dinsdag 14 januari 2014

Mr. Little is home again..


dus zondag zat ik ineens 
met Mr. Little in de boom van de buren
of beter gezegd Mr. Little zat in de boom
en ik stond er naar te kijken..
ik durf niet op een ladder,
de oranje kater van hiernaast
zat al mauwend onder de boom..
ik vroeg de dikke ganzen,
hier achter in het weiland
of ze wilde helpen
maar die vlogen gakkend weg...
(in een prachtige V, dat wel)
ik hoorde Mr. Little help roepen...help...
uiteindelijk schoot de ooievaar
die hier in de schemering altijd op de lantaarnpaal zit
te hulp, en vloog hem naar beneden..


Mr. Little kon geen woord uitbrengen,
hij was helemaal verkleumd,
zo niet een beetje bevroren...ach arme..
dus ik zette een stoeltje voor hem neer
op de vensterbank, in het zonnetje,
deed er een dekentje over..
en nu wachten we maar tot hij ontdooid is...
hij heeft een piepklein dagboekje bij zich
ik heb er nog niet ingekeken
(dat doe je gewoon niet..:)
hoe nieuwsgierig ik ook ben
naar zijn avonturen..
dus ik wacht rustig af tot hij ze zelf zal vertellen...

ik wens je een fijne dag
-X-

17 opmerkingen:

  1. Mooi die is ook weer thuis met de goede zorgen van jou zal hij vast opknappen, en wat in een goed vat zit verzeurt niet dus de verhalen komen vanzelf.gr marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ocharme, die Mr. Little! Zo te zien zorg je goed voor hem, dan komen die verhalen vanzelf wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie nog steeds potentie voor een kinderboekje van de little family....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha! Hij kijkt niet erg vrolijk, maar ja, dat is ook wel te begrijpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben benieuwd naar zijn verhalen....als je een kijkje mag nemen in zijn dagboek laat je ons dan horen wat hij heeft beleefd?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellig dat hij er weer is! Eerst maar even ontdooien....Groetjes LIsanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Please, please, write in English too!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :) ,hoop dat het vervolg snel volgt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat leuk geschreven en leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)