vrijdag 20 februari 2015

A person is a person...


Op het risico af dat ik klink als het braafste meisje
van de klas, maar soms vraag ik me echt af,
of het allemaal niet een stuk fijner zou zijn,
als een ieder een ander zou behandelen
zoals je zelf graag zou willen dat men met je omgaat..

Ik moet zeggen dat ik er af en toe wat schrikachtig
van word, als ik zie en ervaar hoe onvriendelijk en bot
de omgangsvormen soms kunnen zijn (denk; op internet,
op straat maar ook in het persoonlijke verkeer..)

Nu denk ik natuurlijk helemaal niet dat 
ik dat door dit te typen kan veranderen,
maar het kan geen kwaad om er af en toe eens
bij stil te staan, lijkt mij..
(ook bij mijn eigen gedrag, natuurlijk :)

Ooit vond ik een geborduurde tekst op een markt
waar op stond : Be nice or go away..
Dat zegt alles, denk je niet, al zou ik niet
precies weten waar al die onvriendelijke mensen 
dan naar toe zouden moeten...:)

Ik wens je een fijn weekend
-X-

32 opmerkingen:

  1. In elk geval naar een plek waar ik ook liever niet zou zijn. Gelukkig zijn er mensen zoals jij die de wereld ook weer wat warmer en vrolijker maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wijze woorden. Wat ziet de wereld er mooi uit als iedere wereldbewoner zich hieraan houdt. Extra voordeel: ook oude gebouwen en mooie spullen blijven prachtig en heel.
    De foto geeft goed weer hoe nietig een vrouw zich kan voelen tussen alle geweld en negativiteit. Volgde iedereen maar haar voorbeeld: vredig en positief zijn.

    Fijn weekend, Margaret & Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ingrid
    Ben het helemaal met je eens. Kan er ook absoluut niet tegen als mensen onaardig zijn of soms zelfs bot.
    Het zo eenvoudig en kost je niets om vriendelijk te zijn tegen mensen. Een lief gebaar of een aardig woord.
    Denk dat wij te gevoelig zijn.
    Fijn weekend en lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gezegd, als wij met z'n allen nu eens gaan beginnen met 'goedemorgen' iedere dag...
    Goedemorgen Ingthings en volgers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja....jammer toch het zou zo heel anders zijn als we elkaar wat meer waarderen....kleine moeite lijkt me....

    Fijn weekend...goed dat je dit even deelt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wie goed doet, wie goed ontmoet. En: een zacht antwoord keert de grimmigheid af. Daar denk ik zo vaak mogelijk aan (ja, heel soms ben ik wat grimmig..... zucht). Hier, in een veluws dorpje, is groeten gelukkig nog redelijk gebruikelijk. Of bedanken als fietsers voor je aan de kant gaan al je er na een belletje langsfietst. Een vriendelijke glimlach. Tja, zo simpel eigenlijk. Maar ik merk aan toeristen dat dat toch kennelijk iets dorps is ofzo. Raar.... hoe zou dat eigenlijk toch komen?…

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wie goed doet, wie goed ontmoet. En: een zacht antwoord keert de grimmigheid af. Daar denk ik zo vaak mogelijk aan (ja, heel soms ben ik wat grimmig..... zucht). Hier, in een veluws dorpje, is groeten gelukkig nog redelijk gebruikelijk. Of bedanken als fietsers voor je aan de kant gaan al je er na een belletje langsfietst. Een vriendelijke glimlach. Tja, zo simpel eigenlijk. Maar ik merk aan toeristen dat dat toch kennelijk iets dorps is ofzo. Raar.... hoe zou dat eigenlijk toch komen?…

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad. Het hele 'leven en laten leven' wordt helaas niet door iedereen begrepen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn vader zei altijd: Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!
    Dit leer ik nu mijn kinderen ook en soms begrijpen ze er ook helemaal niets van. Mijn dochter kan urenlang van streek zijn omdat iemand 'iets niet netjes doet of zegt'. Ik snap het niet, zegt ze dan, ik doe hen toch ook niets?! Gelukkig was ze dan wel weer zo enorm verrast door de origami-blaadjes; wat lief van iemand om mij zoiets moois te sturen!
    Moraal van het verhaal: wees gewoon aardig, dan is echt iedereen blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. "Be nice or go away" staat ook op een bordje bij "Ari" boven de deur. Ik ben het zo met je eens! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal waar! En net als Aafke zeggen wij precies hetzelfde met enige regelmaat tegen onze pubers....het aloude gezegde "Wat gij niet wilt....". Komt inderdaad ook van vroeger thuis, grappig om hier te lezen :-). En het kan inderdaad helemaal geen kwaad om een beetje aardig tegen elkaar te doen, toch? Kleine moeite, groot plezier! Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tsja, het lijkt zo normaal om aardig tegen elkaar te doen!
    Maar dat schijnt het toch niet te zijn....
    Ik blijf maar gewoon stug volhouden in ieder geval :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. helemaal mee eens! De wereld zou een stuk fijner zijn!

    Groetjes Cindy
    woon-geluk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allemaal naar een afgelegen eiland sturen, waar ze gezamenlijk lekker nors kunnen zijn, lekker fijn toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn om hier onder mensen te zijn, die er allemaal zo over denken. Hoera voor zachtheid en liefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn om het hier meerdere keren te lezen: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.". Ik probeer al tijden te leven volgens dit motto. Toegegeven, het valt niet altijd mee. Maar als ik het niet probeer, verandert de wereld nooit....nog zo één: "Verander de wereld, begin bij jezelf!". Als al jouw volgers nu samen zo doorgaan, dan moet toch goekomen, ooit...?? X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel erg waar! Het is af en toe schrikbarend hoe mensen met elkaar omgaan en hoe chagrijnig mensen kunnen zijn. Met een lach en begrip wordt je leven zoveel rijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, ik ga meteen even terug. Voel me aangesproken. Was ik dat......... Soms is het ook moeilijk om de juiste woorden te kiezen en komt het zwart op wit helemaal verkeerd over. Ik denk dan altijd aan een uitspraak van Winnie the Pooh; Als je niets leuks kunt zeggen, zeg dan niks niemand dal! Ik snap je verhaal wel hoor. Fijn weekend en kies alleen wat lief en leuk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allemaal samen op een eiland. Nou ben ik er nog niet uit of dat een heel leuk en lief eiland moet zijn waar de zon altijd schijnt, zodat deze mensen allemaal enorm opknappen en voortaan lief door het leven gaan. Of toch een roteiland, met rotsen en altijd regen, als straf. Hmmm.... Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het begint al bij het opvoeden van kinderen. Tegen mijn jongens zeg ik dit ook geregeld als ze weer eens lelijk doen tegen elkaar, of nog erger tegen andere. Meestal realiseren ze zich dan dat ze niet vriendelijk bezig zijn en dan stoppen ze met ruzie maken! Ook vraag ik ze weleens wat ze ervan zouden vinden als papa en mama zo met elkaar om zouden gaan... het helpt wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Ingrid,

    Ik volg je blog nog niet zo lang maar vind het zo inspirerend en herkenbaar. Hoe houd je je als gevoelig persoon staande in deze woelige wereld... Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee worstelt. Door jouw blogs sta ik even stil bij hoe fijn het is om het leven in een lagere versnelling te kunnen leven met ruimte voor creativiteit en bezinning. Dank!

    Lieve groet,
    Remy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Whahaha ja daarom vind ik het bijvoorbeeld vaak helemaal niet leuk op facebook en heb ik ook ooit eens mijn ex-schoonzus ontvriend...als je niks leuks te zeggen hebt moet je je bek houden vind ik hihihi.
    Maar hier in het zuiden zijn we zowiezo wat minder bot als in het noorden lijkt me zo. Daar wordt maar gewoon altijd ongezouten de mening gezegd heb ik zo het idee. Hier in het zuiden is men wat milder en ik moet wel zeggen dat ik me alleen nog maar omring met mensen die me accepteren zoals ik ben, met mensen met goede energie...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ik lees net al de reacties boven me die vast niet allemaal uit zuid limburg komen hihi. Gelukkig om te lezen dat zovelen zo zijn zoals ons, ja hoor samen maken we er ook een geweldige leuke plek van om te leven! Yeah you go girls (and boys ;))! Knuff!

      Verwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)