dinsdag 20 juni 2017

De zee


Op warme dagen als deze, ik las gisteren dat het in de 
stad veel benauwder is op dagen als deze, heb ik een
groot verlangen naar de zee, oh echt..
Nu kan ik wel in de file gaan staan in een kokend hete
auto en dan eindeloos rond cirkelen op zoek naar een
parkeerplaats, maar dat wil ik nu juist niet..
Ik heb het beeld van vroeger dat je je schepnet en luchtbed
onder de snelbinders van je fiets doet en dan door de
velden naar zee fietst, daarna het sjokken over het duinpad
en dan het moment dat je de zee ziet..het strand op rent
(ik heb al in geen 100 jaar meer gerend, haha, maar het
gaat om het beeld) op je blote voeten...


Dan gooi je ergens je handdoek neer, trekt je zomerjurk 
uit, je bikini had je thuis al aan gedaan (ik heb in diezelfde
100 jaar ook geen bikini meer gedragen, maar vooruit)
en zo de zee inloopt en in een keer 'doorgaat' zo noemden
wij het zonder aarzelen de zee induiken..
Daarna het eindeloze lanterfanten op het strand, schelpen zoeken,
bergen van zand maken die zullen verdwijnen in het 
opkomende water, oh ja dat, en als de zon bijna onder is,
je huid zout en je haar stug van het zeewater, terug sjokken,
over het duinpad en het fietsen door de velden..
Daar denk ik aan op deze warme dagen in de stad,
het is zo'n fijn beeld dat ik er eigenlijk al genoeg aan heb.

Oh ja 1, dank jullie wel voor de commentaren op de
schuine letters, ik laat het zo (dat scheelt een hoop gedoe)
en een stijlbreuk..nee, dat zou ik niet willen :-)

Oh ja 2, natuurlijk zou ik iedereen het liefst een wol-
pakket geven maar dat gaat niet, ik zou het graag aan 
Elja harmsen laten sturen door We are Knitters, als je 
je adres naar mij mailt, dan komt het in orde.

Ik wens je een fijne dag en hou je hoofd koel 
(als dat mogelijk is :-)
-X-

8 opmerkingen:

  1. Prachtig beeld beschrijf je. En dan met je rug op je handdoek een beetje duwen en schuiven tot je een kuiltje hebt gemaakt en dan heerlijk de zon op je lijf, vooral de zon i n je gezicht, zo heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die reactie vond ik ook heel mooi, over je dichterlijke uitstraling. En dat klopt ook, zeker weten!
    Prachtige foto van die gekleurde stukjes glas!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah heerlijk, dankjewel, ik waande me even mee die kant op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een paar weken terug waren wij een midweek in Hoek van Holland, in een huisje op het strand. 's-ochtends de gordijnen opentrekken en vanuit je bed naar de zee kijken. Het zand door het hele huisje tot in je bed.
    Wat een heerlijke tijd hebben we daar gehad!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijkt mij inderdaad heerlijk.. Jammer genoeg bevindt de zee zich op ruim 2 uur rijden. :( Prachtige foto trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahahaha....oh ja 1....oh ja 2.... zo eindig ik heel vaak de brieven aan mijn penvriendin. "Ik denk dat ik nu alles heb geschreven, liefs!" Oh ja.... hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zalig mee wegdromen met je "zeeavontuur". Een zeebriesje zou heel welkom zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto, die met de stukjes glas! Ik ga een beetje mee 'zeedenken' vandaag, het wordt hier 31 graden... *rolleyes* :)
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)