dinsdag 24 februari 2015

Latebloomer


Tot zover zijn we gekomen, ik denk dat ik deze zin
van de schrijver Mankell al vele malen geciteerd heb..
Ik vind het een prachtige zin, het vat alles zo 
mooi, kort en krachtig samen..
Vandaag ben ik jarig en dat is zo'n dag waarop ik nog eens
overdenk wat was en wat komen gaat..
Ik denk aan het blije zoemende gevoel
op deze dag toen ik nog klein was,
oh ja je verjaardag, even in het middelpunt, taart,
(altijd moccataart zonder dat was het niet echt :)
kadootjes, een feestje en vrolijke kaarten bij de post..


Dat is al jaren niet meer zo, het is een dag
als alle anderen, ik ben alleen thuis,
heb geen visite gepland, er zijn geen kadootjes
en al helemaal geen slingers om de kamer op te fleuren..
Dat klinkt veel zieliger dan het is hoor, haha..
Terwijl ik dit zo schrijf (ik weet zelf nooit van te voren
waar het precies heen gaat met een blogbericht)
denk ik ineens aan een moment dat ik op de markt stond,
een jaar of twee geleden..
Er kwam een vrouw aan de kraam die zei, ben jij Ingthings
(ha, nee dat ben ik niet, ik heet Ingrid)
en vervolgens riep ze uit: maar ik wist helemaal niet
dat je al Zo oud was.. eh ja..wat moet je daar
nu op zeggen, dus ik lachte maar wat..(ongemakkelijk)
Waarop ze zei: ik dacht dat alle bloggers 
30 waren ofziets, nu dat is niet zo
En natuurlijk denk ik weleens hetzelfde 
als ik in de spiegel kijk, ben je al Zo oud..


Maar ik ben blij en dankbaar dat ik 
tot zover ben gekomen, met alles wat erbij hoort,
al die jaren zijn van mij, sommige met plezier geleefd,
andere jaren zwaar bevochten..
(en onwillekeurig denk aan de vrouwen die ik kende
en echt veel te vroeg zijn overleden, hadden zij er 
niet een lief ding voor overgehad om zichzelf
in de spiegel te bekijken met lijntjes en grijze haren?)

En wat dat bloggen en al betreft, ik mag wel zeggen
dat ik gewoon een Laatbloeier ben,
ik heb al die jaren nodig gehad om tot dit punt te komen..
En ik denk dat het een zegen is dat de dingen
nu uiteindelijk samenvallen en ik doe wat bij mij past
en wat ik het liefste doe..
En wie bepaald er eigenlijk dat je enkel mooie 
dingen mag maken als je jong bent,
ik ken vele vrouwen van mijn leeftijd die fantastische
dingen doen en maken, juist omdat ze op een plek
in hun leven zijn waarin ze de ruimte hebben
en voelen om dat te doen.


Enfin, bij een verjaardag hoort toch een kleine traktatie,
het allerleukste zou natuurlijk zijn als ik
met een mandje bij een ieder van jullie langskwam
met iets lekkers of een ingepakte mandarijn :)
maar dat gaat natuurlijk niet, dus ik heb hier
een klein gezellig papier pakketje (vooral het oude Franse
tijdschrift ie erg leuk, al zeg ik het zelf..)
Mocht je zin hebben om het te ontvangen 
van de jarige Jet, laat dan een reactie achter.
En oh Judith (mijn dochter) geeft ook nog
een klein kadootje weg, het zit in de familie denk ik ;)

Dus ik ga vandaag mijn gezicht maar eens strijken (haha)
een taartje eten en op zoek naar het bordje
waarop staat: Pad van vertrouwen
en  hoop ik dat als ik daar zo wandel
dit liedje mij zal begeleiden, want
ik wens (hierbij blaas ik in gedachten de kaarsjes uit)
dat de weg die mij verder brengt
zonnig zal zijn (met af en toe een wolkje ;)

Ik wens je een fijne dag
-X-

81 opmerkingen:

  1. Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag.
    hoop dat je een heerlijke dag hebt, geniet er van,
    gr Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ingrid
    Van harte gefeliciteerd. Wens je een mooi en creatief nieuw levensjaar samen met P. en allen die je lief zijn.
    Prachtig verhaal weer.
    Hoop toch wel dat je wat bezoek krijgt is wel zo gezellig natuurlijk.
    Met of zonder bezoek wens ik je een heel fijne dag.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd en ik hebje post al wel vier keer gelezen en zelfs voorgelezen. Er zit altijd zoveel te overdenken in. Voor mij is dat jouw kadootje aan ons vandaag. Geniet van je taartje....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte met deze mooie dag. Geniet ervan. Ik zag al een mooie foto van je dochter op IG. Toon Hermans zei ooit: je doet de dingen pas als je er klaar voor bent. Leeftijd maakt niet uit. Groeten en een feestelijk gevoel voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Happy B-day!!!! Heb een fijne dag met lieve mensen en leuke cadeautjes!!! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik las net je post van gisteren en dat was een cadeautje voor mij. Zo mooi en diep en waar, het raakte me. Dus die neem ik mee voor vandaag, evenals het liedje waarnaar je hierboven linkt. Dankjewel en een fijne verjaardag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. GEFELICITEERD!!! *gooit een feestelijke hoeveelheid confetti* Dikke klapzoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday, happy birthday, happy birthday to you.
    Fijn dat jij het kind in je nog steeds voor al jouw creatieve ideeën gebruikt.

    Geniet van deze gewone en toch speciale dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Ingrid Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. Als je hier was gooide ik met Hieperdepiep vele mooie bloemblaadjes over je heen. Geniet van deze dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd. Het is ook een feestje zonder toeters en bellen (dat is het voordeel van ouder worden).
    Bedankt voor het liedje; blij en ontroerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een mooie dag hebt! Groetjes Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Ingrid hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag . Ik wens je een mooi nieuw levensjaar toe met veel appeltaartmomenten en gouden randjes! Hele fijne dag lieve groet Peggyperenijs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een hele fijne dag vandaag Ingrid! Van harte
    X Wimke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd, wens je een mooie dag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Welnu, gefeliciteerd dan 'Laatbloeier';-). Door al dat geschrijf over je net ouder zijn dan een ander denkt en jij dankbaar voor het feit dat, word ik wel nieuwsgierig HOE oud je dan bent. Of jong...Het is maar hoe je het bekijkt!!
    Dag, Madelief (53 en sinds 2 jaar in blogland.....)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een heel fijne dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte gefeliciteerd! Een hele fijne dag vandaag, en een fijne wandeling op je pad. Met dit prachtige nummer erbij moet dat helemaal goed komen.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte gefeliciteerd! En wees vooral trots op jezelf welke leeftijd je ook mag hebben, want ik vind het super stoer wat je ons laat zien en dan die 2 pracht boeken van jou waar ik zo graag (regelmatig) in zit te neuzen.
    X Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoezee!Het liefst zou ik je hier willen ontvangen met je mandje vol ingepakte mandarijnen, ik bakte je dan een appeltaart en zou luisteren naar je steeds weer inspirerende, eerlijke, deugddoende woorden of gewoon stilletjes zwijgen en je rimpels tellen (graptje!) Enfin, ik heb nog nooit gereageerd maar al heel vaak genoten van je blogjes, dat wil ik vandaag, op jouw dag, graag laten weten!Merci & gros bissous!Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi stukje weer....:-)
    En van harte gefeliciteerd en geniet van je taartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. JOYEUX ANNIVERSAIRE INGRID!
    Ik wens je een fijne dag.
    Bisous
    Alet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ingrid proficiat! Laatbloeiers hebben een jonge geest :)
    Ik lees je berichten altijd met heel veel plezier en daar heeft leeftijd niks mee te maken, eerder levenservaring! Een hele fijne dag vandaag en een dikke X vanuit Nijmegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gefeliciteerd, geniet van deze dag en nog van vele dagen hierna.
    Je bent niet snel te oud om nog ergens mee te beginnen ( ik ben 65 en blog sinds 'n paar jaren )
    Groetjes en ik geniet van je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe jaar, have a happy one en bedankt voor al je mooie berichten. Dat is voor mij al een kadootje iedere dag! Liefs Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Van harte gefeliciteerd!
    1963 is een goed geboortejaar.
    Fijne dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Van Harte Gefeliciteerd Ingrid...ik ben nu toch nieuwsgierig geworden hoe OUD je dan al bent ;)) Je schrijft zulke leuke blogs, ik lees ze altijd elke dag, en soms reageer ik. Iik vier hopelijk dit jaar mijn 60e verjaardag, in de zomer. Ook niks bojzonders voor gepland trouwens, ik ben niet zo van de feesten, maar een paar jaar terug stond ik op mijn verjaardag op de top van Europa (de Jungfrau) dat vond ik toch speciaal.
    Ik wens je een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik feliciteer je vandaag op mijn eigen blog, waar ik net voor jou en over jou een blogje heb gemaakt. Je vind het op htttp://tweedehandswerk.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Proficiat!! Zoals altijd weet je het weer perfect te omschrijven; laatbloeier!! Geniet van je verjaardag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gefeliciteerd!
    Dankjewel ook voor de link naar Xavier Rudd's liedje... Wordt ik echt helemaal blij van...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoera! Van harte! Laten we samen ons eigen feestje vieren! Morgen ben ik jarig en ik moet ook nog beginnen met bloeien! :) Althans zo voelt het wel eens. Weet niet waar ik heen wil met deze reactie.. Je feliciteren en laten weten dat ik geniet van je blog! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtig logje. Ja, zo is het. Van harte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wens je een leuke dag :-)
    Dankjewel voor je fijne blog, ik geniet er telkens weer van.
    Liefs van (Perla)vera, ook een laatbloeier.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Geniet van je verjaardag, Ingrid. Brei nog een lang vervolg aan je leven en aan je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. HayHay!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Hele fijne dag vandaag!
    Veel Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Van Harte Gefeliciteerd! Fijne dag toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Leuke Laatbloeier, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Dat je nog maar heeeeeeel lang mag doorbloeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Van harte!!!! Troost je, er zijn nog meerdere laatbloeiers (ik ook), maar ik voel me geen laatbloeier, jij hopenlijk ook niet.
    Geniet van vandaag en veel groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Van harte gefeliciflapstaart of was het gefeliciappeltaart ;). Een hele fijne dag gewoon lekker ingevuld op jouw manier. Geniet! Warme groetjes en knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Van harte gefeliciteerd en nog veel vrolijke verjaardagen voor de toekomst! En ja, er zijn wel eens dagen dat je je 28 voelt en er is ook wel eens een dag dat je je 82 voelt en de waarheid ligt daar ergens tussenin.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  40. een héél gelukkige verjaardag, ik hoop dat je toch op zijn minst een klein feestelijk momentje in je dag zit !
    ( van een 47-jarige blogger ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Met de jaren wordt het leven alleen maar mooier ( ben zelf ook al 46 ;))!!! En wat een prachtig lied! Dankjewel en gefeliciteerd!!!!!
    Liefs, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Gefeliciteerd en een fijne verjaardag gewenst met veel mokkataart! :)
    Xxx Tink
    P.S. je bent zo jong als je je voelt en degenen die het over 'oud' hebben moeten eerst nog maar eens zo ver zien te komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Van harte gefeliciteerd Ingrid en een hele fijne dag vandaag. Wie weet wat hij nog brengt vandaag!♥
    liefs Clarissa

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Van harte proficiat Ingrid. Ik zit hier aan de koffie met appelgebak. In mijn uppie weliswaar, te genieten van jouw mooie blogbericht. Mooi muziekje erbij. Ik wens je een mooie verjaardag en nog vele erbij. Liefs Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hieperdepiep hoera! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Alle goeds toegewenst voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Dikke proficiat en ik wens je een fijne zonnig feestweek of maand of jaar (kies maar) vol kleien Dingen Die Fijn Zijn en met vooral veel straaltjes zonnig vertrouwen! Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hi Ingrid, van harte een heel gelukkige verjaardag gewenst. Ook ik ben een laatbloeier en geniet als 58-jarige nog dagelijks van het feit dat ik me eindelijk af en toe goed in m'n vel voel. Sinds ik 2 jaar geleden de blogs ontdekte is mijn wereld groter geworden en af en toe spijt het me niet vroeger al die creativiteit ontdekt te hebben. Maar hopelijk zijn ons nog veel jaren gegund zodat we er nog volop kunnen aan werken. Ik wens je alleszins een prachtig nieuw levensjaar vol met leuke dingen op je pad !

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Van harte gefeliciteerd Ingrid en heel fijne dag gewenst, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Gefeliciteerd Ingrid met je verjaardag! En wat doet leeftijd er toe, zelf 40 geworden afgelopen jaar. En ik zeg het leven start bij 40 ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Gefeliciteerd Ingrid! Wat is het toch telkens een genot om je stukjes te lezen; zo gewoon en herkenbaar. Met prachtige plaatjes die me inspireren voor mijn eigen creaties; ga vooral zo door! En ik waag een gokje voor het setje want ik ben gek op papier!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ingrid, wat bloei jij mooi! Van harte gefeliciteerd!

    Sjaan

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Nu ben ik wel een beetje benieuwd hoé oud je precies geworden bent vandaag... ;-) Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Van harte gefeliciteerd! (op je blog gekomen via Margriet van Tweedehandswerk)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik ben denk ik tien jaar jonger, is ook al een beetje ouder haha, en ben ook steeds blij met een extra jaartje...
    Bloggen kun je denk ik heeeel lang volhouden :-)
    Mischien zijn de foto's wat meer bewogen als je 90 bent, maar dat is dan waarschijnlijk ook net 'hip' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Je hebt dan wel geen slingers, maar wel veel feestelijke blogberichten! Welke 40 plus vrouw heeft dat nou op haar verjaardag? :-) maak er iets moois van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ingrid, gefeliciteerd met je verjaardag. Wat heb je je gedachten weer mooi opgeschreven. Ik ben het er helemaal mee eens. Voor mij geldt zo ongeveer hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. There is a fountain of youth:
    it is your mind,
    your talents,
    the creativity you bring to your life
    and the lives of the people you love.
    When you learn to tap this source,
    you will have truly defeated age.
    (Sofia Loren)

    Van harte gefeliciteerd!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Van harte gefeliciteerd! Tja,echt een dag om te mijmeren. Maar als jij mijmert, dan mijmeren we allemaal heerlijk met je mee...
    En wat een heerlijk pakket papierwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Lieve Ingrid, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je nog een fijne avond en hartelijk dank voor je mooie woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Op de valreep....van harte gefeliciteerd! Hup!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Allereerst hartelijk gefeliciteerd en je hebt een leuke verrassing om weg te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Gefeliciteerd!! Hoop dat je een mooie dag hebt gehad als begin van een mooi nieuw jaar.
    Ik doe graag mee.
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Happy, happy Bithday and the best wishes for you!!!
    XO Kerstin
    https://www.youtube.com/watch?v=qVnw0ay9vnM

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Nog net voordat je verjaardag bijna voorbij is wil ik je feliciteren. Hiep hiep hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Gefeliciteerd met je verjaardag, Ingrid! Je deelt je verjaardag met mijn lieve liefste tante Joosje, die vandaag 90 is geworden!!! ( da's pas oud :-) ) Je deelt je sterrenbeeld ook met haar... en met mij, want ik ben bijna jarig. Een zalig avondje nog! AJ

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Van harte gefeliciteerd en 3 hele dikke kussen (zo doen ze dat bij ons). Ja, we zijn alweer zo ver gekomen!
    Het liedje en de clip komen zo ontspannen over. Dank je daarvoor.
    Een franstalig boekje (Ohlala, comme c'est jolie!) wil ik graag in mijn boite au lettre horen vallen.
    Jeannine

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Van harte gefeliciteerd ,jij blijft vast altijd jong van geest met je poppetjes en papiertjes ,heerlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Gefeliciteerd en een fine dag! Groet, Mariët

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Een dag te laat, maar als nog gefeliciteerd met je verjaardag !Hoop dat je nog een fijne dag hebt gehad met een ouderwets stuk mokkagebak!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Lieve Ingrid, bedankt voor al je inspiratie en vrolijkheid. Bedankt voor je verjaardagscadeautje: die prachtige song. Fijn om zo de dag te beginnen. Ik ben jaloers :) op de mooie blog en dat je dat en natuurlijk al je creatieve dingen, kan maken. Elke dag maakt je blog me even blij. Ik wens je dan ook een hele fijne dag. En heel veel goede jaren daarna. Leeftijd is zo relatief: elke dag is er één, soms fijn, soms moeilijk, maar een dag van je leven. Dikke verjaardagskus! En ja, natuurlijk wil ik ook kans maken op je cadeaupakketje!
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Dag Ingrid, we hebben elkaar gisteren op instagram al gefeliciteerd, was het was ook mijn verjaardag. Wat je schrijft, komt me zo bekend voor. Ik hoopte ook op een brievenbus vol kaarten maar nee nu gaat dat vlug met een sms of een bericht via FB. Vroeger was er altijd dat verlangende uitzien naar die dag, nu is het van, oei weer een jaartje erbij. Ik zit ook vol plannen om totaal iets anders te doen, iets wat echt bij me past maar mijn ziekte (fibromyalgie) houdt me tegen. Ben blij voor jou dat je je ding kan doen en je doet het prachtig! Lieve groetjes, Anick. Ps: dat pakketje wil ik wel winnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Gefeliciteerd met je verjaardag. Hier op Texel schijnt de zo'n, de vogels fluiten, de temperatuur is heerlijk. Ik wens jou ook zo'n zonnige dag toe. En wees maar blij met iedere dag die je mee mag maken, want idd, dat is niet iedereen gegeven. Op dit soort mooie dagen denk ik altijd aan geliefden die er niet meer zijn. In gedachten drink ik even een kopje koffie met ze.
    Voor jou: een mooie dag, geniet ervan en blijf lekker bloggen.
    En je mag mij op je lijstje zetten voor dat vrolijke papierpakket.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Lieve Ingrid,

    Moge de zon (slechts heel af en toe in gezelschap van een klein wit wolkje) je stralend en warm op je pad van Vertrouwen vergezellen!

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Ingrid! Ik wens je een hele mooie dag toe.Geniet lekker van je nostalgische mocca taart momentje. En moge je nieuwe levensjaar je, naast zon, ook veel gezondheid, liefde, geluk, EN plezier brengen!!

    Dank je voor alle mooie blog berichten die ik in de loop van de tijd van je heb mogen ontvangen. Ze zijn me heel dierbaar, net als je 2 boeken. Zo veel inspiratie. Zo veel zonnige blijheid met het kleine! Ik word er heel gelukkig en blij van, vol dankbaarheid voor al het mooie en schone. Dank je wel.

    Warme groeten,
    Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Van harte gefeliciteerd ,jij blijft vast altijd jong van geest met je poppetjes en papiertjes ,heerlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Alsnog van harte proficiat!!
    Ik hoop dat je hebt genoten van een fijne dag?!

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Mocca-taart... altijd goed! Dit was ook de favoriet van mijn oma en ik vond het altijd heel stoer dat wij als enige twee in de familie zo van deze smaak hielden. Ze kon er echt enorm van genieten en dat bewonderde ik dan ook zo in haar; intense genieten van kleine geluksmomentjes!
    Dank je wel dat je, onbedoeld, me hebt kunnen laten genieten van deze herinnering vandaag...
    En blij om te lezen dat onverwachts bezoek, wolkjes en die super-vrolijke verjaardagsgroet van je dochter op IG toch ook voor een fijne verjaardag hebben gezorgd.
    En ja... mensen kunnen soms rare dingen zeggen (op markten), maar denk dan maar zo... dat zegt meer over waar zij mee bezig zijn, dan over jou... xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)