vrijdag 17 januari 2014

Things i found while I was looking for something else #1


soms voel ik me best een beetje allenig hier
(dat is natuurlijk geen woord)
maar eenzaam klinkt zo ontzettend zielig...
ik ben hier heel vaak alleen in in huis
P is nu eenmaal een drukbezet man
en huisje wat afgelegen
zeker in de winter voelt het een beetje
als het einde van de wereld..
met geen ander gezelschap dat de ganzen in het veld
(nu de koeien warm op stal staan)


nu is het natuurlijk helemaal niet hip
om dat te zeggen
iedereen lijkt het vreselijk druk te hebben
met van alles en nog wat
hebben vele vrienden en likes op de social media
ik doe daar zelf natuurlijk ook aan mee
op Instagram (Facebook begrijp ik gewoon niet zo goed)
maar ondanks dat ik het leuk vind
om foto's te posten enzo
voelt het allemaal nogal vluchtig
en in zekere zin ook niet echt..


dus ik breng uren alleen hier door
met een muziekje aan voor de gezelligheid
(en om het gesprek met mezelf niet altijd te hoeven horen)
en dan werk ik wat aan mijn blog
maak allerlei dingen,
doe af en toe eens een opdracht
zoek naar allerlei dingetjes 
die ik daarvoor zou kunnen gebruiken..
die ik dan vervolgens niet kan vinden..


maar zo zoekende kom ik wel weer
allerlei andere dingen tegen..
en zo is het misschien ook wel
in deze toch ietwat eenzame (nu zeg ik het toch) winter
hier in het huisje aan de rivier..
ik zoek gezelschap
maar ik vind mezelf
ik kan niet zeggen dat me dat altijd bevalt
soms wel, soms niet


maar op de één of andere manier
is het ook heel verhelderend en leerzaam..
je zou ook kunnen zeggen
ik kom eens Helemaal aan mezelf toe :)
en net van de week toen ik 
eigenlijk al dagen vooruit had gewerkt,
 voldoende uit het raam had gestaard
en ik dolgraag even met iemand wilde kletsen
what's appte (ook al geen woord)
Jane of ik mee wilde naar de kringloop
en dronken we gezellig koffie
 gisteren belde Fem
ze had Zomaar het gevoel dat het wel fijn zou zijn
als ze vandaag een dagje aan kwam waaien..
zo zie je maar
soms kan je heel erg naar Iets (jezelf ?) zoeken
en vind je wat (iemand) anders...

ik wens je een fijne dag
-X-

18 opmerkingen:

  1. Een herkenbaar verhaal...

    Ik wens jou en Fem ook een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk er soms aan dat je wel heel 'allenig' bent daar. Vroeger verlangde ik zo naar een eenzaam huisje en nu ook wel eens met vier mannen in huis. Maar de praktijk moet uitwijzen of het inderdaad fijn is. Het is de meest treurige periode van het jaar vind ik. De echte winter zal nog komen. Ik zet veel bollen in de vensterbank en de verwarming wat hoger.
    Ik vind het leuk om de dingetjes van onze swap op allerlei foto's voorbij te zien komen. De Flow-envelop bracht ook blijdschap! Fijne dag met je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ingrid, ik vind je zo'n heerlijk eerlijk mens en geniet erg van je mooie woorden en zinnen. Je maakt m'n leven rijker!
    Liefs, Mip

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begrijp dat je ook uitgekeken raakt op allenig! Maar op dit moment snak ik daar naar, word zo geleefd door mijn werk! Gelukkig heb ik wat relaxte tijd gepland komend weekend! Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kun je toch mooi verwoorden wat we allemaal bij tijd en wijle voelen. Heerlijk om mensen om je heen te hebben die aanvoelen of je digitaal of 'in real life' een beetje aandacht kan gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve vriendinnen heb je!
    Alleen zijn is soms een zegen en soms een vloek. Zeker als je geen auto hebt.
    Door ziekte ben ik veel thuis, veel uitstapjes zijn er niet bij. Gelukkig hebben we de blog/instagram/twitter-wereld ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Herkenbaar ja, en ik woon dan wel niet zo allenig als jij, toch voel ik me ook geregeld/vaak op een eilandje hoor,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er heerst ook veel eenzaamheid onder ouderen.
    Hier ligt een schone taak voor iedereen die zijn baan is kwijtgeraakt.
    Kijk niet alleen naar wat je zelf misloopt aan inkomsten, vakantie, nieuwe auto, leuke uitstapjes.... Maar kijk weer eens om je heen naar de,anderen.. Waar kan je er echt voor iemand zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik begrijp wat je bedoelt. Als je in de stad woont heb je ook veel meer te zien, omringd door mensen. Ik zit ook in het groen! En ben onlangs ziek thuis geweest met longontsteking en toen voelde ik me ook erg allenig! Meestal geniet ik van de rust, maar soms is een beetje bedrijvigheid juist wel lekker. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Ingrid, Allenig is zeker een woord. Het is Drents voor alleen. Daniel loheus heeft 4 cd,s gemaakt. Voor elk jaargetijde een. Prachtig!
    En het alleen zijn. Ik herken het erg, heb ook zulke operiodes gehad in mijn leven en vind het erg knap dat je daarover schrijft. Het is op een of andere manier toch een beetje een taboe. Maar zo zie je maar weer, herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En in het Fries heb je "allinnich". Het woord lijkt me prima, het klopt.
    Fijne dag met je vriendin.
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. HayHay!
    Bedankt voor deze prachtige en eerlijke woorden.
    Ik vind het ook heel herkenbaar. Ook al woon ik in een dorp. Wegens omstandigheden zit ik al een tijdje thuis. Gelukkig verveel ik me niet maar allenig voel ik me soms wel.
    Fijne dag!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Begrijp je wel hoor!
    Kan zelf genieten van de stilte.......(zolang als het duurt dan...☺met 2 kids)
    Fijn dat je zo'n lieve vriendin in Fem hebt!

    Leuke autoplaatjes trouwens ☺ ☺ ☺.......hi, hi.

    Fijn weekend gewenst.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allenig... Prachtig woord. En ook ik versta perfect wat je bedoelt. Ook ik voel me soms allenig doordat ik gekozen heb voor rustiger aan en niet zoveel van dat teveel meer. En toch zou ik het niet meer kunnen missen ook. Stonden maar meer mensen dichter bij hun gevoel zoals jij, dan konden we allemaal wat meer aandacht hebben voor elkaar... Prettig weekend en veel plezier met de vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, mooi geschreven, zo open...
    Hugs Ing

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Allenig, verwoord zo mooi hoe je je voelt of het nou een bestaand woord is of niet. Herkenbaar ook en dat in een maatschappij vol communicatiemiddelen.
    Soms denk ik wel eens; zal ik eens op zoek gaan naar dat witte huisje, zomaar eens aan komen waaien maar dat voelt zo brutaal dat ik aan deze kant van de Betuwe blijf

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het woord allenig wordt ook in 't west-fries gebruikt! Ik moet nu aan m'n omaatje denken die west-fries sprak :), alleen denk ik dat zij het als in 'enkelt' (ook west fries??) gebruikte... Ohjee, hoe leg ik dat nu weer uit ;) ze bedoelde dan als enige... Dus komt een btje op t zelfde neer ;)

    Zonnige groet voor jou lieve Ingrid,

    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Herkenbaar en mocht je zin hebben in een gewonig kopje thee wees dan welkom hier (in Ingen).

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)