vrijdag 20 mei 2011

Happy nest

er speelt zich een onwerkelijke idylle af
onder het keukenraam
steeds opnieuw zag ik 2 mezen
(vader en moeder, weet ik nu)
heen en weer vliegen
van alles meenemend in hun snavel
ik had alleen geen idee
wat ze aan het doen waren
ik ben er maar eens voor gaan zitten
(ik heb het niet zo druk meer nu zo
ongeveer alles is ingepakt)
en ontdekte dat ze steeds dezelfde route vliegen
die is ongeveer zo:

met een ontroerende ijver
brengen ze eten naar hun nest,
in een vogelhuisje
waar, als je goed luistert,
de baby-mezen hoort kwetteren
dat deed mij denken aan de waarschijnlijk oudste zin
in het oud-nederlands:
(van omstreeks 1100)
"Zijn alle vogels begonnen met het bouwen
van nesten,
behalve ik en jij
waar wachten wij nog op..."

en ik kon het niet helpen
dat al dat prachtige liefdesgeluk
en dat knusse nestje
waar goed voor elkaar word gezorgd,
mij enigszins melancholisch stemde
hier zit ik dan tussen de dozen
klaar om Dit nest te verlaten
in de hoop
waar dan ook weer 
een Nieuw nest te bouwen..

14 opmerkingen:

  1. Het is toch niet te geloven, ik sta iedere keer weer versteld van wat je voor elkaar krijgt met pen, papier en computer. Het is een ware gave. Kan me goed voorstellen dat het je melancholisch stemde. Ik hoop voor je dat je ooit in volle glorie weer een nieuw nest kan bouwen.

    Liefs Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi. Wens je veel goede moed met het bouwen van je nieuwe nest...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, Ingrid toch, wat beschrijf je dit weer
    mooi.
    Mooi hè, vogels in de weer.
    Vandaag een merel zitten volgen in de tuin, hij deed een beetje raar en z'n koppie was wild.
    Hij had vast ruzie gehad met een ander mannetje...

    Jouw fijne nest komt er wel...

    lieve groet.

    ps wat heb je een leuk strikkie in je haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt het weer voor elkaar...ik zit met een big smile je stukkie te lezen en je tekening te bewonderen, heerlijk en bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens jou een ontzettend warm en liefdevol nieuw nest!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ingrid,

    I just showed my nine-year-old daughter your blog. She squealed at everything! 'Oh! It's soo cute!" "Oh! Look at those birds!" "Oh! Look at the crocheted flowers!" "Look at the little lamb!"

    Feel the love, Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi! Home is where YOUR heart is, dus dat komt vast wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja echt leuk heb je het weer gedaan! Zou dit een leuke kleurplaat zijn voor in het kleurboek? Mijn antwoord is ja!
    Hoop dat je je nestje snel weer zal vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik weet zeker dat jij je weer een fijn nestje maakt! Alleen is het punt van uitvliegen een enge hobbel om te nemen.

    KNUFFEL!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een superomschrijving met dito tekening!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sla je vleugels maar uit Ingrid! En vlieg!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke tekening. Dat lijkt me een welbesteed (half-) uurtje!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)