zondag 17 november 2013

Il fait beau


nu hou ik bijna van alle soorten weer
(ik vraag me af of dat een goede zin is)
misschien moet ik zeggen
dat ik wel de charme inzie van welke weersoort dan ook,
(klinkt ook wat vreemd)
laat ik het dan zo zeggen
ik hou van de zon, wolken, onweer, storm,
sneeuw en soms zelfs van regen
(als ik niet weg hoef)
maar niet van mist..


hoewel...zo'n lage mist vroeg in de ochtend
waardoor de koeien lijken te zweven in het weiland
dat vind ik dan weer wel mooi...
maar zo'n mist die dagen blijft hangen
daar word ik een beetje somber van
alsof de hemel op je gevallen is
(dat klinkt dan wel weer gezellig..)
ik denk dat de mist ook in mijn hoofd is
gaan zitten en dat dit een blogbericht van niks word..


en dat ik moet overgaan
tot de samenvatting..
ik heb een hekel aan deze mistige, koude dagen
(de verwarming is echt kapot,
ondanks het feit dat de olieman gisteren nog kwam,
het was niet de olie, maar Iets anders,
hopelijk komt er morgen Iemand naar kijken..)
en ik hou ik mij vast aan de woorden
op het kaartje : Il fait beau!
(en doe ik nog maar een extra vest aan)
ik wens je en fijne dag
-X-

13 opmerkingen:

  1. brrrr ik wens je snel een verwarming die het doet, dit is geen weer om in de kou te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och jee, de olietank ellende. Wij waren ook niet voorbereid op een lege tank toen we net in Ierland woonden en ik weet nog de paniek toen de verwarming niet werkte nadat de tank gevuld was. De buren hielpen uit en vertelden dat we de boiler moesten herstarten. En het werkte. Misschien kun je dat ook proberen. Hier is de link die ik kreeg. http://www.wikihow.com/Restart-a-Furnace-After-Running-out-of-Oil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herken je deze grijze mist gevoelens,van de laatste tijd, ook van vroeger?
    Heb namelijk het idee dat er een hormonale oorzaak ligt is bij deze worsteling met de emoties...de overgang misschien?
    Ben voorstander van aanpak van het taboe rondom deze levensfase.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm de verwarming echt kapot, is echt zwaar balen! Gelukkig vriest het nog niet en zal de mist hopelijk optrekken en plaats maken voor zonneschijn ;-)
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo herkanbaar, hier lijkt ook de mist inmijn hoofd te gaan zitten als het buiten mistig is. Bah, ik baal er altijd van en het lijkt me toch niet te lukken het tegen te gaan. Net heerlijk even de Sinterklaasspulletjes neer gezet, dan lijkt het gelijk alweer gezelliger,
    Ik hoop dat het olie-vermarmingsprobleem vlot is opgelost en geef je een dikke knuffel om je een beetje op te warmen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat grijze weer zonder een wolkje ,alleen maar grijs dat vind ik ook vreselijk. Geef mij maar wilde wolkenluchten....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig gezellig weblog heb jij! Ik heb je gevonden via het tijdschrift 101 woonideeën van jan 2013. Samen met mijn oudste dochter van 18 zijn wij ook fervente fans van kringloopwinkels en marktplaats. Mijn dochter studeert sinds dit jaar in Nijmegen en haar studentenkamer is rijkelijk gevuld met "kringloop". Ik heb je boek op mijn Sintverlanglistje gezet en hoop heel hard dat ie het voor me meeneemt uit Spanje...... en anders koop ik daarna zelf want het lijkt me een enorm leuk inspirerend boek. Je weblog staat inmiddels bij mijn favorieten, ik ga je volgen! Hartelijke groet en geniet van het bijzondere weer (hier in Brabant is het overigens niet mistig, wel grijs....) Nadia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mist heeft wel iets... iets mysterieus, iets geheimzinnigs... Mits het maar niet te lang duurt! Het is een wisseling van een enkele letter (mist/mits) maar zegt genoeg! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop dat de verwarming snel gemaakt wordt! Fijne zondag (hopelijk zonder mist ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oei, kachel stuk... Dat lijkt me best vervelend.
    Wat de mist betreft: dat vind ik ook niks, hoewel het nu wel prachtige foto's op je blog oplevert! Best hartverwarmend eigenlijk :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o nee, heb je ook geen verwarmingstoestelletje in huis? Het is akelig koud

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oei dat is balen van de verwarming, hopelijk is het snel opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hoop dat de Iemand inmiddels geweest is en je verwarming gemaakt heeft. Wellicht dat de mist in je hoofd dan ook wat optrekt. Ik lees altijd graag je berichtjes. Ondanks dat ze inderdaad soms wat aan de warrige kant zijn, of misschien wel juist daarom.... Succes met je verwarming, en wellicht dat een warme groet uit het zuiden van het land je wat kan opwarmen... X

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)