dinsdag 19 november 2013

Useless facts from lovely books


stapels boeken met aanwijzingen heb ik,
ik ben dol op goede raad, Nutteloze feiten (dat vooral)
en aanwijzingen en adviezen
over van alles en nog wat,
hoe je de beste appeltaart kunt bakken,
hoe je interessant kan worden (ha)
hoe je nuttig handwerkt, stil moet zitten,
hoe je weet wat Daar vliegt...
je kan het zo gek niet verzinnen,
of ik neem het tot mij..
meestal heb je er niet zoveel aan
maar ik vind het gewoon
leuk om te weten..


hoe je een kerstmobile maakt..
van stukjes riet..


hoe je een paardje kan knutselen
van touw..


hoe je galgjes (het staat er echt,
wij zouden het nu bretels noemen)
kan haken van wat restjes katoen...


hoe zwanen heten in het Deens...


hoe je een makkelijk overgooiertje maakt
uit de jurk van moeder
(en om te weten dat ze ook in de jaren 30
al DIY boeken hadden)


of hoe je je haar
het beste mooi in de krul krijgt..

ik kan me bijna niet voorstellen
dat je niet een klein beetje moet glimlachen
van al deze Heerlijke Nutteloze Informatie
net als ik...

en dat is nu precies de reden waarom
ik mijn verzameling boeken
-met aanwijzingen waar je verder niet zo veel
aan hebt- koester..
ik word er gewoon blij van..

ik wens je een fijne dag
-X-

12 opmerkingen:

  1. Haha, ik ook! Zit hier met een grote glimlach. Mooie plaatjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, wat een gezellige plaatjes! Ik heb net een stapel oude boeken en naaibladen meegekregen van m'n moeder. En ik vraag mij af waar ik die inspiratie toch allemaal weer moet laten, zowel in m'n huis als in m'n hoofd. Ach, het vindt altijd wel weer een plekje. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo herkenbaar!!!! kom maar in mijn boekenkast snuisteren , ik kan je zo een stapel van dat soort boeken laten zien, leuk toch, elke dag iets bijleren, zonder dat het hoeft of echt nuttig is - Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Werk zelf in de bibliotheek.
    De heerlijkste taak is het innemen en opruimen van informatieve boeken.
    Titels als; Brave meisjes komen in de hemel, brutale meisjes komen overal.
    Trekken mijn aandacht dan en neem ik kort even mee naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke zulke boeken, de plaatjes alleen zijn al om blij van te worden. Ik herinner me een boek uit de jaren 50, waarin precies beschreven stond hoe je je man 's avonds tegemoet moest treden als hij van z'n werk kwam. Ook zo kostelijk en ongelooflijk dat het bestond ;-)
    Fijne dinsdag.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke plaatjes, die krulspelden vooral. Ik moest die vroeger bij mijn moeder wel eens indraaien en dan moest ik ook een bepaalde volgorde aanhouden. Grote glimlach hier hoor :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk deze boeken! Ik koop nogal eens boeken om dat éne mooie plaatje en ik bedenk dan, dat ik er iets van ga maken. Maar eenmaal thuis kan ik het niet voor elkaar krijgen om er ook echt de schaar in te zetten.. Bewaren dan maar. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijke verhaal. Zo'n paardje heb ik als kind gemaakt op een knutselclub. Nu weet ik waar de juf het idee vandaan haalde.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, die glimlach is hier ook verschenen hoor. Wat een prachtige nutteloze informatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahahaha..wat leuk zeg!! ..en nutteloos?! Welnee, zinvol! Die rietjes..leuk kerstwerkje voor op school!(ik ga hem onthouden :>) En die galgjes en jurkjes...ik zou ze zó maken! (als ik dat kon) Je kunt wel een Etsy winkeltje beginnen met zulke leuke ideetjes. Alleen het boek 'leer ons stil te zitten'...brrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeker tover je hiermee een glimlach om mijn lippen, maar een nog grotere lach bij herkenning van èèn van de boeken: "Wat vliegt daar", stond vroeger bij mijn ouders in de kast en als kind vond ik het heerlijk om daar doorheen te bladeren, pure nostalgie!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)