maandag 4 november 2013

Why I never arrived in Antwerp..



En dan loop alles toch Ineens heel anders dan je denkt..
op Donderdag liet ik het plan om via Amsterdam te reizen
al varen, omdat ik een migraine voelde opkomen
waarvan ik eigenlijk al wist, dat die wel eens
een dag kon duren...vrijdagochtend wist ik het zeker...
(ik maakte mijn blogbericht al van te voren,
dat was Dat met het breken van mijn eigen regels)
dus Fem bedacht dat ze mij hier op zou halen,
nu ik besloten had te gaan, wilde ik ik ineens persé..
dus ik nam een pil in,
 zocht wat fijne kleren uit
(de zoom van mijn broek was te lang
maar die maakte ik korter met duct-tape,
Maxima schijnt dat ook wel eens te doen
dus dat leek mij geen probleem..;)



 nadat wij hier koffie met een taartje hadden gegeten,
gingen wij op weg..
we waren op tijd, we kregen de navigatie werkend,
de hoofdpijn was te doen, en de zoom van mijn broek
bleef perfect zitten, ik was van plan
de Berg waar ik tegen op zag te beklimmen
kortom we kregen er zin in..
totdat het in een scherpe bocht het olielampje
plotseling op rood stond, en wat nog erger was
dat er ook van alles begon te piepen,
na de bocht was het over, dus we giechelden
(al wel een beetje zenuwachtig) 
ah joh...dat kwam door de bocht..
maar het bleef piepen en knipperen..
dus we zijn maar gestopt bij een benzine pomp..
wegenwacht gebeld..wachten...
naar Antwerpen bellen...
het hele Idee van hoe de dag zou moeten lopen,
laten varen...



aanvankelijk leek het simpel op te lossen,
dus we zwaaiden na een uurtje of 2
Hans, de vriendelijke wegenwachtman uit
en gingen op weg, het signeren moesten we nog wel kunnen halen,
we reden nog geen 50 meter en ohoh
weer alles rood en piepend..
we hielden Hans weer aan...
(die gelukkig nog achter ons reed)
en nu was het klaar, over en uit met de auto
om een lang verhaal kort te maken
de auto, en wij werden opgehaald
en om half 5 stonden wij
giebelend en wel op een bijzonder ongezellig
parkeerterreintje in Den Bosch..
alwaar wij een leen auto kregen...


Nu het duidelijk was
dat we nooit meer op tijd in Antwerpen zouden geraken
besloten wij er het beste van te maken
en gingen heerlijk uit eten
het was een bijzondere dag..
ondanks het feit dat het jammer was
dat ik mijn 2 uurtjes Beetje Beroemd (haha) gemist heb
en los van alle pech, zelfs wel een hele leuke
we kletsten eens lekker bij, hebben ongelofelijke lol gehad,
ja, soms loopt alles Ineens heel anders
maar ik heb opnieuw ervaren 
dat als je gewoon mee vaart op de golven die er zijn
dat helemaal niet erg is..

ik wens je een fijne dag
(zonder pech :)
-X-

17 opmerkingen:

  1. Voor mij ben je al beroemd hoor en dan heb ik nog niet eens je boek .... Fijne dag, hier stortregent het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een kunst om alle pech en teleurstelling om te toveren in iets moois en positiefs!! daar mogen een heleboel mensen een voorbeeld aan nemen.
    Ik zal in ieder geval aan dit verhaal denken als ik de volgende keer pech heb ;-)

    xx mooi maandag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh....dit lijkt me zo moeilijk!
    Ik zal er ook een voorbeeld aannemen!
    Bedankt!
    Liefs Theetje
    ps: dat toetje.......mmmmmmmmm:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zó, je maakt eens wat mee hè. Tja, als zoiets gebeurt kun je 2 dingen doen. Of je raakt giga in de stress (en dat is dan niet goed voor je bloeddruk) óf je laat het maar gebeuren en je ziet wel en dan eindig je met een gezellig diner. Goed van je dat je er zo instaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat noemen wij hier dan "geluk bij een ongeluk"
    en stress is niet wat er met jou gebeurt maar je reactie op wat er met jou gebeurt he. fijne reactie heb jij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo is het, niets is te plannen in het leven. We proberen het wel maar go with the flow is bij tegenslag toch wel het beste. Mooie reactie van Heidi trouwens, helemaal waar. Goed gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihihi....één spreuk uit de Flow komt direct bij me bovendrijven: als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat! Hier blijkt maar weer dat je dan toch een ontzettend leuke en fijne dag hebt gehad, het heeft zo moeten zijn. Ik wens je nog veel van zulke dagen toe! X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat erg toch he die migraine die altijd komt als je het echt niet kan gebruiken ... blehhhh bij mij duurt die dan altijd twee of drie dagen ook nog gisteren was mijn laatste dagje dus ik kan weer en tijdje vooruit ...
    Neem dan ook wel eens een pil (Maxalt) maar voel me dan ook niet echt heel lekker ... groetss en een fijne maandag ... Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi avontuur.
    Wij hebben zoiets al 2 x meegemaakt met een zomervakantie. Uiteindelijk hebben we daar ook mooiere herinneringen aan dan we op dat moment dachten.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What a day, you sure did handle it well. You are a good example for us all! Delicious looking dessert, yum.
    xoRobin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. HayHay!
    Wat een toestand! En wat knap dat jullie er nog een fijne middag van hebben gemaakt. Volgens mij zou ik gillend gek zijn geworden, ik kan zo slecht tegen autopech. Maar misschien dat jouw verhaal mij helpt :-)
    Fijne dag!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En dan is ineens alles anders, maar als ik je berichtje zo lees, toch heel gezellig! Een geluk bij een ongeluk dus dat je samen met je vriendin op pad bent gegaan. Lekker bijgekletst, superleuk uitgegeten... Jammer van het vehikel! Dat die ook altijd stuk moeten gaan op het foute moment, ondanks de goede zorgen van de ANWB meneer!
    Op naar het volgende 'beroemd'-moment! Dat komt vast sneller dan je denkt ;-)
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een verhaal. En wat heb je er een leuk plaatje van gemaakt. Gelukkig hebben jullie er toch nog een leuke dag van gemaakt.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tjonge, wat een pech! Ik ben zelf zo bang dat het me ooit een keer overkomt.. Maar zo te lezen heb je er nog een gezellige dag van kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo jij hebt behoorlijk wat meegemaakt op 1 dag en hoewel de dag vol mrt pech zat klinkt het toch ook wel heel erg gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeetje wat een avontuur! Gelukkig hebben jullie er nog iets leuks van kunnen maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)