vrijdag 11 april 2014

Calm (and help is on the way..)


Wel, dat ging best aardig, zo gisteren
met het onthuppen..
Allereerst maakte ik lijstjes met wat, waar, hoe en wanneer..
Waarbij ik besloot dat alles wat niet Echt nodig is
gewoon overboord te kieperen,
ik kan best wel wat, maar niet alles...
Dat hielp, het geeft overzicht,
en ineens zag ik ruimte in mijn schema..


Vervolgens dronk ik, na de ochtend koffie
maar eens de rest van de dag thee te drinken,
op de één of andere manier vind ik dat meer
passen bij kalmte...(ik weet niet hoe lang ik het volhou,
ik ben nogal een koffie liefhebber..)
Midden in deze ik-ga-het-eens-anders-aanpakken-flow
kreeg ik een mailtje van Roos,
dat ze mij wel wilde helpen met de teksten voor het boek..
Oh, dat is fijn, en zo lief ook...
Met Martine sprak ik een datum af,
om naar Groningen te gaan, waar we samen
eens wat projecten van het boek zullen bekijken,
en foto's gaan maken...
(bijzonder toch, dat ik door het bloggen van die
aardige vrouwen heb ontmoet..)


En alsof het nog niet genoeg was,
belde mijn broer of ik geen zin had om een weekje
naar het huisje in Amsterdam te komen..
Dus vanaf zondag ga ik daar eens een weekje proefwonen
(dan kan ik me even helemaal richten op het boek,
en niet bezig zijn met opruimen hier,
want ik ben er namelijk niet:)
Ineens strekte de middag leeg voor mij uit,
hoewel ik nog steeds het zelfde moet doen,
had ik nu het gevoel van ruimte..
Dus ik las nog eens wat wijze woorden over rust,
en zelfcompassie (dat vooral)


Werkelijk, ik denk dat jullie trots zouden zijn, haha
(en ik ook) want ik zat niet één maar wel drie uur op de bank,
met een boekje , een haakwerkje..en thee..
(ik moet nu wel oppassen dat ik niet doorsla
naar de andere kant..)

Ik wens je een fijne dag!
-X-

7 opmerkingen:

  1. Hihi, heerlijk goed gedaan! Fijn weekend alvast! Liefs Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat je niet vergeten moet: alles, alles, alles komt goed!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ingrid,

    Zie je wel, ik voorspelde het gisteren al: het komt Echt goed met jou :) Wens je een inspirerende proefwoonweek te Amsterdam!
    Liefs van Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk onthaasten! Binnenkort ga ik 10 dagen naar mijn vriendin in Zuid-Frankrijk. Heerlijk 10 dagen helemaal niets dan alleen maar genieten. Succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier tijdens het proefwonen en en goed dat je even hebt genoten van de rust.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed gedaan ☺ ☺ ☺.
    Veel plezier in A'dam en een fijn weekend.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat bovenste boek op de stapel: Origami Vogels van Cantecleer, ik denk dat dat er een is van een serie van drie. Bloemen, vogels, dieren. (Vogels zijn toch ook dieren, dacht ik vroeger al.) Klopt dat? Die hadden wij vroeger thuis. Ze zijn op onverklaarbare wijze verdwenen. (Mijn moeder heeft ze waarschijnlijk weggegeven...) Ik was er niet eerder opgekomen ze op internet te gaan zoeken. En... gevonden! Eén aanbod. Precies genoeg. Zo zie je wat zo’n foto ineens bij iemand kan oproepen. Bedankt. En succes gewenst met de veranderingen in je leven.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)