woensdag 6 november 2013

Warm hands (diy)


dit wordt een soort van eindeloos lang bericht
en als je niet van haken houd heb je er ook niet zoveel aan,
hoewel ik bedacht dat je ze ook bij mij kan bestellen,
zo lekker gaat het, het haken van
ja, hoe heten ze eigenlijk
vingerloze handschoenen, klinkt raar,
polswarmers...maar ze zitten ook om je hand..
enfin..


ik maakte ze al eens eerder,
maar ik was vergeten hoe,
dus ik ben gewoon gaan haken,
verschillende modellen, te strak, te kort, te wijd
maar uiteindelijk heb ik het gevonden.
ik haakte een paar voor mijn nichtje Guusje,
bij wijze van testmodel
en als een kritische dertienjarige zegt dat het goed is..
ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk uit te leggen
(er staat ongetwijfeld weer een foutje in)
zo doe je het:


 het is belangrijk dat je dit met een dikkere haaknaald doet
anders krijg je een heel strak randje
waardoor hij niet makkelijk aangaat..

dit patroon is echt voor de haaknaald nummers
zoals beschreven, gebruik je andere naalden
worden ze groter of kleiner..


nog even een uitleg van de steek







als je eenmaal de slag (haak) te pakken hebt
zijn ze echt niet moeilijk..
mocht je niet kunnen haken
of er gewoon geen zin in hebben
maar wel in warme handen
kan je ze bij mij bestellen...


ik heb een beperkt aantal kleuren
waar je uit kan kiezen,
 van elke kleur kan ik één paar haken
ze kosten 15 euro per paar
(exclusief verzenden)
 nu weet ik wel dat je bij één of andere winkelketen
ze veel goedkoper kan krijgen
maar deze zijn handgemaakt...:)


ze zijn 20 cm lang
en net onder de duim 8 cm
maar door de gebruikte steek zijn ze rekbaar
dus ik denk dat ze over het Algemeen
iedereen wel passen..
bovenstaand zijn de kleuren waar je uit kan kiezen
(ook de roze en de groene van de bovenste foto
zijn te koop)
mail me even als je belangstelling hebt
en op is op..

ben je er nog..? ;)

ik wens je een fijne dag
-X-

45 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het patroon! Ik ga ze zeker maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk patroon, ik haakte er al zo' n 7 paar voor de kerstmarkt van mijn club, een ander patroon , ook heel makkelijk en ik haakte er nog maar 3 paar bij voor kerstkadootjes voor vriendinnen. En nu heb ik pijn in mijn pols en schouder.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. thank you!!! They'll be lovely xmas gifts!!!
    xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn leuk!
    Ik heb ze vorig jaar in een uiltjes variant voor mijn dochtertje gehaakt, nu voor mezelf bezig.
    Maar jij gebruikt wel een erg leuke steek :-)

    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er heel warm en gezellig uit! Ik heb ze gelijk gepind hoor! Welke wol gebruik je ervoor, ik vind deze kleuren zo mooi!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ben ik heel blij mee, erg leuk! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel zeg! Dit wordt een nieuw project en lekker warme handen! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ga, denk ik, straks beginnen....heb al de HELE week koude handen........dusse......bedankt!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh ik wil ook zo graag haken, maar ik kan het niet met mijn (zere) nek. Gelukkig heb ik je prachtige mooie deken om elke dag te bewonderen! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank voor het patroon. Ze zijn echt heel mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedankt voor het patroon! Ik was al op zoek gegaan, maar dit zit er uit alsof ik het ook echt kan!
    groetjes Thirza

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Net wat ik nodig heb voor op m'n werk!het is er zoooooo koud, loop er ook al met een col sjaal in het rond haha brrrrrrr..leuke steek!die heb ik nog nooit geprobeerd..
    Groetjes,
    Susan
    Creatieinspotlight.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ga een poging wagen, om te kijken of ik jouw 'patroon ' kan lezen ☺.

    Fijne avond.

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja hoor, ik ben er nog. Dit vind ik juist de leukste berichtjes van je. Ga dus gerust door met af en toe een berichtje over haken te plaatsen. Bedankt voor het patroon en heel veel succes met het haken van al die polswarmers.

    Groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik was vandaag net aan het denken dat ik zoiets voor mezelf wou maken. maar ben nog maar net begonnen met haken en vrees dat dit nog net te moeilijk zal zijn. ik ga eerst nog wat oefenen en dan pin ik je mooie uitleg voor binnekort. alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg bedankt voor de tuto! Met dit herfstige weer komen ze van pas, zeker op de fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel erg leuk! Ik ga het proberen! Ik ben benieuwd welke wol je gebruikt hebt. Ik ben nog een beginneling en de zelfde wol geeft naar mijn idee de meeste kans op goede afmetingen. Wil je het me laten weten?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt super leuk Ingrid! Ik zie al een volgend projectje aankomen....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn eerste is af en zit perfect
    Nummer twee vanavond en laat dan de winter maar komen
    Met de zelfde wol had ik al een col gebreid en een sjaal gebreid
    Dank je voor het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ben druk doende met leuke patroon maar het is mij niet duidelijk welke steken ik over het bruggetje van de 6 lossen (duimopening) moet haken. Wie weet raad?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bedankt Ingrid voor je beschrijving.... ga ze zeker een keer maken

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Ingrid,

    Erg leuk Patroon! Bedankt hiervoor. Ik ben meteen begonnen, maar ik vind het beginnetje vrij strak. Ik gebruik haaknaald 5, maar ik heb wol die geschikt is voor haaknaald 3,5 /4. zal die wol dan toch te dun zijn?
    Nou ja, zo maar even een wandelingetje naar de wolwinkel. De hond moet er toch nog even uit. En dan weer snel aan de haak.
    In ieder geval enorm bedankt voor je tutorial.
    Groetjes Sjoerdtje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dank Ingrid, ik heb al één warme rechterhand terwijl ik dit typ (ik moet nog twee rondes en de draad hangt gezellig op het toetsenbord:) Weer een heerlijk patroon om in één avond te haken. Voor anoniem: ik hoop dat je er inmiddels al uit bent...zo niet: je moet op de plek van het bruggetje gewoon twee 'v' tjes haken zoals je deed onder het bruggetje. Dus 2 keer 1 half stokje, 1 losse, 1 half stokje. Tenminste, dat heb ik gedaan en het ziet er goed uit:) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooo leuk dank je voor het delen van het patroon groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Na je makkelijkste das nu deze toffe handschoenen, superleuk project voor tussendoor, denk dat ik ze nog even op leuk met een gehaakte bloem en ik ben klaar voor de winter. Dank je wel voor je leuke blog! Groetjes Adrienne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuke polswarmers! Ben gelijk aan de slag gegaan. Kan iemand mij misschien vertellen waarom tot slot nog 4 toer vasten bij de pols gehaakt worden? Waarom begin je niet gelijk met 5 toer vasten i.p.v. met 1 toer?
    Bedankt voor je leuke blog! Toevallig zijn bij ons de koeien ook vandaag weer op stal gegaan!
    Gr. Jeanette.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind ze superleuk!
    Ik heb je pagina bij mijn favo's gezet.
    Bedankt voor het delen van het patroon!

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bedankt voor het leuke patroon! Heb 1 paar af en ga er vast nog meer maken/haken. Groetjes, Titia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk patroon Ingrid! Ik vroeg me alleen ook af welke steken er op het bruggetje moeten, maar ik denk dat het wel klopt wat Marike zegt. En ik zat me ook af te vragen waarom er achteraf nog 4 toeren vasten moeten in plaats van te beginnen met 5 toeren vaste.

    Groetjes, Nadia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. love your original way of pattern writting and outcome!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik denk dat ze dat achteraf doet om de afwerking mooier word dan. Maar ook hier het probleem dat ik de goede naalden en wol gebruik maar te klein uit kom voor mijn pols/hand. Dus mijn vraag is wat is het aantal wat je per keer moet toevoegen om goed uit te komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Where do you find pattern in English?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een heerlijk patroon, daar ga ik morgen eens voor zitten. Wat ben je toch een heerlijk mens Ingrid, ik geniet altijd zo van je gezellige blogjes, en nu sinds een paar dagen ook van je 2e geweldige boek. Dankjewel voor alle leuke DIY op je blog, zo superfijn om hier altijd te neuzen, ik krijg vaak zin om dan even iets te maken :-) Je inspireert me Ingrid, dank dank dank daarvoor! Jij maakt met je gezelligheid mijn leven echt een stukje leuker! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het zullen idd 2 van de gemaakte steken zijn, anders kom je niet uit met 13 steken. Het moeten er telkens 13 zijn dus :) Ik ga ze ook maken, lijken me fijne polswarmers! Bedankt voor het patroon en he uitleg, Ingrid :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dankjewel Ingrid! Ik ben reuze blij met dit patroon en heb je in mijn blogpost genoemd. http://thismakesjohappy.blogspot.nl/2015/11/vingerloze-handschoenen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  36. hi there, can you please send me this pattern in English - sarojc@awards.co.za

    Thank you kindly.
    Saroj

    BeantwoordenVerwijderen
  37. very hard to read instructions when they are written so messy.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Thank you for providing an English version to this pattern. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Leuk! Ga ze maken! Maar sluit jij de toeren? Kan het niet vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Thanks for the cute pattern. I would love to have a copy of the gift tag you used. I have looked everywhere for something similar. Thanks
    my email is jillgantz1@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)