vrijdag 15 september 2017

Borduren


Voor mijn boek Lov-ing Wool maakte ik van vervilte 
truien kussens, nu ik dat zo schrijf, lijkt het alweer 
zo lang geleden dat ik dat boek maakte.
(ik verkocht de laatste twee die ik nog op voorraad heb
van de week in de webshop, ik ga geen boeken meer
bij bestellen, ik wil dat hoofdstuk graag sluiten :-)
Ik bedacht me dat dat misschien, ik heb het nu over
de kussens, misschien ook wel leuk zou zijn om te verkopen.
Omdat ik geen geschikte truien kon vinden om te 
vervilten kocht ik een paar oude dekens.


Vervolgens deed ik die in de wasmachine, ik heb sinds
een tijdje een nieuwe wasmachine, dat is misschien 
niet zo heel bijzonder ware het niet dat dit de allereerste
nieuwe wasmachine, zo recht uit de winkel, is die ik bezit.
Ik had altijd hele oude, die wel van soort van de was deden,
maar deze, oh, zo fijn, en zo droog als de als er al uitkomt,
ik was gewend aan nauwelijks gecentrifugeerde was..
Nu ja, op die heerlijke frisse stukken deken, borduurde ik,
gewoon zomaar ergens beginnen en dan maar zien
wat het wordt en of het er leuk uit ziet..
Dat ging zo lekker, dat ik er inmiddels al een paar
maakte, het is heel veel werk maar heel fijn om te doen.


Ik vond het nogal spannend om er eentje in de webwinkel
te zetten, maar tot mijn verbazing was hij binnen 
10 minuten verkocht, ook de volgende  twee waren echt
zo weg, zo ontzettend leuk als je werk gewaardeerd wordt.
Wel kreeg ik hier en daar het commentaar dat 'men' ze wel
leuk vond maar veel te duur..waarop ik toch maar eens 
uitgelegd heb, hoewel ik vind dat ik er voor mag vragen
wat ik wil, je hoeft ze niet te kopen, hoe de prijs tot stand komt.
(een kussen kost rond de 40 euro, daar gaat 21% BTW af, 
minimaal 10 euro materiaal en dan nog de kosten van de
doos etc, al met al hou ik zo'n 18 euro aan over, en dat voor
een uur of 10 werk, vind ik zelf best meevallen :-)
Wat veel belangrijker is dat ik er veel plezier in heb, en dat
mensen er heel blij mee zijn als ze ze ontvangen hebben..

Gisteren maakte ik er weer eentje af, een roze deze keer,
en goede kans dat ik vanavond begin aan de volgende,
ik zit blijkbaar in de 'ik-borduur-maar-wat-kussen-periode'

Ik wens je een heel goed weekend en oh, misschien 
moeten we een zonnendansje doen met z'n allen,
want ik geloof het nu wel met die regen, jij?

-X-

10 opmerkingen:

  1. Leuk zijn ze. Borduur ze , het is er echt weer vooor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ja, altijd lastig: een goede prijs maken.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kussens! Zo'n 40 Euro voor een kussen lijkt duur, als je bij de Action voor minder dan 5 Euro er misschien wel 2 kunt kopen. Maar als ik je berekening lees (en zie wat je eraan overhoud) is het eigenlijk nog goedkoop... Mensen die zo reageren beseffen niet hoeveel werk (en liefde!) er in je kussens zit!!! Blijf lekker borduren, hoe duur denk je dat dit soort kussentjes in de duurdere woonzaken zijn...??? Liefs van Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn prachtig! Als 'men' ze duur vindt dan kopen ze het toch niet? Of denk ik nu te simpel?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prima prijs hoor, het is een uniek product. En ook nog met liefde gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo komen al de ideeën weer terug in jouw winkel. Goed idee om jouw originele geborduurde kussens te verkopen. En ook nog voor een hele nette prijs. Je hebt helemaal gelijk: jij bepaalt de prijs. En je hebt echt geen abnormaal hoge prijs gevraagd.

    Veel borduurplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kussens zijn prachtig, en uniek. Ik vind het helemaal niet duur gezien het werk dat je ermee hebt. Mensen die zelf niet handwerken hebben geen idee hoeveel werk het is. Ik kan alleen nog maar kruissteekjes, maar zie zoveel mooi borduurwerk langskomen op Pinterest. Moet ik ook maar eens gaan leren! Fijn weekend! (ondanks de regen.. Zingen/neurieen onder de paraplu helpt! Doen mijn hond en ik ook altijd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh heerlijk, ik zie je al zitten met de kussens en borduurgaren. Je hoeft je niet te verantwoorden. Zelf zeg ik altijd dat mijn werk geen kinderarbeid is. Je mag je werk ook nooit vergelijken met iets van de V&D. Succes en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat moooooi!
    (Handwerk)liefde is onbetaalbaar ...
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)