maandag 16 februari 2015

The waves come and go..


Het was lang geleden dat ik op het strand was,
ik was bijna vergeten hoe fijn het daar is.
Maar na de enerverende ervaring van de berichten
met de give way en alle reacties
(waardoor mijn verwarring enkel maar groter werd)
en de enigszins spannende afspraak op donderdagmiddag,
was ik blij dat P het vrijdag voorstelde..
(ik ben altijd sowieso blij als hij weer thuis is)


Het strand is voor mij altijd verbonden met Zeeland,
hoewel het er hier bij Bloemendaal toch anders uitziet,
er zijn niet van die mooie rijen met paalhoofden,
maar evengoed was het prachtig..
Gek genoeg heb ik helemaal geen verlangen meer
of misschien kon je het wel heimwee noemen,
naar Zeeland, het is iets van Toen geworden.
De eerste twee jaar dat ik weg was,
had ik af en toe een overweldigend gevoel,
dat ik naar huis wilde, terwijl ik daar niet meer woonde,
het is lastig om te omschrijven, ik had het daarvoor,
ook nog nooit gehad..


Het was zoiets als een vakantie die te lang duurde,
het is hier mooi en leuk, maar nu vind ik 
dat het wel lang genoeg geduurd heeft, laten we terug gaan..
Een soort zoemend gevoel op de achtergrond,
dat je totaal niet op je eigen plek bent..
Maar ergens in de loop van de jaren is het overgegaan,
ik zou niet precies kunnen zeggen op welk punt.
Ik heb er ook geen familie wonen en eigenlijk
kom ik er ook nooit meer, ik heb er geen verlangen
meer naar en daar ben ik blij om,
het scheelt een hele hoop onrust..


Maar het strand was en blijft heerlijk,
de ruimte, de schoonheid, het idee dat het er altijd is..
De golven die komen en gaan, de wind die opsteekt
en weer gaat liggen, dat lijkt mij
een prachtige metafoor voor het leven zelf..

Na deze ietwat sferische woorden
(zoals mijn zoon Daan zou zeggen ;-)
wens ik jullie een goed begin van de ze week
(en denk af en toe eens aan de zee, is een fijne gedachte)

ohja, ga ik zo op in mijn verhaal dat ik bijna 
de namen te noemen van degene die een kadootje wonnen,
Willen Liesbest, Margret Manon en Aafje Jongsma
hun adres naar mij mailen, stuur ik het op, dank je.

-X-

11 opmerkingen:

  1. Wat kun jij dingen prachtig in woorden vangen!
    Fijne dag, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had je de zee al in je mooie woorden lijstje?
    Voor mij is de zee: wind door je haren, wind door je hoofd! heerlijk. Bedankt voor de mooie foto's ook weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om de week te beginnen met jouw mooie woorden en de prachtfoto's van het strand die zo'n rust uitstralen. Jij ook een fijne week Ingrid liefs Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Had je de zee al in je mooie woorden lijstje?
    Voor mij is de zee: wind door je haren, wind door je hoofd! heerlijk. Bedankt voor de mooie foto's ook weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was ik me toch bijna vergeten op deze blogpost te reageren. Ik heb nog eens alle reacties gelezen op je eerdere blogpost over sponsoring. Ik krijg bijna de neiging te doen om alle enthousiaste dames op te roepen om jou te gaan sponsoren, met papier/wol waar we toch niks mee doen. Maarrrr realiseer me ook weer dat je in een klein huisje woont en probeert te minimaliseren hihihi. Dus zou dat toch geen geslaagde actie zijn, want daar wordt je ook niet blij van...een overvol huis ;).
    Blij dat jullie lekker zijn gaan uitwaaien aan het strand, wellicht heb je zo wel weer een boel kunnen loslaten...
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk heb je alles over sponsering lekker uit je hoofd laten waaien! En zie ik tot mijn verbazing mijn naam staan. Mijn dochter zal blij zijn om een paar dingen te vouwen met mooi papier, ze is nu nog in de oefenfase =) Je krijgt een mailtje van me

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weet je dat je door het ruizen van de zee de spanningen op de 1 of andere manier los kunt laten? Dat werkt in ieder geval bij mij. Ik kan kneiterkapot en intens gespannen zijn, als ik dan een half uur op het strand heb gelopen, kijkend naar de golven die komen en gaan, dan lijk ik daarna wel herboren.

    Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk uitwaaien aan zee of op het strand. In Zeeland heerlijk én bij Bloemendaal heerlijk. Even lekker je hoofd leeegmaken en nieuwe energie op doen. Extra fijn met jouw maatje bij je.
    Voor al die andere hoofdbrekens geldt: komt tijd, komt raad.

    Fijne week, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk uitwaaien. Da's goed en lekker voor iedereen. En het lost verrassend veel muizenissen op.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lovely, lovely sea shore photos… I find myself relaxing, letting go of worries when I walk along a beach.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)