vrijdag 13 maart 2015

Folding in the afternoon..



Zo af en toe heb ik ineens zin om iets te vouwen,
op de een of andere manier vaak aan het einde 
van de middag, dat is mijn favoriete deel van de dag,
altijd al geweest eigenlijk..
Het gevoel dat alles gedaan is wat ik moest doen,
het huisje vegen, de was en de boodschappen..
er hangt dan een soort van serene rust in huis
(waarom ik dat niet in de ochtend voor elkaar 
krijg, dat gevoel van rust, weet ik niet..:)
Nu ja, in de middag kan ik een vouwwerkje aan (haha)
Deze kostte niet al te veel proppen papier,
mocht je het willen proberen, zo doe je het:


Dit lijkt wat ingewikkeld, of ik heb het ingewikkeld 
gemaakt, dus nadat je een vouw maakte in het midden,
je vouwt het open, vouw het papier dan naar
de middellijn (1) en nogmaals, helpt dit ;-)?



Als je er 2 maakt, dan heb je een dekseltje voor het doosje,
hoewel het een beetje een wiebelig geheel wordt..
Maar ach, ik hou het meest van dingen
die niet prefect zijn, dus ik vind het wel wat, zo..
Je kan er een klein kadootje in doen, 
je postzegelverzameling, of gebruiken als mandje
voor je mini-cavia..(dan zou ik de deksel er
niet op doen, is misschien een beetje zielig ;)


Vandaag ga ik op weg naar Breda, waar ik 
onder andere mijn dochter Judith zal bezoeken.
Verder attendeerde de penningmeester van de Hupclup
(niet actief op het moment, maar dat ligt meer 
aan mijn nalatigheid dan aan hem)
en lezer van het eerste uur, Dries, mij er op dat 
deze blog volgende week zijn 5 jarig jubileum zal vieren.
Ik zal dit weekend eens nadenken hoe dat passend
en in welke vorm dat gevierd kan worden.
Eventuele felicitatie post kan gestuurd worden
naar het, inmiddels bij velen, bekende adres
(haha, nee hoor, natuurlijk niet, grapje:)

Ik wens je een heel mooi weekend
-X-

12 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke blogpost zo op de vroege ochtend. Ik houd van de cavia, die kijkt zo parmantig vanuit z'n nieuwe mandje de wereld in. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er leuk uit maar ook wat ingewikkeld als je nog niet helemaal helder bent. Ik bewaar het dus inderdaad ook maar even tot vanmiddag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zit toch in de aard van het beestje (=vrouwtje) denk ik: eerst het huishouden, dan tijd voor rust :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zit toch in de aard van het beestje (=vrouwtje) denk ik: eerst het huishouden, dan tijd voor rust :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gebruik je toch altijd mooi papier. Leuk dat je in breda bent. Ik woon in tilburg. Dus voor mijn gevoel ben je dan in de buurt(al ken ik je natuurlijk niet) ik wens je heel veel leuke post. Ik heb je adres niet anders stuurde ik je een mooie kaart.
    liefs Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ik heb tijdens het opruimen afgelopen week geconcludeerd heel veel papier te hebben... Ik weet dus wat ik kan maken.
    Wat leuk dat je naar Breda gaat, is mijn fijne woonplekkie!
    Veel plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk cadeaudoosje. Handig voor als je onverwacht een cadeautje wilt inpakken.

    Veel plezier met jouw dochter in Breda, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Ingrid
    Wat schattig dat doosje. Lijkt me voor mij moeilijk ik ben erg ongeduldig. Ga het toch proberen.
    Ik moest zo lachen om die cavia met het dekseltje er op.
    Zoiets kan jij alleen maar weer verzinnen. Het ontbreekt je niet aan humor.
    Hoop dat je een fijne dag hebt gehad.
    Fijn weekend.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattig doosje. Dank voor de uitleg.
    Volgende week jouw blog alweer 5 jaar, wauw!
    Geniet van je weekend!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om cadeautjes in te verpakken! Ga zeker ook zo'n doosje proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk idee! Enne.... heel herkenbaar! Ik heb in de middag vaak ook meer rust om dingen te gaan doen!

    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)