donderdag 19 februari 2015

Just add some color..


Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n liefhebber
van hele felle kleuren, of van knallende kleurencombinaties..
Mijn huis is niet bijzonder kleurrijk,
we hebben gele lampjes en een paar gekleurde
stoelen rondom de tafel, de rest is wit (en een grijze bank)
En ik heb al helemaal geen gekleurde kleren,
laat staan iets met printjes er op..


Zwart, wit in de zomer, soms donkerblauw
en grijs, oh ja ik ben dol op grijze kleren, 
Je kan mij uittekenen in, grijze vesten,
lange wollen in de winter (als een dekentje ;)
en dunne katoenen als het lekker weer is.
Volgens anderen geeft mij dat een ietwat zorgelijk voorkomen,
maar daarom vind ik ze misschien precies zo fijn,
ik ben ook een enigszins zorgelijk type
(en misschien kan ik zelfs dat enigszins wel weglaten:)


Ook draag ik altijd sjaals, ik wil altijd iets
om mijn nek hebben, zelfs als het warm is,
dan doe ik gewoon een dun sjaaltje om..
Ze zijn ook altijd in soort van sombere kleuren,
deze op de foto's draag ik echt nooit..
(hoewel ze het hele beeld erg zou opfleuren)
Wel ligt deze hele feestelijk stapel altijd ergens in huis,
soms gewoon in de woonkamer, dan weer boven ergens.
De meeste van deze sjaals kocht ik in Turkije,
en heel af en toe vind ik er eentje 
op een markt of de kringloopwinkel..
(en dan springt mijn hart op ;)


En ondanks het feit dat ik niet zo hou
van hysterische kleurencombinaties en prints,
ben ik op de een of andere manier bijzonder gehecht
aan deze ongelofelijk Blije stapel.

Ik wens je een kleurrijke dag
-X-

22 opmerkingen:

  1. Prachtige sjaals! Je wordt meteen vrolijk van die kleurtjes :-)
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super!! Word ik ook helemaal blij van! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige stapel sjaals! Heerlijke kleurtjes! Juist gaaf toch bij je grijs, blauw, zwarte kleding!

    Groetjes Cindy
    woon-geluk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk vind ik dat wel een mooi idee, om die fleurige stapel sjaaltjes ergens in je huis te leggen... Bij mij liggen ze in de kast, de kans dat ik er nu blij van word, is bijzonder klein :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik word ook vrolijk van de sjaaltjes :-)
    Zelf probeer ik wel wat meer kleur te dragen tegenwoordig. Op de een of andere manier komt er dan vooral roze bij. Gelukkig combineert dat leuk met grijs en zwart xD

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even mijn adem ingehouden, zo mooi samen. Alhoewel ik mij ook houd aan 'ingetogen' kleuren. Zo'n stapeltje kleurige bloemen doet wel verlangen naar warmere temperaturen, vind je niet?
    Jeannine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig zo'n stapeltje vrolijkheid in huis....jammer dat ze niet gedragen worden...zal mooi staan bij grijs....;)..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie stoffen!!! En wat een herkenbaar verhaal...alleen in de caravan en met haken gebruik ik heel veel kleur, maar dan nog zit ik er zelf in het grijs, zwart of donkerblauw bij. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zouden die mooi staan bij verder een zachte grijze outfit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kan ik me voorstellen dat je daar vrolijk van wordt.
    Net een boeket bloemen, maar dan blijvend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi, die stofjes. Ik hou van mooie stofjes in allerlei patronen en kleurschakeringen. Zelf draag ik vooral zwart. Ik denk dat dit een overblijfsel is uit de tijd dat ik op de kunstacademie zat. Een kleurrijke dag en 50 tinten grijs is ook goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, die sjaals zien er echt prachtig uit.!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh maar dit zijn wel hele mooie sjaaltjes/sjalen. Ik heb ook twee kleurige Russische sjalen/omslagdoeken, alleen heb ik ze nog nooit omgehad.
    Maar daarintegen draag ik wel veel kleur, ik hou van bloemenprints en polkadots en ben verknocht geraakt aan Tante Betsy jurken en die draag ik dus iedere dag. Vandaag toevallig een zwarte jurk met grijze polkadots, maar normaal volledig in kleur! Met een knalkleurig topje en legging en sieraden erbij....yeah geef mij maar kleur, want anders ben ik maar een bleek muisje ;). Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WOW wat een prachtige sjaals. Ik ben juist van de kleurtjes en zou het liefst mijn hele huis in vrolijke kleuren hebben. Maar mijn man wordt dan helemaal gek dus houden we het binnenshuis binnen de perken. Maar wat betreft kleding draag ik graag kleur en daarbij eigenlijk altijd wel een sjaal ;-)
    Heb net een hele stapel sombere sjaals weggedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Yes! Severe clothing colour, dark blues, browns, olives, grays and blacks. But enjoying the brights in other ways, such as on your lovely blog of course :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. In de winter heb ik ook weinig kleur aan,vooral zwart,grijs en bruin en af en toe een streepje wit.In de zomer daar en tegen heb ik veel tinten groen aan met wit maar ook grijs,zwart,rood,wit.Raar maar waar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn prachtig, deze vrolijke, gebloemde en kleurrijke sjaals!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat heb ik ook met kleurtjes en prints:erg leuk.......bij een ander. Als grijs en blauw jou goed staan, dan zal felroze misschien eens te proberen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is ook wel een hele mooie vrolijkmakende stapel! Ze zijn prachtig, stiekem is jouw binnenkant toch en beetje bontgekleurd, anders maak je niet zo'n goede keuzes...Dankjewel voor het delen! Groetje Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik word spontaan vrolijk van alle kleuren! Wat leuk om te lezen dat jij ook niet zonder sjaal kan. Ik word op mijn werk al het meisje met de sjaal genoemd. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. i have no idea what are you writing about, but love pic and a style. Those fabrics are perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. HayHay!
    Wat grappig om te lezen!
    Jouw blog en jouw boeken zijn zooo vrolijk, qua kleur!
    Zelf kan ik niet zonder kleur en zou ik het liefst in Villa Kakelbont willen wonen :-)
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)