woensdag 27 mei 2015

Reasons to be cheerful #3


Altijd als ik naar het winkelcentrum fiets,
kom ik over een fietspad wat naast de IJtunnel weg ligt
(dat is een soort snelweg het centrum in.
Het is een bijzonder ongezellig fietspad, maar waar
ik nu zo blij van word elke keer weer opnieuw,
zijn de konijntjes die daar ergens wonen, ze dartelen
om en op het fietspad en zijn helemaal niet bang.
Ik zou daar niet willen wonen als ik een konijntje was,
maar ze lijken het uitstekend naar hun zin te hebben
of ze maken er gewoon het beste van, dat kan natuurlijk ook..
Ook staat het helemaal vol met klaprozen,
zo'n prachtig gezicht, ik hou van klaprozen,
wiebelend op de wind op hun fragiele stengels..


Andere redenen om opgewekt te zijn deze week,
is dat mijn collectie gratis potloden aardig gegroeid is,
je mag wel zeggen dat ik inmiddels al een aardig bosje heb.
Ik schreef er ook over op de laatste Flow blog
die ik maakte en vandaag online zal komen.
Dat was een grote eer dat ze me vroegen en ik 
ben er wel een beetje trots op om daar te staan..:-)
Ik laat daar ook de cover zien van mijn 
soort van kleurboek, maar ik zet hem hier ook neer,
zodat jullie de primeur hebben (ha)


Het is een beetje merkwaardige uitsnede, maar dat 
heeft te maken met het sjabloon van mijn blog,
ik had het hele plaatje er op kunnen zetten,
maar dan was het weer een heel klein plaatje geworden..
Ik heb echt heel hard gewerkt aan het kleurboek
en ik moest echt ver buiten mijn comfortzone,
om het maar eens in hippe woorden te zeggen.
Ik ben tevreden over het resultaat, beter dan dit
had ik het echt niet gekund, echt niet :-)
Alles is nu bij de vormgever en het zal als 
alles gaat zoals gepland gepubliceerd worden
op 22 september (dat hoorde ik gisteren)
Ha, redenen genoeg om opgewekt te zijn,
blije konijnen, feestelijke klaprozen en een
derde boek...waar werd jij blij van gisteren, of vandaag?

Ik wens je een opgewekte dag
-X-

21 opmerkingen:

  1. Klaprozen, ik vind ze geweldig.
    Heel benieuwd naar je kleurboek, dit ziet er zeer veelbelovend uit!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat kleurboek er feestelijk uit, prachtig!
    Zijn het wilde konijntjes daar? Vind het heel apart wel..het kunnen ook gedumpte zijn..daar word ik dan minder blij van. Wil je dag niet bederven hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleurboek!!! Jihaaaa! Aftellen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op ons terras hangt een vogelkastje. Er huist een familie pimpelmezen. Ik werd blij toen ik ze hun nestje zag bouwen, ik word blij als ik ze af en aan zie vliegen om hun kroost van eten te voorzien. Vorig jaar heb ik de kleintjes zien uitvliegen. Geweldig was dat! Er was er zelfs eentje bij ons binnengevlogen, dat heb ik met moeite kunnen pakken. Dan ben ik ermee naar buiten gegaan, deed mijn hand open en weg vloog het. Wat een heerlijk gevoel was dat.
    Ik hoop dat ik ze ook dit jaar kan zien uitvliegen. Van zulke dingen word ik superblij.
    Groetjes,
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Enig je kleurboek! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooh, zie ik daar aankleedpoppetjes ? Vond ik vroeger helemaal het einde. Hier word ik blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Door al die blijheid om de vogeltjes ben ik nog vergeten te zeggen dat ik enorm uitkijk naar je nieuwe boek. Ik kan bijna niet wachten....
    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik word blij van jouw vrolijke blog met primeur nieuwsberichten die ik nu lees met een geurend vers gezet kopje leut, plakje gemberkoek erbij en op de achtergrond hoor ik de muziek van de afwasmachine en wasmachine... kan bijna niet wachten tot september!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik word blij van de zon, wapperende was, rustig opruimen, de kinderen die buiten spelen, het paard in de wei en zoveel, zoveel meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk, een kleurboek! Ik ben heel benieuwd, de voorkant ziet er al heel mooi uit.
    En ja, klaprozen....die vind ik ook zo mooi.
    Ik ben vandaag blij omdat het weer beter met me gaat.
    Ik zat zo'n beetje in hetzelfde schuitje als jij...ook ik had wekenlange heftige hoofdpijnen, ook een soort van zenuwpijn. (Uiteindelijk bleek ik een ontsteking in mijn
    kaak te hebben).
    Ik wens jou ook heel veel sterkte en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja de datum van de uitgave van je kleurboek staat in de agenda zal ik ook niet snel vergeten omdat dat het een dag voor mijn zoon zijn 16e verjaardag is....
    Blij ben ik als ik de eerste keer een liedje woord voor woord kan mee zingen......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waar ik blij van word? Van jouw blog! :-)
    Groetjes van Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Ingrid, vandaag werd ik blij toen ik de foto van je derde ( !! ) boek zag. Ben zo benieuwd. Maar heb ook hoofdpijn, van de stress wat ik nog moet doen voor dat we zaterdag vertrekken. Heb jij dat nou ook niet dat je steeds denkt oh dit moet mee en dat moet ik niet vergeten ? Wens je nog een hele fijne blije dag !
    Groetjes Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben op dit moment in Felletin een prachtig dorp in het departement la Creuse voor een 5-daagen workshop over textiel bedrukken en dat is toch leuk!!!!! De hele week dus reden genoeg om blij te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wowww.....ziet er erg leuk uit, dat soort van kleurboek☺!
    Komt op mijn verlanglijstje te staan hoor...
    Jammer, dat September nog zo lang duurt......maar voor jou, geniet van de voorpret!!
    En nu.....welverdient uitrusten☺!


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je kleurboek ziet er veelbelovend uit. Je zal wel blij zijn dat jouw deel erop zit. Alvast veel plezier en rust toegewenst op je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, ziet er geweldig uit!! Wat een mijlpaal, je derde boek, proficiat! Ik werd vandaag ook blij van konijntjes, ook al op en zo'n vreemde plek, het industrieterrein waar ik werk, ze leven op en volgens mij ook onder het zo ongeveer enige stukje gras wat voor een geur- en smaakstoffenfabriek ligt... Ik wacht eigenlijk een beetje af tot de konijntjes licht gaan geven ;) Dat gras moet ook haast chemisch zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh het vooruitzicht dat we tijdens gure dagen lekker in je boek aan de gang kunnen is een supervooruitzicht, daar kan ik heel blij van worden!
    En verder werd ik vandaag heel blij van mijn opgeruimde tuin met nieuwe bloemetjes en een superfijne yogales!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gisteren werd een doos wol bezorgd waar ik mezelf op heb getrakteerd en daar werd ik toch blij van.
    En ik verheug me op je nieuwe boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heeeerlijk om jouw nieuwe boek in het vooruitzicht te hebben. Fijn juist september: dan hebben we allemaal iets leuks te doen in de herfst! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow! Word ik even blij van deze prachtige cover en een nieuwe ingthings in het vooruitzicht! Kan niet wachten!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)