maandag 4 januari 2016

Into the woods..


Nu het oude jaar is omgewaaid als een oude 
krakende versleten eik in het bos en enkel nog
een herinnering is, zijn we aanbeland in 2016..
Januari voelt altijd een beetje als de maandag van 
het jaar, na het weekend gevoel van december..
Eigenlijk vier ik oud en nieuw nooit zo, ik word 
er een beetje sentimenteel van, als die dagen 
en dingen die voorbijgingen..


Op oudejaarsdag bezochten wij een concert
in een prachtig houten kerkje in het centrum van de stad.
Het was een klassiek concert met een viool en piano,
maar op de een of andere manier zo gespeeld,
dat het bij mij door merg en been ging, ik kreeg er de 
rillingen van, dus na de pauze wachtte ik buiten op P..
Uiteindelijk bijna 2 uur, haha, ik had beter naar 
huis kunnen gaan, maar ik zat daar op een bankje,
met een zakje met 2 oliebollen er in, daar heb ik het 
hele jaar overdacht..soms liep ik even een rondje
omdat ik het koud kreeg..


Op nieuwjaarsdag wandelden wij een uurtje 
of wat door het bos bij (of zeg je nu: in..)
de Kennemerduinen, het was prachtig.
Het was lang geleden dat ik in een bos was geweest,
we liepen er nog geen 10 minuten en ik dacht al
dat ik een glimp zag van een rood manteltje..
Nee joh, zei ik tegen mezelf, dat kan helemaal niet
er lopen geen meisjes met rode manteltjes door het bos
(hoewel ik het al eens eerder had gezien, maar dat
was in een heel ander woud, hier ver vandaan)
Toen ik later een klein mandje en een zakdoekje
vond begon ik toch te twijfelen..


Uiteindelijk heb ik besloten het gewoon te geloven,
want hoe fijn is het om te denken dat sprookjes bestaan..
en dat het nieuwe jaar zal verlopen alsof het 
er eentje is, lang en gelukkig...

Ik wens je heel veel moed op je pad dit jaar,
en ik hoop dat je aan het einde van dit jaar,
als je het overdenkt, misschien op een iets comfortabeler
plek dan een bankje op winderig plein bij een kerk,
zal vinden dat het net een sprookje was..
-X-

15 opmerkingen:

  1. Bedankt voor weer een heel jaar mooie blogposts.
    Ik wens jou en allen die je lief zijn een goed, fijn, gezond en creatief 2016.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geschreven weer, Ingrid.....
    Alle goeds voor 2016.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch een bijzonder mens! Ik wens jou en P ook een goed nieuw jaar. Doe het maar rustig aan .......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's en een mooi verhaal. Al lijkt het me wel koud op het bankje. Bij ons ligt er een klein laagje sneeuw over de wereld. Erg mooi nu ik het nog kan bewonderen vanuit mijn huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat je het dan niet uitzit! Bedankt voor je fijne berichten X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens jou ook een prachtig jaar met veel sprookjesachtige momenten. Als compensatie voor (hopelijk heel weinig....) iets minder mooie dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook voor jou een wondermooi 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook voor jouw de allerbeste wensen, bedankt voor je mooie verhalen van afgelopen jaar, ik hoop dat er vele mogen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook voor jouw de allerbeste wensen, bedankt voor je mooie verhalen van afgelopen jaar, ik hoop dat er vele mogen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze posting is op zich alweer een sprookje. Dat er nog maar vele mogen volgen in 2016, en ik wens je een net zo mooi jaar als je ons wenst!
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Ingrid.
    Ten eerste wens ik jou en allen je dierbaar zijn een fijn 2016.
    Prachtig verhaal heb je weer geschreven. Heb er van genoten. Ben ook beslist geen Oudejaarsavond mens. Voel me dan erg somber en overdenk veel. Wil dan ook perse alleen zijn.
    Maar goed we gaan er weer vol in en kijken wat het nieuwe jaar ons brengt.
    Hoop nog vele fijne blogjes van je te lezen het komende jaar.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ingrid, ik wens jou ook een heel mooi jaar. Een jaar als een avontuur. Het is je van harte gegund. Dank voor het afgelopen jaar. Je mooie blogposts waren een inspiratiebron en een bron van herkenning :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mooi stukje, vooral de laatste regels raken me!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 2015, een jaar vol overdenkingen. Ik gun jouw in 2016 een jaar als een sprookje met veel positieve belevenissen en gedachten.
    Een jaar vol plezier, een jaar waarop je aan het eind met een lach op je gezicht kunt terugdenken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooh heerlijk zo in het bos wegmijmeren. Veel succes en geluk in 2016!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)