woensdag 11 februari 2015

About mini-sponsors & a paper things give away.


Soms denk ik wel eens, ik zou ook best
wat sponsors kunnen gebruiken voor mijn blog
Dat komt zo: laatst sprak ik iemand die haakt
en een blog heeft, zij krijgt regelmatig wol kado,
inruil daarvoor noemt ze af en toe de naam van de winkel
en welke wol het is, dat willen mensen toch vaak weten..
Dus ik dacht, zoo, dat is fijn..ik geef veel uit aan 
dingen die ik speciaal voor mijn blog koop.
Zonder dat zou ik lang niet zoveel nodig hebben..
Ook voor mijn boeken kocht ik alle spullen zelf..
Je bent gek..(haha, misschien is dat wel zo)
zei mijn haak/blog kennis, iedereen doet het,
bovendien heb je een groot bereik, dat is wat waard..


Dus toen Maureen mijn mailde of zij mij iets mocht
sturen wat ik kon gebruiken voor mijn blog
 zei ik dat is prima,
misschien kan je mijn mini-sponsor worden..
 Dat vond ze heel erg leuk, dus ze stuurde mij
een pakketje met spullen op uit haar bijzonder gezellige
webwinkel Djello die ik hier weg mag geven.
Ik een pakje origami papier daarvan zelf gehouden, oh ja
mijn allereerste gesponsorde papier!
Mocht je het leuk vinden om een van deze drie
kadootjes te ontvangen: een kleurboekje,
een setje papier waarmee je, ja hoe heet dat,
de Dingetjes kan vouwen waar Mrs.Little op zit,
of een pakje fijn origamipapier (hetzelfde als dat van mij:)
laat dan een berichtje achter waarin je vertelt
wat je graag zou willen winnen..
Dat kan tot volgende week maandag.


Om nog even het sponsor verhaal af te maken..
Ik vroeg op Instagram of er misschien mensen waren
met een (web)winkel die mij wilde mini-sponsoren..
Dat leverde niets op, wel willen mensen graag iets 
weggeven op mijn blog, maar verder niets..
Dat is natuurlijk ook heel leuk en ik zal dat 
zeker zo af en toe eens doen, maar dat was nu niet het idee..
Ik geef graag van alles weg, ik hou van delen
wat ik heb, maak en denk..
Maar zou het verkeerd zijn als ik ook eens
wat zou ontvangen om dit allemaal mogelijk
te laten blijven?

Het was ook maar een halfslachtige poging, eigenlijk,
volgens de haak/blog kennis zal ik zelf winkels
actief moeten benaderen, en daar val ik dan een beetje stil..
Ik ga toch niet iemand om een gratis bolletje wol vragen..
Dus ik dub nog even verder over het hele
sponsor gebeuren, in de tussentijd ga ik lekker
vogels vouwen van mijn gesponsorde papiertjes (ha!)

Ik wens je een fijne dag, als je reageert
op deze give away van Maureen, via mij..

Ik wens je een fijne dag,
-X-

NB. naar aanleiding van de eerste reacties wil ik
nog even benadrukken dat het helemaal
niet de bedoeling is om hier zo'n blog van te maken
met van de knipperende reclames van grote bedrijven, het idee..
Ik heb het hier over het idee dat ik af en toe materiaal
ontvang zoals wol of papier om dit hele gebeuren,
waar veel tijd en geld in zit draaiende te houden..
Ik geef veel weg, dat vind ik fijn, daar kies ik voor
inclusief mijn patronen en alles wat ik bedenk.
Mijn overweging is, of dat daar zo af en toe
iets tegen over mag staan, en dan denk ik niet aan geld,
en al helemaal niet om er rijk van te worden haha
(dan was ik toch allang iets anders gaan doen?)

83 opmerkingen:

  1. Ik vind je leuk zoals je bent. Gesponsorde blogberichten komen bij mij minder oprecht over.
    Maar ja, er moet ook beleg op de boterham. Vroeger was alleen boter al beleg ;-)
    Je hebt wel een enorm groot publiek en bent dus aantrekkelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Origamipapier is van harte welkom nu ik sinds een maand aan het vouwen ben!

      Verwijderen
  2. Lastig om zelf te vragen, kan ik me voorstellen. Misschien een leuke manier vinden om dat toch te doen?
    Ik zou heel graag de origamipapier krijgen, we hebben afgelopen zondag net weer met de knutselclub hartenvellopjes en vlinders gevouwen dus de voorraad papier is flink verminderd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het helemaal eens met Ageeth. Gesponsorde blogs komen soms inderdaad minder spontaan en oprecht over. Aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat het wel heel handig kan zijn voor je.
    Leuke winactie ook! Ik doe graag mee voor het origamiepakketje. Dat ziet er erg vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi ingrid ben nu het blog zelfulp boek tip en inspiratie
    voor meer blog plezier aan het lezen van kelly deriemaeker
    waar ook een stukje in staat over gesponsorde blogs
    en dat het vaak maar enkele blog zijn die dit lukt en dat het ook vaak mode en beauty blogs zijn en ze heeft het er over dat je er niet echt rijk van wordt maar dat je wel reclame moet maken en stukje moet schrijven over hoe goed de tanderstokers of papieren zakdoekjes zijn van het merk ...... vaak duurt het erg lang voor je sponsers hebt en voor je er beetje geld uit haald en je blog is nu al erg leuk dus zou het gewoon zo laten groetjes leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ingrid, leuk hoor, zo'n gesponsorde actie. Ik doe graag mee voor het origamipapier. Ik heb origami sinds een paar weken ontdekt en vouw nu met printerpapier. Zo'n pakje origamipapier zou goed van pas komen, want ik vind het erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat een mini-sponsor goed op je blog past, de spullen haal je toch al zelf in grote getale in huis dus waarom niet... Ik snap je hesitatie wel. Ik vind je miniatuurpoppetjes zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk. Ik zou graag meedoen voor het kleurboekje.

    Hartelijke groeten van Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik doe mee voor het origami papier! Kan ik eens verder met m'n pogingen om mooi vouwwerk te maken... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey die Ingrid gewoon de stoute schoenen aan trekken hoor en vragen. En je wordt echt niet minder oprecht in je blogs als je 'reclame' maakt voor een bepaald soort wol/katoen of mooi papier. Er zullen genoeg shops interesse in hebben om niet alleen een winactie te doen, maar dat jij er ook meteen wat voor krijgt. Het mes snijdt dan aan twee kanten. Jij hebt twee prachtige boeken geschreven met heel veel diy's waar zij toch ook weer op mee liften kunnen?!
    Ik heb pas de stoute schoenen aangetrokken en die lieve Tante Betsy een mail gestuurd. Ik schreef de laatste tijd al een heel aantal ongesponserde berichten over haar fantastische jurken en ben gewoon zo stout geweest om een winactie te vragen en ja die komt eraan! Als de nieuwe voorjaarscollectie uit is mag ik een winactie gaan doen en ik ben nu toch ook maar even zo brutaal geweest en gevraagd of ik voor al die berichtjes dan ook een jurkje krijg...ik hoop van wel en ben ik dan minder oprecht over haar jurkjes...ik dacht van niet!
    Gewoon sponsors vragen die heel kort bij jezelf passen, bij jouw stijl en de producten die jij nodig hebt. Heel veel succes ermee! Ennuh had ik al gezegd dat ik niet mee deed, ik doe op dit moment weinig met papier. Ik ga wel valentijnskaarten sturen met een lippenstiftkusafdruk ipv een postzegel ;). Ik heb al een hele raffel kaarten klaar liggen. Warme groetjes van Susan ennuh als je ook gek bent op Tante Betsy jurkjes mag je alvast mijn blog gaan volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ingrid. Door jouw blog ben ik anderhalf jaar geleden zelf begonnen met bloggen. Als mijn grote (blog)voorbeeld zou ik adviseren om enkele (kleine) advertenties in de sidebar te 'nemen' en het daarbij te laten. Teksten waarin (overduidelijk) een bedrijf gepromoot worden, vind ik niet (meer) leuk om te lezen. Het ligt er vaak zo duimendik bovenop dat het om sponsors gaat. En goed afspraken maken met de adverteerders. Maar hoe dan ook, je blog blijft een plezier om te lezen ;-) Veel wijsheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. It's always difficult with sponsors. As long as it seems honest and true I like it.
    Is the give away open world wide? I'd love some sweet paper, too.
    Love, Frl. Rucksack.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Afgelopen zondag kreeg ik voor mijn verjaardag jou eerste boek, en ik krijg het tweede ook nog! Ik ben blij! En word zo vrolijk van het bladeren door jou boek. Bedankt! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je laten sponsoren door producten of winkels die dicht bij jezelf staan en waar je zelf ook zou kopen is toch niets mis mee? Ik denk dat de (web)winkels juist erg blij zouden zijn met je verzoek! Waar bereik je nu zoveel potentiële klanten? (ja hier komt de econoom in mij weer boven ; )
    P.s.: Graag zou ik het origamipapier winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kan me heel goed je aarzeling voorstellen. In heel haakblogland wordt gehaakt met stonewash van Scheepjes. Dat vind ik wel heel toevallig, ik´ denk dat Scheepjes heel veel wol heeft weggegeven . Niet leuk meer vind ik dat. Veel wijsheid wens ik je toe en slaap er nog maar eens een paar nachtjes over.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ohhh ! Daar had ik nog niet bij stilgestaan maar dat zou wel eens best kunnen ! Wist je dat dat eigenlijk niet mag, je laten sponsoren zonder het te vermelden ?

      Verwijderen
  15. Wat verwoord je het toch weer treffend, met de prachtige dingen die jij maakt en jouw bekendheid kan ik me haast niet voorstellen dat er niet meer ondernemers zijn die jou willen steunen.
    Maar zoals ik hierboven ook las, halen we de meeste voldoening niet uit alle fijne reacties op hetgeen we doen, uit het maken, het maken van leuke foto's en het schrijven?
    Leuk dat deze sponsor je iig gevonden heeft. Met dit mooie papier zou ik me wel raad weten!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Ingrid, het is natuurlijk niet gemakkelijk om een winkel binnen te stappen om gratis producten te krijgen als sponsering. Maar ik zou het toch proberen, met al dat papier dat jij moet aankopen, zullen de kosten toch wel oplopen. Misschien kan je fabrikanten rechtstreeks aanspreken. Je kan misschien beginnen bij de winkel waar je het meeste aankoopt. Je weet nooit of ze geïnteresseerd zijn. Gelijk hebben ze gratis reclame voor hun winkel. Ik wens je alvast veel succes! Je hoeft daarom geen gesponsorde blog te maken zoals hier boven vermeld wordt, dat is nog totaal iets anders.
    Lieve groetjes, Anick
    Als ik mag meedoen met de giveaway had ik graag het tekenboek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lees net de verschillende reacties en kan me overal wel een beetje in vinden... Behalve mensen die vinden dat je het niet moet doen maar wel mee doen met de giveaway... Dat is natuurlijk een beetje gek 😉 als je achter de producten staat en ze anders zelf ook zou kopen... Waarom niet? En iets plaatsen wat je eigenlijk niks vind... Daar ben je te oprecht voor, blijkt wel uit dit blogbericht. Liefs, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gezellig papier is dat! Wat ga je ermee maken???? Het mooist vind ik het kleurboek als ik eerlijk ben, die zou ik dan ook heel graag winnen😄

    Fijne dag😘

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is toch leuk: je doet iets wat je leuk vindt, je maakt heel veel bloglezers blij, je geeft iets weg en je krijgt zelf iets. Dat is duidelijk een win-win-verhaal. En je bloglezers zijn vrij om door te klikken en om mee te doen aan die give-away. Geen enkel probleem!
    By the way: ik zou wel weten wie ik blij kan maken met het kleurboekje!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik snap eigenlijk niet waarom je al niet vanzelf benaderd wordt door (web)shops! Met zo'n groot bereik als dat van jou had ik dat zeker wel gedacht. Nooit aan gedacht dat je zelf op pad moet om gesponsord materiaal binnen te halen. Maar wel een idee voor mij: als alle plannen door zullen gaan, ga ik dit jaar mijn eigen wolwinkeltje openen. Als het zover komt, ga ik je een mooi bolletje opsturen, in ruil voor het noemen van mijn naam! Ha, als dat geen goeie start wordt!
    Voor nu doe ik graag mee voor het kleurboekje, deze ziet er erg mooi uit!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja, en natuurlijk ga ik even bij je eerst sponsor, Djello, kijken!

      Verwijderen
  21. Ik heb toevallig ene blogpostje klaar staan voor morgen rond reclame op blogs. Ik kan je nu al verklappen : ik hou er niet van en zal het zelf niet doen.
    Ik ben lid van een facebookgroep 'bloggerscafé ' . Daar zitten veel beautybloggers bij en daar schijnt het normale gang van zaken te zijn om een beroep te doen op een PR-bureau. Dat vind ik er zelf zoooo over ! . Maar ik heb er alle vertrouwen in dat jij op een integere manier omgaat met die dingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ps : ik doe niet mee met de give away, ik doe niet echt iets met papier ;) Da's dus een extra kansje voor iemand anders .

      Verwijderen
  22. Ideeën en inspiratie delen, dat is heerlijk en daar ben jij echt goed in. Gelukspakketjes weggeven doe je ook regelmatig. Helemaal top en het geeft jou vast een fijn gevoel als je de blije reacties terug krijgt.
    Maar ook voor jou is het fijn om wat anders dan een blij gezicht te ontvangen.
    Nu is sponsoring een mogelijkheid. Jij besteedt veel aandacht aan het recyclen van spullen en aan de kringloopwinkels en tweedehands winkels. Ga eens met die mensen in gesprek over hoe jij iets voor hen betekent en hoe zij iets voor jou kunnen betekenen.
    Ik heb nog een ander idee voor je: jouw foto's zijn vaak bijzonder. Niet iedereen met een website of blog kan zulke bijzondere foto's maken. Zelf koop ik wel eens foto's bij een stockfotobedrijf, gewoon omdat ik geen fotogenie ben. Misschien kun je een deel van jouw creatieve foto's gewoon via jouw blog of via een stockfotobedrijf te koop aanbieden.

    Nu geef je ook nog iets leuks weg. Een lieve blogvriendin maakt in haar gezin een trieste tijd door. Voor haar dingen wij graag mee voor het kleurboek.

    Liefs, Marion & Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk! Ik doe graag mee en mijn voorkeur gaat uit naar het origamipapier.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuk origami papier, kan ik eindelijk eens gaan beginnen aan de leuke dingen gemaakt van papier in Vive la Vie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve actie, doe graag mee. Wat ik wil? Alles is leuk, geen voorkeur. Hoop dattie nu aankomt...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. oh, een beetje sponsoren snap ik wel hoor... mijn voorkeur gaat naar de leuke vouwpapiertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoog tijd dat je eens wat terug krijgt ;-)!
    Ondertussen doe ik graag mee aan deze leuke geef weg natuurlijk ....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Groot gelijk :-)! Hopelijk krijg je een beetje reactie :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een wonderlijke reacties! Ik verbaas me er een beetje over...
    Ik volg meerdere blogs, en vind de jouwe wel de meest oprechte die er bij zit. Je verwondering, je twijfels en je lolletjes. De vriendelijkheid naar al je lezers, van je blog of van je boek.
    Dus natuurlijk zou je eens een oproepje mogen doen voor wat materialen!! Alsof je ineens super commercieel zou worden met $tekens in je ogen...toe zeg.
    Ik hoop dat je bedolven zult worden onder de mooie materialen zodat je weer vele prachtige blogs kunt schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Ingrid

    Je hebt inderdaad wel een hekel thema aangehaald.^^
    Ik verwacht niet dat jij alles zelf bekostigd voor je blog. Je deelt al zoveel, dus waarom zou jij hier niet iets voor kunnen terugkrijgen? Trek gerust je stoute schoenen en vraag wol/papier/... Zelf zou ik er ook geen problemen mee hebben als je in ruil hiervoor reclame maakt voor de winkel waarvan je bv. wol ontvangt indien je duidelijk erbij vermeldt dat dit gesponsord is. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuk idee weer om dit meteen weg te geven! Zolang je niet ineens hele lange berichten over grasmaaiers en hotel ;) schrijft is er helemaal niks mis met sponsoren. Als het goed voelt en je blijft bij jezelf, moet je het gewoon doen. Ik weet hoeveel geld en tijd een blog kost en er mag best af en toe iets tegenover staan. Je bent er helemaal eerlijk over, dus gewoon doen! Ik doe hier niet mee, want ik heb iets SUPER!!!! Gaafs gezien op je Instagramaccount :) liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik doe graag mee, ik val als een blok voor dat papier voor de 'dingetjes' waar ms Little op zit. En prima hoor, minisponsoring, niks ongeloofwaardigs aan: of je het nou koopt en niet noemt, of krijgt en wel noemt, het is spul waar jij met plezier je dingetjes van maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Met sponsering is niets mis, je krijgt iets in ruil voor het noemen van een naam. Als het gekregen materiaal van slechte kwaliteit is mag je dat gewoon zeggen, jouw persoonlijke mening is geen onderdeel van de deal. Ze zullen niet snel weer sponseren, maar je helpt een hoop mensen door geen slecht spul te kopen. Omgekeerd: als het goed spul is, kun je dat oprecht zeggen en daar zijn anderen weer mee gebaat (zowel sponser als klant). Jouw mening blijft jouw mening, die kan geen enkele sponser kopen. Bovendien doen mensen het al gauw ongemerkt: dit en dit spul gebruikt en gekocht in die en die winkel. Het stoort mij niet en als jij blij wordt van zo nu en dan wat gesponserd spul, dan klinkt die blijdschap vast door in je blog.
    Nu genoeg op de praatstoel: ik zou best de origami blaadjes winnen. Al ruim 20 jaar niets meer gevouwen (vroeger zelfs hele poppenhuisinrichtingen), maar nu begint de bijna 8 jarige dochter interesse te tonen. Ze heeft nu mijn eerste boekje, zo schattig om haar te zien vouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. OH, leuk! Daar word je lekker rustig van. Ik doe graag mee! Heerlijk voor na de carnaval te vouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve Ingrid, je hebt onze mening helemaal niet nodig! Je mag gewoon zelf kiezen, want het is jouw blog
    Slaap er lekker een nachtje over, vergeet wat hier allemaal gezegd wordt en bedenk wat jij zou willen en hoe....... Ik weet zeker dat je een goede keus gaat maken!
    Veel liefs! Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik snap dat je een beetje in dubio bent. Het is gewoon super leuk om iets te krijgen plus dat je dan nog meer leuke dingen voor je blog kunt maken. Als leuren bij winkels niet bij je past moet je het vooral niet doen. Wellicht lezen potentiële mini sponsors dit en lukt het je met een beetje met mond-tot-mond reclame.
    Blijf dicht bij je zelf en blijf leuke dingen bloggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Vaak maken bloggers vanzelf al reclame over iets waar ze enthousiast over zijn, dat merk ik tenminste wel bij mezelf. Als je een bolletje wol van een bepaald merk ontvangt en dat kort noemt en zegt dat het reclame is en dat niet bij iedere post doet is er toch niks aan de hand? Maar ja, zoveel mensen zoveel meningen natuurlijk. Je zou een lijstje kunnen maken met de voors en de tegens en de lijst met de meeste pluspunten wint! Succes ermee!
    ps. ik hoef niks te winnen, zou niet weten wat ermee te doen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Gun jou héél veel leuke sponsors!!!
    Want ik geniet SUPER van jouw blog!!!
    Begrijp niet dat je nog niet benaderd bent...........je bent GOED in wat je doet!!!

    Doe graag mee voor het PRACHTIGE origami-papier☺.

    Fijne avond.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. A great idea. I would love to win the book folding book...wish me luck!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik heb dan wel geen winkel en schrijf hier als volger van het eerste uur. Maar zou je het misschien leuk vinden als ik je gewoon wat wol opstuur als blijk van waardering?
    Want ik snap duidelijk uit je verhaal dat je niet zit te azen op grote sponsoren maar het gewoon leuk zou vinden zo nu en dan wat materiaal te krijgen.
    Dus wordt ik graag een mini-mini-sponsor. :)
    Ik heb al jaaaren veel plezier met het lezen van je blog dus ik zie het geven van garen als een goede investering in mijn eigen belang......nog tijden lang te kunnen genieten van je blog en je maaksels.
    Ennuh nog iets, het is jouw blog dus alsjeblieft, laat je niet gek maken door al onze meningen.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Waarom zou je als je een creatief vak uitoefent alles gratis moeten doen? Je originele ideeen en leuke ontwerpen mogen toch best wat opleveren? Bovendien deel je al zoveel gratis DIY ontwerpen. Heb je er al eens aan gedacht om een Etsy shop te beginnen? Veel succes hoor! Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Een heel goed idee om sponsors te zoeken! Veel succes met het vinden...
    Ik doe graag mee voor het pakje origami papier...

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Oei, sponsoring, dacht ik. Gelukkig was er ook je N.B.-verhaal. Ben zeer benieuwd en wens je veel succes!
    Ik doe graag mee voor dat boekje-vouwtje-dingetje.
    Jeannine

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik zou heel graag meedingen, papier is echt mijn ding :-) Succes met je mini sponsor gebeuren! aj

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hi, hi, wat een verwarring soms....
    Maar ik begrijp het verhaal helemaal.
    Papier daar houd ik van en aangezien de kids hier op een meer ingewikkeld niveau beginnen te komen zou ik het heel leuk vinden om ze de basisvaardigheden van origami bij te brengen met van dat fantastische papier gaat dat natuurlijk super!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Nou ik zou het wel weten als ik een frutselwinkel had! Dan zou ik jou als eerst sponsoren, maar helaas heb ik dat niet. (Al zou je het bijna zeggen als je in ons huis rond kijkt). Ik hoop dat je snel een paar leuke sponsoren vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik ben helemaal in shock dat je niet gesponsord wordt. Met jouw lezersschare zou iedere wol-, papier- of andere fabrikant je zelfs zonder vragen dozen spullen moeten toesturen. En dan hopen dat je er iets mee doet. Echt, dat mag je best vragen! Succes ermee. En ja, ik maak heel graag kans op een van de goodies. Het liefst origamipapier! Wat een leuke webwinkel trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Leuke give-away! Ik zou graag meedoen voor het tekenboekje.
    Succes met de sponsors, ik hoop dat het je lukt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik ben het eens met de vorige schrijvers, je moet vooral doen wat jij wilt....en er is niks mis met sponsoring.....het geeft ons ook een reden om eens ergens anders te kijken, dat maakt het toch leuk met elkaar? Ik snap dat je wel eens wat wil krijgen, geeft soms ook onverwachtse inspiratie....succes ermee.....ik zou graag meedoen voor het origami blok...heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hoi Ingrid blijf lekker jezelf en met af en toe toegezonden producten kunnen heel verrassende ideeën voortkomen, ik ben altijd blij als er bij een idee staat waar het materiaal vandaan komt, want zoveel verschillende frutselwinkels zijn hier niet in de buurt, dus gerust doen.
    Ik zou toch ook graag meedoen met de give-away voor de blaadjes voor bookfolding ik vind ze heel mooi.
    Enu ik heb op de site van Djello gekeken is erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. gewoon blijven doen wat je hart je ingeeft. Zoveel mensen zoveel meningen.
    En ik doe graag mee met je give away voor het kleurboekje. Ik ben weer helemaal verslingerd aan mijn kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik doe graag mee voor het origamipapier en zeg verder niet zoveel. Al die woorden: nergens goed voor, volg gewoon je hart en doe wat bij jou past. Punt.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ik ben helemaal niet creatief...maar geniet iedere keer weer van je posten al die kleurtjes papiertjes gehaakte bloemetjes etc,,,,,ik vind het geweldig om zo te beleven...je blog is goed ...doe wAt jij wilt doen ...zeg wat jij wilt zeggen blijf jezelf dat is het allerbelangrijkste.....misschien wil je een keer gastverkoper worden in onze winkel..kun je je boeken promoten ...je leuke zelfmaak dingen laten zien evt verkopen....je bent meer dan welkom !!...lees er over op mijn blog of op fb....bonhofbloemen Maarssen....fijne dag meis liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Het is wel heel dubbel allemaal. Als jij een give-away organiseert is iedereen er als de kippen bij, maar als je op zoek bent naar een sponsor om af en toe eens wat gratis materiaal te krijgen is men bang dat het de uitstraling jouw blog zou schaden....

    Gewoon doen hoor!

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  55. gewoon doen !
    ik lees veel naai blogs.. en daar is het ook vaak
    "ik kreeg dit stofje uit webwinkel X en maakte er dit jurkje mee"

    mensen worden geïnspireerd door jou, en denken dan "met dit of dat blaadje zou ik "
    met al je kringloopschatten kan je de mensen alleen maar aanraden om zelf op zoek te gaan,
    maar als je garen/wol/papier/.. gewoon zou vragen, verdien je er niet aan, maar kom je misschien wel uit je kosten ?

    je zal je schaamte een beetje moeten overwinnen als je het moet vragen .. zo van. . als ik erover blog, doe je dan niets van je prijs af ?

    maar volgens mij toch wel echt de moeite waard !

    - of vraag voortaan steeds een 'eigen dingetje' bij een give away.. je hebt het echt verdiend !-

    mijn dochter zou héél blij zijn met het setje papiet !!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ik vind het alleen maar logisch als je dat zou doen. Je bent er toch zelf bij en als jij vind dat de gever iets van je terug waar jij je niet prettig bij voelt, dan zeg je gewoon nee. Volgens mij kan het win-win zijn. Jij materiaal en daardoor minder kosten, zij een review en wij wellicht goede tips. Ik ben ook altijd blij als ik bij een perspreview van een tentoonstelling de catalogus voor nop krijg. Rijk word ik er niet van.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wat een leuke giveway!!! Het is misschien wel 20 jaar geleden dat ik ge-origami-d heb. Ik heb er nu al zin in om die boeken weer eens uit het stof te hal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en. Maar die andere kadootjes. Ohh. Nou, ik laat me gewoon graag verrassen!!!
      Liefs Marjolein

      Verwijderen
  58. Ik vind het alleen maar logisch als je dat zou doen. Je bent er toch zelf bij en als jij vind dat de gever iets van je terug waar jij je niet prettig bij voelt, dan zeg je gewoon nee. Volgens mij kan het win-win zijn. Jij materiaal en daardoor minder kosten, zij een review en wij wellicht goede tips. Ik ben ook altijd blij als ik bij een perspreview van een tentoonstelling de catalogus voor nop krijg. Rijk word ik er niet van.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Anoesjka van Zanten12 februari 2015 om 15:51

    Ik vind het een superidee!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. ik ga je blijven volgen wat je ook beslist hoor, je blogjes maken mij blij, net als je foto's.Je boeken hoop ik nog steeds kado te krijgen, kan mezelf moeilijk in de watten leggen ;-) ik waag graag mijn kans voor het origamipapier. Veel liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Oh, dat heerlijke fijne kleurschriftje, dat ziet er uit alsof het wel bij mij zou willen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Het kleurschriftje zou ik graag willen, samen met mijn dametjes.
    warme groet,
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  63. dat boekenvouw-geval-ding ziet er wel heel schattig uit.
    Het zou prachtig staan op mijn nachtkastje...

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Goedemorgen, bedankt weer voor je gezellige blogpost & voor alle leuke, gezellige verhalen die je hier elke dag met ons deelt. Ik heb er zo'n bewondering voor dat zoveel tijd & liefde in je blog stopt en dat het je steeds lukt om weer creatief uit de hoek te komen.
    Wat betreft die leuke give-aways; ik zou heel graag zo'n mooi setje origami papier ontvangen voor mijn lieve zus. Mijn zus en ik wonen gezellig samen en zijn al heel de winter heerlijk aan het knippen, plakken en vouwen. Ik weet zeker dat dit kleurrijke papier haar helemaal blij gaat maken en dat verdient ze dubbelendwars:) Ze is namelijk een schat van een mens, een geweldige verpleegster, een serieuze student en gewoon de beste zus die ik me maar wensen kan. En ze houdt van mooie papiertjes....:)
    Alvast bedankt, heel veel succes met je leuke blog, gewoon lekker je hart blijven volgen en doen wat voor jou het beste voelt (zegt mijn moeder altijd tegen mij en tot nu toe heeft ze altijd gelijk gehad:)
    Groetjes, Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ik zou graag in aanmerking komen voor het origami-papier......keep blogging!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Doe wat je hart je ingeeft. Iedereen heeft wel een mening maar het gaat om jou. Volg je hart!
    Ik wil graag meedoen voor het setje papier, kan ik lekker frobelen nu ik verplicht veel rust moet houden i.v.m. een beginnende hernia.
    Liefs,Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Oh ik wil je wel sponsoren met wol/katoen. Leuk. Ik mail je volgende week wel even :) Tenzij je je dit weekend bedenkt haha. Dan ook geen probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ik denk zolang je duidelijk zegt dat je iets gekregen hebt om uit te proberen of weg te geven kan je het voor jezelf verantwoorden. zo heb ik het nu ook gedaan met mijn give away. Zo leuk om iets uit te proberen of door te geven.
    Ik vind je blog juist zo leuk omdat hij puur is en jij iets moois ziet in wat een ander ouderwets vind.
    Zoon en ik zouden graag met je give away mee doen om dat zoon zoals de oude japanse legende zegt, je 1000 kraanvogels moet vouwen voor een wens, dus hij is heel druk aan het vouwen. Overal in huis liggen al mooie vogels. Maar met dit papier worden ze wel heel speciaal.
    Groetjes ikkeismooi.blogspot

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Wat een reacties allemaal. Ik zou vooral je hart volgen en kiezen wat bij je past. Zolang je er geen geld voor ontvangt zonder dat te melden of niet je eigen verhaal mag vertellen over een product, is er in mijn ogen niets verkeerd aan het ontvangen van spulletjes. Ik denk dat een hoop mensen niet beseffen dat je blog je ook geld kost en als je de materiaalkosten dan wat kan drukken, waarom niet! Ik ben enorm fan van het origamipapier, dus zou daar graag kans op maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Je hebt een prachtige en oprechte blog. Alles wat je nodig hebt, komt uiteindelijk op je pad. Maak je dus niet al te veel zorgen. Piekeren is verloren energie.
    Mag ik ook een kansje wagen voor de give-away? Het kleurboekje spreekt tot mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vindt alles leuk wat je doet! Zo is het! Wat betreft de giveaway .... ik doe graag mee! Enne .. Ik ben met ieder kadootje blij. Liefs Karen

      Verwijderen
  71. Ik had alle reacties gemist naar aanleiding van deze blogpost en nu ik dit lees denk ik...waar bemoeien mensen zich mee?
    Ik heb zelf een webwinkel en heb Ingrid gemaild dat ik het een heel leuk idee vind. Mijn 1ste reactie was "Ik heb zoveel leuke producten maar zelf niet de tijd om er iets mee te maken dat ik het leuk zou vinden om jou wat op te sturen, dat je er iets leuks mee maakt en erover blogt, en dan kan ik mijn klanten verwijzen naar dat blog voor dat ene leuke idee" In mijn gedachte was de naam van mijn winkel dus nog niet eens genoemd en was het dus puur een verwijzing naar een blog om een ander te kunnen inspireren.

    Ik vind het echt zo jammer dat wanneer je zelf goed van hart bent, en dus mogelijk zelfs naïef (omdat je niet verwacht dat anderen dat niet zijn) er meteen mensen zijn die allerlei meningen klaar hebben. Het weggeven om een ander plezier te doen krijgt zo een nare bijsmaak...om verdrietig van te worden :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Ik lees heel graag jouw blog, de leuke ideetjes, mooie en inspirerende knutselwerkjes, mooie foto's, ...Doe zo verder! En die give-away is toch gewoonweg superleuk?!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Ik heb deze blog dus compleet gemist en werd er gisteren op geattendeerd door iemand met de vraag, was jij dat. Wat een reacties. Lieve Ingrid, doe gewoon wat je hart je ingeeft. Nee, het is niet verkeerd om af en toe iets te krijgen als het aansluit bij je blog. Nee, jij hoeft niet actief andere mensen te benaderen. Als jij je er voor open wilt stellen, weten die mensen jou vanzelf te vinden. Rome werd ook niet in 1 dag gebouwd. En voor wat de rest. Als jij ons allemaal zo blijft inspireren als jij doet, kan niemand daar problemen mee hebben. En nu wil ik een koffiedate om te horen hoe dat gesprek is afgelopen, taartjes te eten en het leven te vieren! XX

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)