maandag 18 september 2017

Alles wat je bezit..


Vorige week nam ik mij voor om eens lekker te gaan
rommelmarkten, en nee dat is natuurlijk geen werkwoord,
maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.
Er zijn niet zo vaak leuke markten hier, oh wat mis ik
de Zeeuwse rommelmarkten rondom de kerk in de dorpen..
Omdat ik dacht dat het leuk was om ook wat oude dingetjes,
of veel hipper om te zeggen, vintage, te verkopen in 
de webwinkel en ik wel zo ongeveer door mijn eigen voorraad
spullen-die-weg-kunnen heen ben, het huis wordt steeds leger,
ga ik regelmatig op zoek naar leuke dingen.
Niet dat ik veel vind hoor, de kringloopwinkels hier in Noord,
hebben niet helemaal het juiste aanbod, en als ik iets zie,
is het zo duur dat er niets meer bovenop de prijs kan.
Eén keer per maand heb je hier de IJ hallen markt, 
echt heel leuk qua sfeer, maar voornamelijk kleren,
toch nam ik me voor die is helemaal uit te pluizen 
dit weekend, maar op zaterdag regende het dat het 
goot, waar komt al die regen toch vandaan?
(het enige juiste antwoord is natuurlijk uit de lucht ;-)


Niet getreurd, in de middag was er nog een marktje 
in het park, hier tegenover, aan de de andere kant
van het kanaal, misschien zou ik daar iets vinden..
Ik dacht, ik lees nog even wat op bed en dan ga ik daar
heen, maar oh ik viel in slaap en werd 5 uur later wakker,
dat was natuurlijk helemaal niet de bedoeling en ik 
was zomaar een halve dag kwijt..
Zondag ging ik alsnog naar de IJ hallen, ik was er nog maar
net toen ik gebeld werd door de vriendin van mijn zoon,
ze was in Nederland en wilde wel even mee rommelmarkten.
Dat was zo gezellig dat ik niet meer echt toe kwam 
aan goed zoeken en zo was mijn hele 'marktweekend'
zomaar voorbij zonder dat ik iets vond (ja, een trui)
Nu ja, er staan nog wat leuke dingen in de webshop en
misschien moet ik nog eens door mijn spullen heen,
er is vast nog wel iets wat weg kan..
Ooit las ik eens ergens; alles wat je bezit is onderweg
naar anderen en zo is het maar net, denk je niet?

Ik wens je een fijne maandag
-X-

5 opmerkingen:

  1. Een warme trui is wel een goede vondst....misschien kan je hem vandaag aan op,deze rainy monday.
    Of heeft hij nog geen kennisgemaakt met je mooie nieuwe wasmachine!....
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De regen viel hier in Friesland reuze mee! Wat een mooie uitspraak over de spullen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eens even lekker bijslapen is niet niksen. Je lichaam en hoofd hebben dat gewoon soms nodig.
    Misschien mis je vooral het Zeeuwse. Zelf kom ik uit jouw huidige woonplaats en ik mis allerlei typische dingen van daar. Ik roep nog wel eens: "Hier is nooit iets te beleven" als ik weer eens jouw woonplaats mis.
    Gezellig dat jullie samen zijn gaan rommelmarkten. Zie je dan nog iets bijzonders op de rommelmarkt, dan is dat mooi meegenomen. Gezellig samen dingen doen is meer waard dan 'rommel' van de markt.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik liep vorige week voor het eerst sinds weken weer eens een kringloop binnen, de afgelopen weken heb ik eigenlijk alleen maar spullen laten ophalen door de kringloop, maar nu wilde ik graag een boekenkast en geschrokken van de prijzen voor een nieuwe, toch maar weer eens neuzen en ja hoor voor 12.50 en 10 euro voor het thuisbrengen stond er een hele mooie stevige, dat was toch weer een mazzeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles wat je bezit is onderweg naar anderen. Wat mooi en wat waar!

    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)