vrijdag 29 november 2013

What not to wear


nu denk ik nooit zoveel na
over wat ik aan trek,
ik heb ook niet bepaald een indrukwekkende garderobe
dus dat maakt het al een stuk makkelijker
maar de laatste dagen
heb ik Ineens een soort van
wat-moet-ik-aan-gedoe
(iedereen welbekend, denk ik zomaar...)


kijk, als ik thuis blijf
of nergens bijzonders heen moet
is het nogal makkelijk,
ik doe gewoon een dikke koltrui aan
bij voorkeur een grijze
(ik ben dol op grijze ietwat zorgelijke vestjes
en grofgebreide truien)
 een broek en dikke sokken
(soms zelfs 2 paar)

als ik het dan net iets gezelliger wil maken
heb ik ook nog wel wat gebreide jurken
die prima kunnen met een maillot
en laarzen ....
het probleem komt als ik afspraken heb
zoals gisteren met twee vrouwen
waarvan ik weet dat ze altijd tot in de puntjes
gekleed zijn, alles bij elkaar passend en hip..
dan weet ik het niet
en lijkt alles wat ik uit de kast trek
niet geschikt, te groot, te klein, te koud
er zit een vlek op
zo één op een duidelijk zichtbare plek
of de zomen hangen los..
(uiteindelijk trok ik toch maar een wollen jurkje aan )


in de zomer vind ik het een stuk makkelijker
jurkjes genoeg...maar die staan dan weer niet
met dikke vesten enzo..
vandaag ga ik naar de oratie van mijn schoonzus
(dat is een redevoering
om haar benoeming tot hoogleraar te aanvaarden,
ik hoop dat ik het goed uitleg..)
met een receptie, etentje en feest..
aangezien ik eerst met de pont, bus, trein en tram
moet en het koud is en het gaat regen,
heb ik werkelijk geen enkele clou
(bovendien heb ik geen idee
hoe Feestelijk de anderen gekleed gaan...)


en ik weet natuurlijk wel
dat het allemaal helemaal niet zoveel uitmaakt
maar dat is meestal pas achteraf
(zo was het gesprek gisteren bijzonder leuk
en maakten we afspraken voor een heel fijn nieuw project)
alleen ben ik dat al weer vergeten
als ik een nieuwe afspraak heb..
dus vanochtend gooi ik weer eens alles uit de kast
pas ik allerlei ongeschikte jurken
en zal ik uiteindelijk waarschijnlijk besluiten
te gaan voor warm en makkelijk...
dus als je vanmiddag in Amsterdam een vrouw ziet lopen
met een grijze  koltrui op weg naar een feestje
ben ik het waarschijnlijk....

ik wens je een fijne dag
(met iets gezelligs aan)
-X-

17 opmerkingen:

  1. Leuk geschreven en zoooo herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dacht ik nog wel dat ik de enige was die dat altijd heeft ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij zorgen van iedere vrouw, maakt niet uit hoe groot of klein je kast is;-) Mijn oplossing is tegenwoordig uitwijken naar zuslief met dezelfde maat, of zij misschien nog een leuk jurkje heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HayHay!
    Mag ik jouw stylist worden? ;-)
    Zo'n leuk verhaal en het lijkt me zo leuk om voor jou kleding combinaties te bedenken. Ik hou ook (te veel?) erg veel van kleding maar ik weet ook niet altijd wat ik aan moet hoor! Dat is een vrouwenkwaal volgens mij.
    Fijne dag!
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik draag hier ook altijd van die makkelijke kleren, ziet er soms niet uit maar lekker!!!!! Ik dacht juist deze week , ik moet nodig iets nets gaan kopen. De nette dingen die ik heb heb ik al zo vaak angehad, denken mensen daar komt ze weer met dat vest dat ze in Italie kocht. Waarschijnlijk denken ze dat helemaal niet hoor maar denk ik het vooral. En de komende maand heb ik een aantal afspraken waar ik iets leuks aan moet....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien gewoon wat minder over nadenken... De garderobe van je 'pop' is alvast prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wollen jurken zijn de max in dit jaargetijde!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach ja, het blijft een klassieke levensvraag: 'Wat trek ik aan?!' Ik draag vandaag een Laura Ashley rok met gaten erin. Maar aangezien ik thuis blijf geeft het niet. En hij zit zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. herkenbaar hoor, hier net zo. Grijs en zwart is altijd goed.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je je verhaal weer mooi 'versierd'. Het geheim is: jasjes. Met jasjes maak je iedere outfit af. T-shirt met spijkerbroek? Blazertje erbij. Gebreid (grijs) jurkje? Mooi kort, gekleurd jackje erbij. Hoe dan ook, als het maar je eigen stijl is, dan is het altijd goed.
    Fijn weekend, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk hoe je het allemaal beschrijft en ik vind het ook zo herkenbaar. Thuis lekker in je dikke trui met broek en sokken, maar owee als je dan de deur uitmoet... Mijn truc tegenwoordig, een gekleurde shawl op de zwart/grijze combi. Ben benieuwd hoe je afspraak is geweest. Je zal het er best naar je zin hebben gehad en ik weet zeker dat niemand zich heeft afgevraagd wat je droeg ;-) Jij bent tenslotte de persoon waarom het gaat!
    groetjes en fijn weekend
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk bericht en prachtige plaatjes! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellig feest gewenst ☺.
    Enne, die kledingkast......................misschien.................op zo'n koude, regenachtige dag..............toch eens gaan winkelen in een gezellig overdekt winkelcentrum ☺?

    Gezellig, WARM weekend gewenst.

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. omdat je Zeeland zo mist in de polder hier een bijzonder, virtueel kadootje voor jou!http://link.marktplaats.nl/751136480
    Liefs,Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een paar jaar terug kwam ik erachter dat zomerjurkjes prima kunnen in najaar en winter. Ik combineer ze met dikke vesten en zwarte maillots of een skinny jeans, korte of lange laarsjes. Of broques. Misschien nog een geinig sjaaltje...

    Groetjes, Gwendolyn

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)