donderdag 26 februari 2015

Origami books and a little wrapping DIY


Laatst vond ik bij de kringloopwinkel drie origamiboeken,
ik was daar met Guusje en het ging ongeveer zo:
Oh kijk een Japans origamiboek, echt te gek,
oooh kijk eens ik heb er nog eentje gevonden,
ooooh, Nog een, kijk dan..
Ik ben ze nog nooit tegengekomen, hoewel ik altijd
even bij de knutselboeken kijk, dus dit is een gelukje..
Natuurlijk lees ik geen Japans, maar er staan stap voor stap
tekeningetjes in, hoewel ik dan nog steeds 
behoorlijk ingewikkeld vind.
Ik heb er al een aantal dingen uit gevouwen, maar eentje
was er zo ingewikkeld dat ik er niet uitkwam.
(maar dan wil het Toch kunnen ;-)
Ik vroeg het Guusje, die zag het ook niet
en uiteindelijk bracht P uitkomst, hij benaderd
dit soort diagrammen vanuit logica, en niet 
van uit gevoel zoals ik: Maar het lukt niet, grrr (haha)
Er staan ook vele leuke manieren in om iets in te pakken,
mocht  eens iets willen proberen :








Het is niet zo moeilijk, het zijn nogal veel foto's
maar ik kon het niet korter uitleggen dan zo,
anders had ik hier aan de gang moeten gaan
net als in het boek, met pijlen, pijlen met een krul erin,
waarvan ik nog steeds niet snap wat ze betekenen :)

Oh ja, ik ben de laatste dagen eens bezig geweest
om mijn Pinterest borden wat op te fluffen,
misschien vind je het leuk om eens te kijken.
In navolging van mijn (hernieuwde) enthousiasme
is Judith nu ook gaan pinnen, je vindt haar hier
(ik heb er veel plezier om de dingen die ze doet
onder de aandacht te brengen, elke trotse moeder
zal dat wel begrijpen , denk ik zomaar )

Ik wens je een fijne dag
-X-

13 opmerkingen:

  1. Dat is een leuke manier van inpakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke boeken! Kan me voorstellen dat ze super zijn voor jou. Ik vind nou nooit van die kringloop schatten...
    Mooie inpak methode zeg, zal het binnenkort eens proberen!
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn mooie vondsten! Ik ga je opzoeken op Pinterest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hej,
    I luv your projects - but I wish very hard you´ll translate them into English - you´ve done sometimes - google translator is not so inspiring and doesn´t translate the text in the pics - please!!!!!!!!!!!!!
    With many heartly greetings xoxo
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gave vondst! Zo leuk om zo'n mooi ingepakt kadootje temaken ( of te krijgen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige boekjes en vouwsels. Gaaf om dat zo even tegen te komen. groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pijlen met een krul betekend simpelweg het werkje omdraaien. Ik weet alleen nooit welke kant op

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als de pijl van boven naar beneden wijst (of van beneden naar boven), draai ik in die richting. Wijst hij van links naar rechts (of van rechts naar links), dan draai ik alsof ik een bladzijde van een boek omsla.

      Verwijderen
  8. Grappig zoals jij altijd bijzondere dingen vindt. Heerlijk om een paaar bijzondere origamiboeken te vinden. Dat brengt je vast voor je oranje boekje op nieuwe ideeën.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zijn van die "once in a lifetime" vondsten. Geweldig! Moet toch ook eens wat vaker kringlopen. Haha, ik zag dat je je droomwaslijn(nen) ook gepind hebt. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wow wat zien die boeken er mooi uit zeg! Wie zou dat weg hebben gedaan denk ik dan? En waarom?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn dat mooie boekjes. Ik heb teveel en mag eigenlijk van mijzelf niets meer kopen. Als ik die gevonden had, had ik ze ook meegenomen. Mijn boekenkast is te klein en als ik iets koop, moet er ook een exemplaar naar de kringloop. Dat is best wel moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige boeken! Gelukjes!
    De getekende uitleg bij origami landt bij mij vaak niet. You Tube helpt erg goed, soms verschillende filmpjes om het te begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)