dinsdag 3 februari 2015

Folding birds and a new blogger..


Soms heb ik ineens zin om te vouwen,
ik word er altijd kalm van (haha)
maar ik heb al zoveel kraanvogels gemaakt,
er ligt hier nog een mand vol,
(en wat moet ik er eigenlijk mee doen ;)?
dat ik laatst eens zocht naar wat anders.
Ik vond deze die ik ook erg leuk vind, 
het enige was dat de vouwinstructies in zo'n 
getekend diagram stonden, je weet wel
met pijlen enzo...daar snap ik niets van.
Ik kom nooit verder dan het dubbelvouwen..
Maar hier heb ik eindeloos geprobeerd en weer opnieuw,
en uiteindelijk is het me gelukt.
Wil je ze ook maken..ik hoop dat het zo
wat makkelijker voor je is:





Duidelijker dan dit kan ik het echt niet uitleggen.
Wat je met de vogeltjes moet doen 
als ze klaar zijn weet ik ook niet precies..
Ik heb hier ook een bergje liggen
(of moet ik zeggen een nest :)
Meesturen met de post, in een paastak hangen
of misschien een mobile van maken, zoiets?


En oh, heel leuk, gisteren kreeg ik een mailtje
van mijn dochter Judith dat zij een nieuwe blog
was begonnen, ik wist wel dat ze dat graag wilde
(zij begon er al eens eerder eentje maar die werd om 
onduidelijke redenen verwijderd door blogger,
toen was de lol er wel en beetje af.
Er staat een mini interview met mij op :))
Het zou leuk zijn als je haar gaat volgen..
(hier spreekt de trotse moeder)

Ik heb mijn bloglijst vorige week weggehaald,
er stonden veel blogs op waar nauwelijks 
meer geblogd werd, ik zal binnenkort eens een nieuwe maken,
dan zal ik de blog van Judith er ook bijzetten.

Ik wens je veel (vouw) plezier vandaag
-X-

15 opmerkingen:

  1. Ik ga haar volgen hoor... En kraanvogels heb ik ook zoveel liggen. Ik had er veel gevouwen voor de kerstmarkt, vijf voor een euro. Ik heb er maar vijf verkocht. Niemand zag er wat in....... Terwijl ik er nog een paar met kraaltjes in een tak had gehangen als idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw dochter heeft het niet van een vreemde. Wat leuk dat zij dit mooie blog is begonnen. En dat ze jouw als haar inspiratiebron en goede voorbeeld heeft geïnterviewd.

    De vogeltjes zien er vrolijk uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik ga zeker even een origami-blaadje opzoeken om een vogel te proberen te vouwen, voor in de paastak denk ik. Het blog van Ju-dith heb ik al even gelezen, leest lekker. Ik ga haar volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukerds! Ik ga er ook maar eens een proberen te vouwen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke vogels! Ik ga je instructie bewaren, met deze stap voor stap beschrijving moet het vast wel lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Meestal haak en brei ik alleen, maar ik zal eens een vouwpoging doen. Ziet er zo gezellig uit. En wat een leuk blog van je dochter. Ga ik zeker volgen. Lieve groet Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello Ingrid - how nice that your daughter has started a blog. (my mum is my biggest blog fan too;)).

    Can you suggest that Ingrid adds a translate button so that I (and others) can enjoy it too?! x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Ingrid
    Wat leuk dat je mooie dochter, mag ik wel zeggen toch, haar nieuwe blog heeft.
    Zo lief dat interview met jou. Zijn dingen om te koesteren. Ga haar zeker volgen. Wens haar veel succes en dat gaat lukken.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk die tutorial! Heb al enkele van je papiercreaties gemaakt dus ga me zeker aan deze ook eens wagen!
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk positief blog heeft je dochter! Ik ben haar gaan volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, origami is voor mij ook wel ZEN. Ik ga de tutorial proberen. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Misschien is het een idee om al die mooie kraanvogels te delen op plekjes (in Amsterdam of waar je ook komt) en achterlaten als verrassing/kado voor een ander. Met een mooie doorzichtige verpakking...ik doe nu mee aan de facebook groep 'voor jou van mij', maar je zou dit natuurlijk ook gewoon geheel anoniem kunnen doen. Warme groetjes van Susan en ik ga eens neuzen bij je dochter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hou van papierkunst! Mooi weer, net als je dochter. Jee wat is ze knap. Ik volg :)

    Groetjes en een fijne dag!
    X Wimke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb, geïnspireerd op jouw blog, 1000 kraanvogels gevouwen ter versiering van de feestzaal op ons huwelijk. Het was zo mooi geworden. Achteraf heb ik de parapluutjes (met kraanvogels) aan het schooltje van de kindjes gegeven. Die waren er super blij mee en het hangt ook heel mooi daar. En Door al dat gevouw ook de liefde voor papier ontdekt. En ook al geprobeerd die andere vogels te vouwen en niet zo ver geraakt, dus ik ga het met jouw instructies zeker nog eens een kans geven. Bedankt voor de inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb, geïnspireerd op jouw blog, 1000 kraanvogels gevouwen ter versiering van de feestzaal op ons huwelijk. Het was zo mooi geworden. Achteraf heb ik de parapluutjes (met kraanvogels) aan het schooltje van de kindjes gegeven. Die waren er super blij mee en het hangt ook heel mooi daar. En Door al dat gevouw ook de liefde voor papier ontdekt. En ook al geprobeerd die andere vogels te vouwen en niet zo ver geraakt, dus ik ga het met jouw instructies zeker nog eens een kans geven. Bedankt voor de inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)