donderdag 21 november 2013

DIY paper ball (only for Zen-moments)


een week of wat geleden
zag ik op Pinterest, een prachtig gevouwen bolletje..
ik wilde het meteen proberen,
dus ik googelde op origami bollen,
lampionnen en zo meer,
ik vond wel dingen die er op leken,
of met zo'n ingewikkelde beschrijving
die ik wel probeerde
maar er nooit zo uitzagen als op jet plaatje,
dus daar werd ik 
nogal humeurig van..


ik besloot er gewoon mee te stoppen
maar eigenlijk kon ik het niet uitstaan
dat het me niet lukte..
en toen kwam ik bij toeval
op de Deense site Magnettv terecht
waar echt heel veel leuke zelfmakers opstaan
waaronder dit filmpje
ik vouwde mee, en weer opnieuw
en nog een keer...


en het is me gelukt..
je moet er wel even voor gaan zitten
en wat geduld betrachten
(mooie mindfull oefening ondertussen)
maar dan heb je ook wat,
zoals ze zo mooi zeggen
(in dit specifieke geval papieren bollen;)


mocht je het zelf willen proberen
dan wens ik je succes (en wat volharding)
mij lukte het ook pas na
een aantal keer en heel wat proppen papier
in de hoek van de kamer...

fijne dag
-X-

15 opmerkingen:

  1. Oei oei ik wil deze origami ballen al heel vouwen maar stel het steeds uit! Echter als ik je prachtige foto's zie en het feit dat je er een filmpje bij hebt gedaan, ga ik er nu maar eens echt voor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey Ingrid (en andere origami ballen fans), je kan ook een goede template vinden voor origami ballen op deze site, zonder filmpje, maar wel met model, zodat je precies weet hoe de vouwen moeten komen
    http://www.minieco.co.uk/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn mooi en goed gelukt! Eerst even die Zen stand vinden nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een crea ballen weer! Ga het beslist een proberen, maar weet zeker dat er in de hoek van mijn kamer ook een paar zullen eindigen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hulp, ik vind mijn zen-stand niet!!!!
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh ze zijn erg leuk!
    Weet alleen niet of ik het aan durf ;-)
    Maar wel erg verleidelijk!
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga een poging wagen...volgende week zen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die zijn mooi geworden! Je ziet maar weer de zen volhouder wint:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die zijn gaaf zeg! Ik ga denk ik ook een poging wagen. Lijkt me leuk voor in de kerstboom straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn prachtig! Ik weet niet of ik een poging ga wagen, ben bang dat ik te ongeduldig ben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow! Ik wil ze volgende week met wat vriendinnen gaan maken. Hopelijk lukt het! Alleen kan ik op het filmpje niet ontdekken welke afmetingen van papier er gebruikt zijn. Kun jij mij hier aan helpen? Alvast bedankt! Dank & groeten,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Really cool looking ! nice work :)
    What sort of paper did you use ? it seems quite a rigid/thick sort of paper
    and also what dimensions did you use ? I did one and it is to short to close at the last step :p

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)