donderdag 12 februari 2015

The concept of giving (and receiving?)


De blogpost van gisteren was nu typisch zo'n geval van
dat had ik natuurlijk van te voren kunnen weten:
dat er zoveel mensen zijn en zoveel meningen..
Nu ben ik een groot voorstander van het harmonie-model,
zoals mijn zoon vroeger weleens zuchtte,
moeten we Dat nu weer overleggen..
Het is natuurlijk helemaal niet mogelijk om virtueel
iets echt te bespreken, ik kan onmogelijk op 
elke mening ingaan en tot een gezamenlijk standpunt komen.
En ondertussen zou ik toch wel geleerd moeten hebben om
niet als een schichtig konijn in het donker rond te springen,
gevangen in het licht van de koplampen van een auto..
Met andere woorden, ik heb mijn hoofd zo vaak 
laten hangen naar de mening van een ander (over mij),
dat ik inmiddels toch zou moeten weten dat ik
daar uiteindelijk helemaal niet van opknap..
Toch wil ik iedereen hartelijk bedanken 
voor haar gedachten over deze ingewikkelde materie.
Ik ben er de hele dag (en een deel van de nacht)
mee bezig geweest, ik ben er zelfs niet eens aan toegekomen
om een blogbericht voor morgen te maken..


En vandaag gaat dat ook niet lukken,
want ik moet zo een gezellig jurkje aantrekken,
en misschien zelfs wel wat lippenstift op doen (ha)
omdat ik een afspraak heb met de uitgever in Utrecht.
(en nee, ik kan nog even niet delen waar dat over gaat :)

Dus ik meld mij weer na het weekend,
in de tussentijd ga ik eens nadenken (nog eens)
over het hele Geven en Ontvangen concept.
Ik heb nog geen idee waar ik uitkom
maar duidelijk is wel dat ik mijn eigen pad zal kiezen.
(zoals ik dat zal moeten doen in alle dingen
aangaande mijn eigen leven)

Je kan nog mee doen met de give away,
het is jammer dat die een beetje ondergesneeuwd is
het is hoe dan ook uit een goed hart
(en natuurlijk ook uit dat van Maureen !)

Ik wens je een fijne dag,
het is tenslotte jouw dag en wie weet welke
mooie dingen je tegen komt op je pad.
-X-

21 opmerkingen:

  1. Veel succes vandaag en maak er een leuke dag van. En, helemaal mee eens , jij beslist hoe je er mee verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij maakt ons, vele lezers, elke dag zomaar gratis en voor niks vrolijk. Je inspireert ons, weeral, zomaar uit je eigen gulheid. Het is toch "geven en nemen" in het leven? Neem gerust, en geniet ervan. Wij "nemen" zoveel van jou x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb alle reacties in je vorig blog gelezen en ik concludeer dat bijna iedereen positief is. Je bent heel integer en oprecht dus ik zou de stoute schoenen aantrekken..je kunt zelf vragen om wat jij graag zou willen hebben omdat je er iets mee wilt doen. Zullen ze alleen maar blij mee zijn lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zoals ik gisteren al zei : ik ben ervan overtuigd dat jij daar op een integere manier mee zult omspringen, of je nu wel of niet gaat werken met sponsors ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geef en je ontvangt dat wat je jezelf echt waard vindt en jezelf gunt. Ontvangen is voor veel mensen nog niet zo makkelijk, terwijl zij het geven zeer goed onder de knie hebben.
    Jouw vriending van het garen is misschien in creatief blogland ook wel een van de zeer weinige uitzonderingen. De overgrote meerderheid ontvangt echt niets voor hun links en reclame voor spullen, shops en dergelijke.

    Veel succes bij de uitgever (ook iets wat maar voor een zeer klein select gezelschap mogelijk is), Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu dan even iets anders aan je hoofd....mooie dag en alvast een gezellig weekend...

    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan alleen maar zeggen; Volg je hart....en maak er iets moois van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je zal ongetwijfeld de juiste beslissing maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb het gemist.....gister ga zo gelijk lezen...veel plezier in Utrecht spannend ..!..fijne dag blijf jezelf..!....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik denk dan vaak aan deze tekst
    "Neem je leven en houd vast aan de weg die bij je past. Ieder mens zijn eigen waarde maakt een mens tot mens op aarde."
    Fijne dag én vast een mooi weekend gewenst!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat je ook beslist, je blog blijft leuk om te lezen :)
    groetjes, Maya

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt!
    Voor je inspiratie, leuke foto's op INSTA.
    Merci beaucoup en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt!
    Voor je inspiratie, leuke foto's op INSTA.
    Merci beaucoup en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Veel plezier bij de uitgever! Ik ben benieuwd,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Ingrid, las de reacties en had misschien een leuk idee? Als iedereen die nu jou blog volgt jouw eens verrast. Je hebt allemaal wel een bolletje wol of katoen over waar je niet van weet wat je er van gaat maken. Als we dat dan naar jouw opsturen krijg jij van ons een give-away, kan je lekker gaan haken of breien en deelt met ons weer een patroontje op je blog. Zo heb je toch ook en win-win situatie. En misschien dat je volgend boek dan een boekje wordt met al je patroontjes erin die wij dan weer kunnen gaan kopen en er weer over kunnen schrijven in ons blog of facebook pagina ? Het is maar een ideetje hoor, maar je moet doen waar je je het fijnste bij voelt! Ik weet zeker dat niemand je zal laten vallen , je hebt zoveel fans. Succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi gesproken Ingrid. En altijd doen wat jouw hart je ingeeft. Meningen van anderen zijn fijn maar jij bepaalt zelf wat jij wil en hoe dat vorm krijgt. Liefs Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jouw blog is zo'n mooi ding dat ik vandaag tegenkwam op mijn pad.
    Jeannine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Sluit me aan bij de meeste bemerkingen.
    doen wat je hart je ingeeft.
    Met sponsering is helemaal niets mis mee.
    ik geniet van je blog, en kijk er altijd naar uit,
    fijn weekend, groet Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha die Ingrid, kwetsbaarheid is een van de mooiste dingen van het leven en tegelijkertijd het lastigste (althans, zo ervaar ik dat zelf). Mocht je een moment hebben, dan raad ik je deze youtube tedtalk aan van Brené Brown: http://www.ted.com/talks/brene_brown_on_vulnerability

    Enne, ik vind het leuk om te geven (want mijn zoldertje is vol van alles). Ik weet dat je van zwanen houdt. Heb er nog een van. Opsturen?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja ik herken dat en oh had ook wel verwacht dat het jou niet in de koude kleren zou gaan zitten. Want wij zijn en blijven toch gevoelig voor meningen van anderen. Volg je hart en ook ik heb er aan zitten te denken dat wij gerust eens jou zouden kunnen sponsoren en je wat opsturen wat we over hebben hihihi. Maar ik denk dat het toch ook bijzonder leuk is (voor jou en voor ons ;)) als je zo af en toe een sponsor krijgt die jou wat stuurt en meteen ook een give away voor ons heeft hihi. Succes ermee! Warme groetjes van Susan die je ook een zoen kaartje stuurde ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)