maandag 31 oktober 2016

Magische landjes..


Als ik de foto's van mijn camera haal of eigenlijk
van het kaartje wat erin zit dan vergeet ik er wel eens 
een paar en zo kwam ik deze weken later tegen.
Ze zijn genomen in de Amsterdamse waterleidingduinen,
wat dan weer niet bij Amsterdam ligt maar 
ergens ten zuiden van Haarlem.
Nu kom ik graag in de natuur en er zijn heel 
mooie gebieden maar soms kom je ergens en 
je hebt meteen het gevoel dat alles klopt.


Je voelt je er meteen op je gemak,
ook al was je er nog nooit eerder en je kan alles 
even achter je laten en het voelt bijna magisch..
Dit is zo'n gebied, ik heb het bijvoorbeeld ook
in Zuid Beveland, vooral rondom Nisse, in 
de duinen bij Domburg, het strand van Terschelling
en het dorpje Holysloot hier vlakbij Amsterdam.
Ik vind het moeilijk om uit te leggen wat het is,
maar misschien ken je het gevoel wel.
Ik geloof niet in vorige levens en al, dan zou
 ik wel al heel vaak terug zijn gekomen, haha.
Wel ga ik in gedachten graag terug naar deze plekken,
gewoon thuis op de bank, bij de tandarts (ohoh)
of als ik ergens in een ellenlange rij sta te wachten.


Ik zie het dan voor me, probeer de wind te horen,
het zand te voelen of het bos te ruiken..
Het helpt me om kalm te worden en het geeft
me een eindeloos vredig gevoel te weten dat 
deze plekken er zijn zonder dat ik daar ben.

Ik ben benieuwd of jij ook zo'n plek hebt..
Ik wens je een hele fijne maandag en ook al 
ben ik midden in de stad, ik denk dat ik vandaag
in gedachten vast wel een hertje voorbij zal zien wandelen :-)
-X-

10 opmerkingen:

  1. Wat kan de natuur je tocht tot rust brengen, daar kan je vaak lang op teren. Prachtig die damherten.
    Ja achter ons ligt een open veld waar de wisseling van de seizoenen erg opvalt, ik kom er graag, het heeft iets magisch.
    Fijne week, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de Achterhoek zijn er ook van die magische plekken te vinden.
    Fijne dag, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik aan iets fijns wil denken. Dan denk ik aan de wandelingen die ik maakte vanuit Val Sinestra in Zwitserland. Heuvels en klaterende beekjes, groen gras met allerlei bloemen erin die zo heerlijk kunnen ruiken na een zomerse regenbui.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja! Terschelling en die duinen bij Domburg... ik weet precies wat je bedoelt! Of die beukenlaan onderaan de duin bij Oostkapelle, ook zo'n plek. De doorgaande pad hier in het stadspark laat het je ook voelen. Volgens mij zijn het gewoon van die plekken waarop de energie van de aarde extra voelbaar is. Zo fijn om er te zijn, en ja, dat werkt zelfs door als je er in gedachten naartoe gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, Denemarken. En dan met name op het strand, maakt niet uit waar langs de kust. En sinds een maand, Terschelling. Ik was er begin oktober voor het eerst, maar dat was zeker niet de enige keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat gevoel ken ik ook heel goed en dan vooral in
    Drenthe en Zuid Limburg, maar ook heel erg in
    Denemarken met name op het eiland Fyn, af en toe
    zelfs heimwee naar die mooie plekken daar.
    Fijne maandag,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, heerlijk dat gevoel. Afgelopen vrijdag was ik weer eens in Maastricht. Ik vind het daar zo heerlijk bourgondisch, maar hier vlakbij huis is het ook mooi. Mijn atelier ligt in het bos van mijn ouderlijk huis. Het is daar altijd lekker rustig. Hier in het noorden van Limburg zijn veel mooie plekjes waar weinig toeristen komen. Ongeschonden en puur natuur hopelijk blijft dat altijd zo bestaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waar ik woon is het zo heerlijk, het is altijd echt thuiskomen en het geeft me rust en energie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het strand en de duinen van Schiermonnikoog, liefst met ondergaande zon, het bos hier vlakbij, Erica Zuid heet het en dan vooral de lanen, waar ik me dan als een soort van beschermd voel door de bomen. Maar eigenlijk geeft de natuur altijd wel een gevoel van geborgenheid. Mooi is dat.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)