maandag 25 november 2013

Happy to have you home...


dus ik ging naar Zeeland
en ik kwam weer terug...
ik heb nooit gedacht van mezelf dat ik 
een Heimwee-iemand zou zijn,
maar ik weet nu
dat het mogelijk is dat je niet Alles over jezelf weet...
zodra ik één voet zet op Zeeuwse bodem
voel ik meteen aan alles 
dat ik thuis ben, gewoon thuis
alsof je lange tijd op reis bent geweest
en dat die reis op zich prachtig was,
er mooie dingen gebeurd zijn,
en je vele ervaringen rijker bent
maar dat je Eigenlijk blij bent
dat die voorbij is, en alles weer gewoon en vertrouwd is..


het was fijn, dat gevoel
en ik moet je zeggen dat ik met lichte tegenzin
gisteren weer op reis ging,
terug naar het witte huisje op de terp..
het liefst wilde ik gewoon thuis blijven..
en vandaag probeer ik mijn draai weer te vinden,
los te laten, kijken naar wat er Wel is,
mijn zegeningen te tellen
de feiten te accepteren
en wat dies meer zij
om met Goede zin
mijn reis voort te zetten..

ik wens je een fijne maandag
-X-

15 opmerkingen:

  1. Je zegeningen tellen bij een kopje koffie en dan gaat het wel weer, sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik woon al 13 jaar in Noord-Holland, ver van mijn geboorteplaats. Iedere keer als ik naar mijn ouders ga, ga ik naar huis. Het is en blijft altijd mijn thuis en geniet er met volle teugen. Hier boven geniet ik van mijn huis waar mijn twee grote liefdes met mij wonen en kijk ik uit naar de volgende reis naar het donkere, warme zuiden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond mezelf tot anderhalf jaar geleden ook nooit een heimwee-persoon - tot ik langer dan twee weken van huis was. Gelukkig kan je nog steeds regelmatig naar Zeeland. Ik hoop dat je in je huisje op de terp uiteindelijk ook je draai kunt vinden, je weet nu in ieder geval dat het niet zit in toch weer moeten verhuizen naar ergens anders dan Zeeland omdat dat niet lukt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een fijne reis dan en dat je heel gelukkig mag zijn! jou gevoel zou ik kunnen vergelijken met mijn gevoel in NL.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waarom ga je niet op Zeeuwse bodem wonen? Voor als dat niet kan...haal de Zeeuwse bodem in huis, ik hoop voor je dat je huisje snel net zo vertrouwd voelt als Zeeland!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je moet gewoon nog wat mensen in de buurt leren kennen en het voorjaar en de zomer eroverheen dan zie je weer hoe prachtig je daar woont en hoe fijn het is om buiten te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik kom niet uit Zeeland, ben geen Zeeuwse, maarrrrr... Het is de mooiste provincie van Nederland vind ik. Ik kan me heel goed voorstellen hoe dat voelt. Daar voel je je thuis !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaaaaaa, dat verlangen naar Zeeland en de zee, ik ken 't maar al te goed........
    Ik vind dit gedichtje van Tijs van Bragt heel veelzeggend:

    & in zeeuwse meisjes
    hun oogopslag
    vind je altijd Zeeland terug
    waar ze ook gaan

    liefs, nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat kan ik anders zeggen dan 'ik weet hoe het voelt' ...

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik weet ook hoe dat voelt, je roots liggen er, doe je niets aan..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel herkenbaar. Toen ik buiten de provincie studeerde, had ik ook altijd dat gevoel van thuiskomen, zodra de trein Zeeland in denderde... Die ruimte... die rust... heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In alles lees ik dat dit niet je meest gelukkige periode is.
    Gun jezelf de tijd om je lekker te voelen op de plek waar nu je home is.
    Ga lekker naar buiten, weer of geen weer, buiten maakt je hoofd leeg en maakt plaats voor mooie dingen.
    En die zijn er altijd en overal.
    Lieve groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je voelt je thuis waar je hart ligt,daar kun je niks tegenin brengen..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vond je net via bloglovin en lees dit. Zo herkenbaar als zeeus meisje;-) Hetzelfde gevoel heb ik als ik aan het strand loop waar dan ook, dat gevoel van vrijheid lijkt wel in je bloed te zitten..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je je gevoelens mooi verwoord! Goede reis!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)