dinsdag 12 november 2013

Bye bey..cows...


er gebeurt niet zo heel veel,
hier op de terp, de zon gaat op, en ook weer onder,
de wolken drijven langs, of blijven hangen..
er haast zich eens een fietser naar de pont..
en de koeien, ach ja de koeien,
dat was zo ongeveer de grootste bron
van (uitzicht) vermaak,
ik keek veel naar de koeien...
dan stonden ze hier, dan weer daar,
ze lagen, aten en huppelden af en toe..


eerst waren er 12, toen 8,
nog wat later 4 en nu waren er nog maar 3..
en eigenlijk kon het ook niet meer..
ze stonden daar maar in de regen en de wind
ze zakten tot hun enkels in het drassige landje
je hoorde ze zwoegen..daar in het veld..


dus ik was blij voor de koeien
dat ze eindelijk opgehaald werden,
door 4 boeren en een een jongetje
met een trekker, overalls aan, stokken,
en een strategie om ze de juiste kant op te sturen..


de koeien deden braaf
wat er van ze verwacht werd..
hoewel er wel hier en daar Hup werd geroepen..
ze sjokten met z'n drieën richting de wagen
misschien waren ze ook blij dat ze eindelijk
naar de warme stal konden..


maar ik... ik vind het Zo jammer..
het is een teken dat de Koude tijden
er nu echt aankomen
en wat moet ik nu vertellen
wat er Zoal gebeurd hier buiten overdag?


ik zal ze missen..de koeien
en ik kan niet wachten op het moment
dat de trekker de andere kant opkomt
 en de koeien zal loslaten,
in het landje hier achter het huis...

fijne dag
-X-

18 opmerkingen:

  1. Ik snap dat je ze zult missen. Wat zitten die koeien dicht bij! Echt gaaf! En wat een geweldige show als het weer voorjaar word. Ik hoor altijd dat de koeien dan een dansje doen in de wei, dat lijkt me geweldig om te zien. Zo vanuit je tuintje, in je lentepakje, met een vlaggetje om ze weer welkom te heten, die koeien. Ik zal ze ook missen en hoop ze in het voorjaar weer via jou te mogen verwelkomen. Hier in blogland. Ondanks het vertrek van de koeien, maak er een mooie dag van.
    Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ingrid; Grappig; bij mij achter gebeurde gisteren t zelfde! Vind ik ook altijd jammer; eind april komen ze pas weer terug en huppelen dan de wei weer in.Maar nu komen meestal de groepen ganzen; het geluid van overvliegende ganzen vind ik altijd zo mooi! Ook de rijp op t gras is prachtig en gelukkig de wolkenluchten, de hazen in t veld ; en wat dacht je van de sneeuw?Prachtig! Maak t binnen maar extra gezellig met een haakwerkje , kopje thee en appeltaart voor t raam! groetjes Fleur in de polder

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ingrid die laatste foto gewerldig een schater lachje kwam er bij mij op, maar ik begrijp je niks hollands als koeien in een weiland. op naar het voorjaar.gr Marlies uit Egmond aan de Hoef

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij wordt dat pas echt een leuke dag: als de koeien weer losgelaten worden.... Iets om naar uit te kijken. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach die koeien :) Hopelijk komen er nog leuke vogels ofzo langs, om je een leuk uitzicht te bezorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk geschreven en de koeien, tja het is beter dat ze naar een droger plekje gaan. Je woont daar heerlijk, geniet ervan en soms is mijmeren over koeien een hele dagbesteding ;-)
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En nu HUP de winter in jij ;-)
    groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hebben ook koeien en het is erg leuk zoals je ernaar kijkt. Onze koeien zijn ook allemaal binnen. De laatste vangen is het moeilijkste die wil meestal de verkeerde kant op. De winter heeft ook wel weer wat hoor, dan hoeft er niet geoogst te worden. En als het dan vroeg donker is kan de boer nog wat TV kijken en de boerin gezellig wat breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een weemoedig verhaaltje, vooral "ik in het strepenjurkje met zwaaiend zakdoekje".
    Even los van dit berichtje een vraag:
    Heb je het goed naar je zin in je nieuwe huisje?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach, ieder jaargetijde heeft toch zo zijn charmes??

    Fijne dag☺.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi uitzicht hebben jullie in ieder geval! Met of zonder koeien...
    Geniet van de aankomende winter... alles mooi wit... ook niet te versmaden! Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dan gaan ze lekker vrolijk en hupsig zijn! wordt genieten....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voor de koeien is het ook saai hoor de hele winter op stal en maandenlang alleen de boer en boerin zien.
    Als naaste buur heb je toch wel recht op een fatsoenlijke zoekregeling ?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. niks aan te doen : we moeten er écht door, de koude wintermaanden ... Ik kijk er ook zo tegenop dit jaar ! Ik dacht dat dat juist beter zou gaan omdat we zo'n heerlijke zomer hebben gehad maar het lijkt net het omgekeerde effect te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi,hi. Ík moest gelijk denken aan het liedje 'koeien ' van Brigitte Kaandorp.Dat soort liedjes helpen je ook door de donkere dagen heen..' in die makkelijke pakken..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg leuk, vooral je laatste foto van het ' stripverhaal'

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoewel het voor jou misschien niet zo grappig is, moet ik toch wel heel erg lachen om je manier van schrijven en de plaatjes. Gelukkig komen de koeien ook weer een keer terug.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)