maandag 20 februari 2012

On cloud number 9 #2


gisteren zat ik een tijdje buiten,
gewoon omdat ik even buiten wilde zijn,
ik had geen zin om te fietsen,
en ik heb al een tijd een zere hiel,
geen idee wat dat is,
en lopen voelt  maar zozo..
ik mijmerde wat over de dingen
en keek naar de lucht


het was prachtig,
de intens blauwe lucht,
met zachte witte en grijze wolken,
ik had het geluk
 een konijn voorbij te zien drijven
(o.k.het oor fantaseerde ik erbij)
ik zag
twee engelen vleugels..


een Wolkenvogel,
en honderden ganzen,
gakkend in prachtige V-formaties,
richting het Noorden trekken,
ik deed er wel even over om te bepalen
wat nu precies het Noorden was,
op de een of andere manier,
weet ik nog niet Precies waar ik woon
(ik kan wel de weg naar huis vinden, dat wel,
maar Waar wat ligt ten opzichte van Hier?)


misschien kondigt de trek naar het Noorden
van die ganzen de lente aan,
ik hoop het..
en terwijl ik naar dit wonderlijke schouwspel keek,
voelde ik mij intens tevreden
dus, 
kijk eens even naar boven,
(niet op een geheel bewolkte dag , daar is weinig aan)
en neem even de tijd..
misschien zie je Zomaar 2 harten 
een konijn, of wat dan ook je in de wolken ziet,
langs de hemel zweven..

veel plezier op deze maandag,
waar op van alles (leuks) kan gebeuren,
je weet maar nooit!

13 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen..je schrijft prachtige mooie stukjes op je blog..SUPPER
    Even over je hiel...heb je geen Hielspoor????..dan kan ontzettend pijn doen tijdens het lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne maandag!! Hopelijk schijnt het zonnetje bij jou ook zo mooi?!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantasie is zo heerlijk....!
    Ik doe het eigenlijk te weinig, kijken met de ogen van een kind:)
    Karin

    Uuuh..ik wil niet zeuren hoor, maar zou jij ook willen overwegen om de woordverificatie uit te zetten? Kijk maar op mijn blog voor meer info.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee, zouden we vaker moeten doen!
    Fijne week en geniet maar lekker van het zonnetje vandaag.
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, ik zag gisteren ook van die mooie wolken, zo'n hele stapel op elkaar. Het ziet er altijd zo hemels zacht uit, jum!

    En qua hiel vraag ik me ook af of je hielspoor hebt...
    Fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige luchten!!! En ik zou met die hiel toch even langs de dokter gaan, je bent toch een poos geleden ookeens flink gevallen????

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als we toch met zijn allen doktersadvies aan het geven zijn (haha): zooltjes bij de podotherapie helpen heel goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zelf ben ik ook een wolkenfantast. Heerlijk, vooral als bijrijder in de auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend herkenbaar, ik kan er ook intens van genieten om naar de wolken te staren en dan mijn fantasie de vrije loop te laten! Zou ik eigenlijk vaker moeten doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een waanzinnige foto's, ik word er vrolijk van! En ook al is het inmiddels donker buiten, ik droom nog even heerlijk weg bij die blauwe luchten.. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weet je wat grappig is, ik zie hele andere dingen in 'jouw' wolken! Ja ik ben ook zo iemand, ik zie het ook in andere dingen, mijn zusjes hebben het ook, anderen verklaren ons wel eens voor gek haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, ik zie nu pas deze mooie luchtfoto's!
    (ik ben posts van vandaag aan het teruglezen...) had er ook eentje gepost.
    Ik vind het zo mooi, gratis kunstwerken in de lucht ;-)

    x

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)