woensdag 25 februari 2015

About the cakeman and a rabbitcloud.


Oh, ha, dank jullie wel voor alle felicitaties,
echt heel erg lief, al die virtuele post
(en van sommige van jullie zelfs een echte kaart:)
gaven mij een feestelijk gevoel..
Voor de rest was het een dag als alle andere,
ik zette de vuilnis buiten, veegde het huisje aan,
herschikte eens wat hier en daar, 
schreef in het grote oranje notebook wat ideetjes op..
Zo kabbelde de dag voort totdat ik ineens de 
poortdeur open hoorde gaan..en daar stond P..
met een zakje in zijn hand van de banketbakker..



Ik had hem nog helemaal niet verwacht 
door de week werkt en verblijft hij ergens
in het Oosten van het land.
Op mijn ietwat sullige vraag: maar wat doe jij hier,
zei hij, ik kom een mocca taartje brengen, 
(och jee, dat is nu pas echt lief)
Dus we dronken koffie en ik at mijn taartje
(ik zat de hele ochtend al te twijfelen of ik
een taartje zou halen bij de bakker, maar het kwam mij
zo sneu toe om zomaar een enkel taartje te vragen)
zo heerlijk, ik ben eigenlijk pas echt jarig geweest
als ik een moccataartje heb gegeten..
(de foto is misschien niet echt geweldig,
ik ben niet zo goed met eten-foto's
vandaar dat ze ook bijna nooit te zien zijn )


Daarna gingen we nog even naar buiten,
het was tenslotte een prachtige dag.
We reden naar Durgerdam om daar even langs de dijk
te wandelen, onderweg zag ik deze waslijn..
Ik weet niet of je een Droomwaslijn kunt hebben,
bij deze besluit ik van wel, en zo eentje is de mijne.
Met van die ijzeren palen, een lijntje wat een beetje
doorhangt, en dan de was die wappert in de wind..
Het beeld op zich al vind ik een cadeautje.


Wij wandelden in de straffe wind over de dijk,
(waardoor we zelf ook een beetje wapperden;)
in het zachte namiddag licht, het was prachtig.
Ik had het geluk om een konijnen-wolk te zien,
die zijn best zeldzaam, dus ik neem aan
dat die zomaar langsdreef (of huppelde)
voor mijn verjaardag..


Al met al was het een heerlijke middag
en vlak voordat ik de auto instapte om terug te gaan,
keek ik nog even om en zag ik, hoewel heel wazig,
een pijltje in de lucht
(mar het kan evengoed zijn dat ik het me verbeeld heb)
en meteen dacht ik aan de woorden
The only way is up..

Ik wens je een fijne dag
-X-

17 opmerkingen:

  1. Oh wat een super verrassing van P! Hoe lief dat hij je je moccataartje kwam brengen. En hoe heerlijk genieten is dat dan om even samen uit te gaan waaien. Geniet nog maar heerlijk na van deze toch bijzondere dag! Warme groetjes en knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig die wolken! Ik zit ook constant naar de wolken te turen naar vormen...
    grtjs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be
    https://www.facebook.com/groups/bloggendemamas/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ingrid
    Wat lief dat P. ineens voor je neus stond met een taartje.
    Eerlijk gezegd had ik het wel verwacht dat hij naar je toe zou komen.
    Heerlijk even uitwaaien op de dijk. Ja heb daar ook vaak gewandeld met mijn lief
    Al met al heb je toch een gezellige verjaardag gehad en dat verdien je ook.
    Geniet nog maar lekker na en een heel fijne dag.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve man! Ik heb de konijnenwolk even opgeslagen, mijn witte konijntje is een jaar geleden doodgegaan..vandaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi die waslijn! Ik heb dat net als jij....een waslijnenliefde! Ik vond die van mijn oma altijd zo mooi, ook twee ijzeren palen en doorhangend lijntje en dan zette ze in het midden er nog een lange stok onder om de was nog hoger te laten wapperen.
    Het lijkt me leuk om binnenkort eens life bij te kletsen, misschien is het een idee iets af te spreken X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief dat je vriend een mokkagebakje kwam brengen en zo maar even langs kwam voor je verjaardag. Misschien voelde je je hierdoor toch nog een beetje jarig? Groetjes janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog van harte! Die taartjes zien er heerlijk uit, je zou er zin in krijgen. Mijn beppe had altijd een slappe draad en een lange stok eronder...heerlijk weer even terug in de tijd xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Surprise visits can really make any day special.Love to watch the clouds also

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zijn de mooiste cadeautjes, dat P met jouw lievelingstaartje aan komt zetten.
    Wat een heerlijke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk blog vind ik daar! Snel even scrollen! Wat een gezellige onderwerpen en mooie foto's. Ja die waslijn is prachtig met dat blauw erachter, je krijgt meteen zin in wassen! (bijna) Maar dat oude paaltje is ook weer een plaatje. leuk je gevonden te hebben! groetjes van Clarien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh, een taartje voor jezelf kopen, ik heb er geen moeite mee! Lang geleden ging mijn jongste voor het eerst naar school en kocht ik alleen voor mijzelf een heerlijk slagroomgebakje. Ik had me net met taart en boek geïnstalleerd om volop van de nieuwe vrijheid te genieten toen de telefoon ging: De juf, of ik mijn kleutertje weer wilde ophalen! Ik denk dat hij telepatisch aanvoelde dat er thuis iets te halen viel! Gelukkig wende hij toch nog snel en zijn er heel wat feestochtendjes voor mijzelf geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat nog met je verjaardag. Je hebt er samen met P weer een gezellig dagje van gemaakt. Fijn om te lezen. Naar wolken kijken is echt genieten. Je virtuele wolken zijn zelfs fijn om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lief berichtje. Fijne avond. Groet, Mariët

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Alsnog van harte !
    Het klinkt als een geweldige verjaardag 🎂🎁🎈

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog gefeliciteerd, en dat klinkt als toch een hele fijne verjaardag...en wie zegt dat je niet langer jarig mag zijn...vier je verjaardag zolang als jij wilt ('n feestweekje klinkt toch ook goed) jezelf verwennen is dan toegestaan. Je verwent ons tenslotten het hele jaar door met je berichten. Groetje Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Juist die onberwachte momeentjes en lekkere tartjes maken een verjaardag top. En vooral als je samen met jouw maatje lekker op stap gaat.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)