maandag 11 november 2013

Skip the intro ( or a vintage fabric swap)


terwijl de mist langzaam optrekt 
hier in de uiterwaarden
zat ik net een tijdje buiten om al dat schoons te bewonderen
dus zit ik nu met hele koude vingers 
dit bericht te typen, en moet ik even 
overschakelen van schapen in de mist naar lapjes
(lees: ik ben Helemaal uit mijn verhaal)
wat had ik bedacht...oja..
ik wilde lapjes ruilen..
(ik ga gewoon weer een vaste ruil-rubriek doen
elke week, zo leuk vind ik het)
ik heb stapels stoffen, maar het komt er nooit van 
om iets te naaien, ik knutsel al zoveel,
het schiet er gewoon bij in..
zelfs de gordijnen voor boven heb ik nog niet gemaakt
(dit word een totaal onsamenhangend verhaal
ik voel het aan alles...:)


dus: zoals Fem zou zeggen
Skip the intro, en maak je punt..
als er iemand zin heeft om één van de bovenstaande lapjes
te ruilen, laat me dat even weten
even specifiek over elk lapje:
1. ongeveer 1 meter bij 1 meter, katoen,
gebruikt, hier en daar een klein vlekje
2.katoenen lapje ook 1 bij 1 meter
met vogels, blaadjes en herten
3. tricot lapje, ook ongeveer 1 bij 1 meter
4. kussensloop, ongebruikt
(je kan er natuurlijk ook iets anders van maken)
5. dunne katoen, 70 bij 70 cm

je mag mij terugzenden wat je leuk vind
en als er meerdere reacties zijn,
kies ik willekeurig..

-if you like to swap one of these vintage fabrics,
all more or less 1 by 1 meter,
please let me know, 
you can send me back whatever you like..

ik wens je een stralende dag
-X-

35 opmerkingen:

  1. Wat een leuke ruilactie! Jazeker zou ik graag met je ruilen. Lapje 2 of 5 vind ik mooi. Ga alvast kijken wat ik je terug kan sturen.
    groetjes,
    Anita
    PS: 't Was inderdaad fris en ik moest de autoruiten al krabben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Ik wil graag lape 1 ruilen. Ik zie er al een schattig schortje in voor in de keuken van Mirte (3 jaar). Ze heeft ook al zelfgehaakte pannenlappen en ik krijg telkens gebakken AH mini's te eten als ik daar ben :) En ze knoeit weleens dus een schort ontbreekt echt nog. Fijne dag!
    Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zou graag mee doen, wat een heerlijk plan zo op de maandagmorgen
    mag ik misschien lapje 5 , als mevrouw anita dan voor 2 gaat? ik heb er leuke plannen mee, maar ook leuke plannen om iets te ruilen.
    wie weet kies je mij
    groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou graag lapje 3 ruilen. I♡tricot, haha! Wil je ruilen tegen andere stofjes, of gewoon iets willekeurigs leuks?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mag ik dan nummer vier met je ruilen, Ingrid?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil ook wel lapje drie met je ruilen. Ik heb een theemuts (zelfgemaakt) te ruil in een grijs stofje met dieprode roosjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou graag lapje 3 met je willen ruilen. Dan maak ik er een rokje van voor mijn dochter van 10.
    Ik ga iets leuks bedenken om te ruilen. Leuke actie.
    groeten van Jikke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooh ja, lapje 4 .....wauw! Nu nog even bedenken wat ik jou zal sturen als je ervoor kiest om met mij te ruilen,.....
    Fijne dag, liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat leuk! ik wil graag lapje 1 met je ruilen (maar voor stof heb ik altijd wel een mooie bestemming)! heb mooie 70's olifanten stof, of iets met auto's, nog nieuwe gesteven servetten van hotel royal bois le duc, ik dacht even sloop nr 2 te hebben, maar hij is toch net even anders ;-), natuurlijk ook stapels papier, maar misschien ingrid, kan ik je overhalen met een zelfgemaakte keramieken hanger?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ingrid, het is inderdaad koud. Echt weer handschoenenweer! Kan me voorstellen dat het een prachtig plaatje is, die flarden mist tussen de weilanden. Ik ben altijd in voor een leuke swap. Stofje 1 lijkt me fantastisch voor kussenhoezen op de nieuwe kamer van mijn zoontje. Een mooie dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, niets geen onsamendhangend verhaal hoor. Leuk idee weer om te gaan ruilen. Soms schaam ik me voor onze wegwerp maatschappij. Ruilen is toch ook veel leuker dan weggooien of nieuw kopen-:) Ik zou graag nr 5 met je ruilen. De bedoeling is om retro poppen te maken van stof.


    Liefs lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, lapje 2 zie ik wel zitten! Ruilen is zo leuk. Ik hou 't hier alvast in de gaten voor de wekelijkse ruilacties. En nu maar duimen dat ik uit de bus kom. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lapje 1 zit heel erg naar me te lonken, ben bezig de kweepeer oogst te verwerken, de hele keuken ruikt naar fruit. In ruil voor zelfgemaakte kweepeer koek (membrillo de dulce). Groetjes van Marcha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn zo'n ruil! Lap 1 lijkt me ideaal om een boodschappentas mee te maken: perfect voor groente & fruit. Ik bedenk wel iets leuks om jou op te sturen. En nu maar duimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik doe graag mee voor lapje 4 of 5. Leuk dat je elke week een ruilactie gaat doen! Wat gek dat ze vroeger zeiden 'van ruilen komt huilen'! Hier worden we toch allemaal erg blij van, en het kost niets:-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee. Ik ruil graag stofje 1 voor iets (moet nog wel even nadenke wat maar dat komt vast goed).
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe graag mee voor lapje nr 5...mooi vrolijk stofje....
    Enne het is maandagmorgen dus een beetje warrig mag best ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat leuk! ik wil lapje vier wel ruilen voor een zelfgemaakte stempel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk, ik wil graag lapje 4 ruilen. Ik heb genoeg stof liggen maar ook genoeg mooie spulletjes. Bijvoorbeeld handige oude blikken, oude atlas of leuke oude kinderboekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tja..en eigenlijk durf ik al niet eens te reageren..want ook al vind ik zelf dat ik leuke dingen maak/verzin....de meeste inspiratie vind ik dan toch bij weer bij jou..the master of my fantasy..zeg maar.
    Enfin..ik gooi mijn balletje gewoon op..denk wel wat verrassends voor je te hebben. Ik ga voor stofje 2 of 3..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik werd onmiddelijk verliefd op lapje 3 en 5. Dus zou wel graag willen ruilen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een geweldige stofjes! Ik zou heel graag lapje 4 met je ruilen...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Ingrid,
    Ik wil lapje 1 graag met je ruilen. Hij komt dan op mijn nieuwe krukje van de kringloop die ik aan het opknappen ben.
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je schrijft leuk zoals jij schrijft gaat dat ook altijd in mijn hoofd.
    En ruilen is super leuk !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. oh yeah, ik zie de kussensloop - lapje 4 wel als 1 van de lapjes in het lappendeken waar ik aan werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh, nummertje 4! Zo zonnig! Bij mij wordt het dan gewoon een tafelkleedje, wegens niet kunnen naaien maar wel dol op tafeltjes aankleden.
    Er komt dan een lading papier enzo je kant uit!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind elke swaplap leuk, ik maak verteltassen voor de school waar ik werk. Wat ik te ruilen heb...? Suprise!
    Groetjes, Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. I would sooo much like a piece of the number 1 fabric. Hope I get to trade with you. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. either 2 or 3 would do for me, would be delighted to pick through my fabrics and choose something you might like

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lapje 5 lijkt me zalig! Ik wil heel graag ruilen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Erg leuk, zo'n lapjesruil! Stofje 1 of 2 zou ik best willen hebben. Leuk om een tas van te maken, of een tas op te pimpen! Ik zou kunnen ruilen met mooi papier, plaatjes, bolletjes katoen, of twee oude handvaardigheid-boekjes, jaren 70 volgens mij.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ooh! Wat leuk zo'n ruil! Met stofje 1, 3 of 5 zou ik heel blij zijn :-) Ik zou heel graag willen ruilen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ha, grappig zo'n ruilactie, ik ga voor lapje twee!
    Groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. van het katoentje nr 5 zou ik wel een mooi rokje voor mijn dochtertje kunnen maken, misschien als ik heel zuinig knip wel een kleedje? Ik heb een verrassingspakketje in ruil :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jippiejee, ik doe mee. Nummertje 1 is ideaal om op te ontbijten, dat weet ik zeker. En jij krijgt een zelfgehaakte tipdoek ( neusdoek genoemd hier in de kempen) in ruil. Dat is een 3hoekige sjaal die je rond je schouders knoopt.
    Zaaaaalig warm.

    Xxx anne

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)