donderdag 28 november 2013

My little post office


vorige week toen ik bij Fem was,
keken we even in haar garage
om te zien of er nog wat spullen stonden
die ik zou kunnen gebruiken voor het één of ander,
als eerste viel mijn blik 
op dit prachtige kastje..
misschien ken je het wel zo'n moment
als je iets ziet en je hart springt gewoon op..
en je hardop oh zegt
zonder dat je er erg in hebt...


om niet al te inhalig te lijken
zei ik: die is leuk...
Oh ja zei Fem die staat hier al een hele tijd,
voor jou...
ze wilde het kastje aan mij geven
bij een Speciale gelegenheid
waarvan ik hoopte dat die ooit zou plaats vinden,
maar die er nooit gekomen is..


Fem vertelde mij hoe ze het kastje vond
hoe ze het was wezen ophalen met een vriendin,
ik mijmerde even over de dag
die nooit kwam
zag het even voor me, 
hoe ik het kastje in ontvangst zou nemen,
ik zuchtte, zei ach ja....
keken elkaar eens aan
en we lachten om alle verloren dromen...


 ik kreeg het kastje,
op de stoep van de garage
wat op zich natuurlijk ook
een Prachtige gelegenheid was..
en nu staat het hier in mijn kamer
eigenlijk moet het een kwart slag gedraaid worden
zodat de vakjes plat liggen,
maar de Familie Little
wilde er persé plaats in nemen
dus ik heb het op zijn kant gezet
zodat zij er in kunnen zitten..


ik ben er blij mee
met mijn kleine postkantoortje
maar misschien 
(ik weet het wel zeker)
ben ik nog blijer met een vriendin
die samen met mij
speciale gelegenheden wil vieren
(ook al vinden die niet plaats)
maar die er ook is
als er niets te vieren valt
daar kunnen uiteindelijk geen spullen tegenop..

ik wens je een Mooie dag
(ik krijg straks een soort van officieel bezoek,
maar daarover misschien later meer)

-X-

30 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk kastje! Lief van je vriendin! (en grappig hoe je de blauwe auto hebt neergezet ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nog eens een gaaf kastje. Snap echt wel dat je daar heel blij mee bent.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zulke vriendinnen zijn goud waard!
    Liefs, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, zoals je het beschrijft! :-)) Wat een prachtig kastje, zou ook net iets voor mij zijn. Ik stop nu vaak papiertjes, kleine boekjes en spulletjes in doosjes. Zo valt je oog erop, véél leuker! Wie weet, ééns bij de kringloop... Want ik durf niet te hopen op zo'n speciale gelegenheid. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi vriendinnenmoment. Koester ze!
    Het kastje is erg leuk.

    Liefs Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig kastje, het heeft wat al die vakjes. Ik heb er hier ééntje met 6 vakjes, stuk kleiner dus, maar o zo leuk. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een supervriendin! Prachtig lief kastje...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi verhaal, wat een speciale gelegenheid! En wat een speciale vriendin!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Top vriendin, Top kastje ! Deze gelegenheid lijkt me speciaal genoeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil het, ik wil het, ik wil het! Maar jij hebt het! Heel veel plezier ervan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi. Het verhaal én het kastje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gezellig kastje!! Enne..dit wàs toch een speciale gelegenheid! Ik denk dat veel mensen graag zulke momenten zouden willen beleven! Gefeliciteerd met zo'n vriendin die aan je denkt en zoveel moeite voor je wil doen!! Zulke lieverds zijn goud waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooh ik ben zwaar jaloers op jou, gezond jaloers hoor dat wel. Wat een prachtig kastje, zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. elke dag is mooi he, zeker met zo ene vriendin!
    geweldig kastje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super leuk, zo'n eigen postkantoortje ☺.
    En die Fem..........wees daar maar zuinig op!

    Fijne dag.

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. fijn zo'n kastje, fijn zo'n vriendin, fijn zo'n dag , wat wil je nog meer?Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig leuk kastje. En een fijne vriendin. Veel plezier met beiden :-).
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Onbetaalbaar zulke vriendinnen,die zo goed weten waar je blij van word

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Daar zou mijn hart ook een sprongetje van maken, prachtig postkastje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Such a sweet moment between friends. This is a wonderful find, both useful and decorative!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo'n vriendin moet je koesteren, wat een schattig kastje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw wat een super leuk en symbolisch cadeau!
    Wat lief!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Behoorlijk jaloers op dat kastje én die vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Aaahhh, zag m al op IG maar nu helemaal en hij is nog geweldiger dan ik dacht! Superlieve vriendin en supermooi kado! Wordt helemaal hieper ervan en wil ook wel zo een kast enneh zo een vriendin :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)