mappen,
en het schoot best lekker op
tot ik op het mapje Frankrijk stuitte,
ik bekeek de foto's stuk voor stuk,
van het huisje, de brocantehandel..


en de hele vaart,
was uit mijn,
-ik ga die fotobestanden eens regelen- avond
ik bekeek de foto's stuk voor stuk,
droomde over een huisje kopen,
op het Franse platteland...
en verlangde naar 


vanavond ga ik weer verder,
met ordenen
ik ben gewoon teveel tijd kwijt
met het zoeken naar foto's
maar het mapje Frankrijk laat ik even dicht...

fijne dag!

11 opmerkingen:

  1. Ha, ha, zo herkenbaar! Ik noem dit het zoete verlangen naar het meest groene gras ;-)

    groetjes,
    Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeeeeer herkenbaar:) ik kom niet uit met foto's van kind. Ik maak er vaak wel 20 in 1 keer en moet er dan van mezelf de mooiste uitkiezen maar dus 19 weggooien.... Je gooit toch geen foto van je kind weg... Tenzij hij is bewogen ... Maar bewogen is ook best mooi.... Uren later en nog duizenden te gaan. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi...herkenbaar! Geweldig!
    Succes vanavond :o)

    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar. Ik zou mijn foto's ook eens moeten ordenen. Ik zal er dan een dagje voor voorzien, dan heb ik tijd om herinneringen op te halen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mmmm...heerlijk, daar zijn foto's toch voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd fijn even kijken naar de vakantiefoto's. Dat ordenen komt wel!
    Fijne dag!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Foto's kijken en herinneringen ophalen. Ik herken ook wel het ordenen van de foto's. Toen ik 2 jaar geleden een nieuwe laptop heb aangeschaft ben ik meteen gestart met een goed archief. Heel veel werk, maar super als het af is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ons eigen stekje kan best ook 'la vie en rose' zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De hele dag scharrelen rond een huisje op het Franse platteland, in mijn dromen bestaat er weinig beters :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan alleen maar toegeven dat het leven hier HEERLIJK is. Vandaag met een vriendin een dagje 'stad' gedaan, stel je er niet teveel van voor hoor van die stad....Maar ze hebben een grote Emmaus en daarvoor gingen we vooral. IK kocht een leuk kort jasje , en twee hele leuke bloesjes voor een totaal van 3 euro.
    Morgen weer een dag op het erf blijven, beetje handwerken, kippenhok schoonmaken......

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)