donderdag 5 december 2013

Kind of Xmass balls DIY


overal zie ik 
voor mijn gevoel Ineens
kerstplaatjes opduiken 
van gezellige warme versierder huizen,
mijn huis is warm noch versierd,
hoewel de verwarmingsman al twee maal
iets deed (geen idee wat)
zit ik hier nog steeds in een graad of 15
als het zo doorgaat
moet ik misschien wel ergens gaan overwinteren (ha)


ook met de kerstversiering schiet het
nog niet zo op..
op de één of andere manier
is de doos met kerstspullen
niet meer opgedoken na de verhuizing
dus ik moet of nieuwe spullen kopen
of het helemaal achterwege laten
maar dat is ook weer zo ongezellig...
dus ik haakte maar eens wat 
soort-van-kerstballen...
misschien heb je er ook zin in,
ze zijn niet moeilijk..





je kan ze eventueel
nog wel iets groter maken
(dus gewoon meer steken haken in het begin)
hoewel het dan lastiger is
om de draad echt goed strak
aan te trekken...


 ik ga maar weer eens 
aan de verwarmingsman aan...
en hoewel er hier nog niets van te merken is,
schijnt het dat er vandaag weer
een flinke storm over het land zal trekken,
dus voorzichtig met 
rondvliegende takken en andere dingen
die uit de hemel vallen...

ik wens je een fijne dag
-X-

23 opmerkingen:

  1. nou ja zeg, die zijn helemaal leuk !
    15 graden in huis zeg, brrrrrrrrt da's niet grappig en vandaag giert die wind ook nog zo. Zit je al onder een warme deken ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. brrr, ik vind het met 19 graden nog niet lekker warm maar dat komt wellicht omdat ik wat grieperig ben.

    je kerstballen zijn leuk. Ook hier zijn na de verhuizing de kerstspullen nog niet gezien dus ik ga je kerstballen proberen. Staat wel erg gezellig!

    fijne dag verder

    ps hier valt nog niets uit de lucht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh help! Nu moet ik ook nog kerstballen haken!!;)
    Succes met de kou, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken.....mocht je zin hebben in een warm kopje thee, in een warm huis....ik woon dichtbij....:)
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk hier houd ik nou van!
    Niks niet meerderen en minderen om een cirkel
    te maken, maar gewoon een vierkant lapje
    en dan rimpelen.
    Dankjewel voor dit typisch Inge patroon.
    Lekker zeeuws...waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan :)
    groetjes vanuit een winderig Kapelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die ballen! Op het lijstje en met deze moeilijkheidsgraad lukt het misschien nog deze kerst :)
    En snel die verwarming een stukje aan proberen te krijgen, brerrr 15 graden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Balen van die verwarming, met nog meer wind op komst zou het fijn zijn dat je huis weer warm wordt. Succes in ieder geval met het 'warm' inrichten in kerstsfeer, dat gaat je vast lukken.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke ballen! Waai niet weg vandaag, kruip lekker onder een plaidje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vervelend dat het bij jullie zo koud is, hopelijk kan de verwarmingsman het nu wél oplossen. Intussen maar een lekker vest aan en een kopje thee erbij om een beetje warm te blijven. Je kerstballen zijn wel heel leuk, een goed begin van een nieuwe kerstversiercollectie.
    Fijne dag!

    groetjes, Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superleuk! Lekker vrolijk voor in de boom, denk dat ik ook maar een paar ga haken��

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank voor je leuke tutorial! Lekker werkje voor's avonds op de bank onder een dekentje. Ik woon dan wel in Spanje, maar heb ook geen verwarming. Maar overdag wel een heerlijk zonnetje, dus als je hier wilt komen overwinteren...ik heb nog een paar leuke gepimpte caravans op het land staan...met kacheltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is beautiful! thanks by shared its.!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw wat zijn je kerstballen prachtig geworden.
    Lekker kleurig en je moet er maar opkomen.
    Fijne avond en liefs Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohw super, deze kan zelfs ik maken! Dankjewel voor de tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He bah, wat naar die kou. Maar wel écht leuke kerstballen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. die zijn leuk! ik volg je al een paar maanden en ik word er echt blij van! Ik ben nu je rondjes aan het haken. Ik hoop met je mee dat de kachel weer gauw gaat branden!
    Polly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heb m'n haaknaald al gepakt, bedankt voor het delen!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk! Bedankt voor de uitleg. Ik ga het vanavond proberen te haken, heb zin in een leuk klein werkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh leuk, dat ga ik morgen proberen, moet zelfs met mijn beperkte haak skills lukken. Hopelijk heb je het inmiddels weer wat warmer. Bij ons in het tijdelijke huis komt de thermometer in de keuken niet boven de 10 uit en in de badkamer/wc vriest het volgens mij al, brrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  19. very cute...you are so good with all the nice knitting and co

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oeh die zijn leuk!
    Gelukkig kan ik nu haken :-)
    Bedankt!
    Succes met de verwarming!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb de ballen zojuist gemaakt en ze zijn voor een beginnend haakster als ik goed te doen. Als je ze niet opvult, de onderkant openlaat en er een belletje inhangt, heb je ook beeldige klokjes!
    Groetjes Christianne

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)