maandag 2 februari 2015

A tree to stare at..


Als je zo deze foto's ziet zou je niet zeggen,
dat ik in de stad woon, ik heb op het platteland
minder landelijk gewoond, dan hier..
In de ochtend zie je de zon opkomen door de bomen
(als de lucht helder is natuurlijk :)
Hoewel ik niet speciaal dol ben op bossen
(ik hou meer van een open landschap)
hou ik erg van bomen
(nu klink ik een beetje als een bomen-knuffelaar)


Ik vind het fijn om buiten op een stoeltje,
hoewel ik ook vaak op de vuilnisbak ga zitten,
even naar boven te kijken en op die manier
mijn gedachten te ordenen, en dat komt best vaak voor..
Alle mindfulness ten spijt, buitelen mijn gedachten 
nogal eens door mijn hoofd..
Dat kan van alles zijn; iets wat ik op het nieuws zag,
waar ik de peperdure rekening van de tandarts van moet betalen,
een whats appje (zeg je dat zo?) van iemand waarvan ik niet
weet hoe ik het moet duiden..
(soms begrijp ik helemaal niets van de sociale code)


Keuzes die gemaakt moeten worden,
dat zijn er ontelbaar veel op een dag...
Ik denk, na over wat was en komen gaat
over al die dingen die ik zou Kunnen doen,
maar er waarschijnlijk nooit van gaan komen.
Kortom, er zijn zoveel gedachten dat je zou kunnen zeggen
dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie, haha..
daarom kijk ik vaak naar de enkele boom,
hier achter in de tuin, zittend in de achtertuin..
(en soms zie ik dan ineens een harten-wolkje 
langsdrijven, zie je het ook :)?


Als mijn hoofd uitgeraast is, is er weer ruimte
om de dingen helder te zien en om mijn koers te bepalen.
Ja, ik ben blij met mijn plekje in de stad,
waar ik de mogelijkheid heb om naar de bomen te kijken.
En jij, heb jij een plekje waar je graag zit,
om alles wat Zoal voorbij komt op een dag te beschouwen?

Ik wens je een fijne maandag
-X-

14 opmerkingen:

  1. Ik vind je blog zo ontzettend leuk. Alleen van je Over mij tekst word ik al vrolijk!

    Groetjes Jorinde/curvybird.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op het moment zit ik graag in mijn lekker stoeltje bij de houtkachel, een plek waar ik ook goed naar buiten kan kijken. Ik zie dan de drie berken in get grasveldje met het duivennest bovenin en verder het voorveld met het schrikdraad voor de ezels en aan het eind daarvan de heg langs het weggetje. En gisteren vielen er hele dikke sneeuwvlokken van die vlokken waar je zo blij van wordt. Het was echt heerlijk om naar te kijken....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier nog een bomenliefhebster...idd vooral een enkele losse boom..
    Ik kijk vanuit mijn raam ook op een rij bomen.
    En al die gedachten...tja... het zouden de mijne kunnen
    zijn...
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat weer een mooi stukje en mooie foto's! Ik hou ook erg van bomen. Naast mn huis staat een rijtje bomen en achter mn huis een stukje verder op staan er ook een flink aantal. Ik heb een balchair, daarin zit ik graag om mijn achtertuin, maar vooral de vijver daarachter met alle bomen en vogels te bekijken. Heerlijk relaxt. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier word ik ook rustig van..je prachtige foto's geven al rust...ik kijk vanuit mijn serreraam op een reus van een dennenboom....met schuilplekjes en nestjes van de vogels en duifjes...die boom is onze eerste kerstboom...40 jaar oud maar liefst...

    Fijne dag
    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben een boom geplant in de tuin toen onze oudste dochter was geboren. Ze wordt nu 18 jaar. De boom is enorm gegroeid en er huizen vele vogeltjes in. Ik heb er lantaarntjes en belletjes in hangen. Ik hou veel van deze boom(en van onze dochter;)) lieve groet Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben een boom geplant in de tuin toen onze oudste dochter werd geboren. Ze wordt nu 18 jaar. De boom is enorm gegroeid, er huizen vele vogeltjes in en ik heb er lantaarntjes en belletjes in gehangen. Ik kijk graag naar deze boom. Lieve groet Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sorry voor de dubbele boodschap (schaam schaam) Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is een moment nemen om je gedachtes te laten razen, en daarna weer verder gaan ook niet mindfull? :) heerlijk dat je zo'n fijn plekje hebt gevonden! Mijn momentje van bezinning is in de auto onderweg naar huis van mijn werk. Ik heb gemerkt dat als dan onverwacht mijn vriend bij me in de auto zit (soms gaan we ergens heen op stap en haalt hij me op) ik het eerste half uur niet echt een goede gesprekspartner ben. Mijn andere mijmerplekje is een heel fijn hoekje op mijn hele grote bank, vanuit waar ik gemakkelijk mijn overburen kan bespieden, en vogels in een boom zie hupsen (of elkaar versieren, nog leuker!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn favoriete gedachtenplekje is mijn hoekje in de grote bank, vanwaar ik mijn gedachten met de vogels in onze tuin mee de wijde wereld in laat gaan. Ik hoef er niets mee te doen, die gedachten. En als het goede gedachten zijn, brengen de vogeltjes ze vanzelf weer terug. Denk ik wel eens...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Ingrid
    Mijn favoriete plekje is mijn werkkamer.
    Muren hangen vol met foto´s van mijn dierbaren.
    Heb manden vol katoen staan, rieten ladenkastjes gevuld met kralen, knopen, lintjes, vilt, teken en schilder attributen etc. etc. Kan een winkel beginnen.
    Mijn laptop en printer en daar breng ik uren per dag door in alle stilte. Geen radio aan. Rust. Mijmeren over mooie herinneringen maar ook heel verdrietige.
    Zo doet iedereen het op zijn eigen manier toch.
    Nog een fijne dag en hoop dat het wat rustig is in je hoofd.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In bad!! Heerlijk, niet te fel licht. Beetje dobberen en soezen... 😉 groetjes, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De volkstuin! Heerlijk beetje wroeten in de aarde verstand op nul en lekkere groenten op de koop toe.
    Las trouwens vandaag op mn flowkalender 'de natuur heelt bijna alles' mooi toch? En zo waar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zit niet graag, behalve in de trein als die maar op volle toeren rijdt. Maar ik houd van bomen. Prachtige foto's en leuke blog. Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)