zaterdag 16 november 2013

A mountain of many mistakes..


terwijl ik net een verhaal zat te verzinnen
over het maken van fouten en dingen die niet lukken
zit ik hier in een huis waarvan de verwarming het 
niet doet, het is hier 10 graden in huis,
we vergaten (of maakten de fout er niet aan te denken)
dat de verwarming hier op olie word gestookt
en de tank is leeg...op zaterdag...ohoh
dus ik zit hier kleumend achter mijn laptop
en bedenk mij dat ik een vrouw ben
van vele missers..


kleine fouten, als schrijffouten op mijn blog
(jullie welbekend)
  vergissingen, inschattingsfouten.
projecten die op niets uitliepen,
de meeste fouten allang weer lang vergeten
maar er zijn ook
beslissingen die helemaal verkeerd uitpakten 
en waarvan de gevolgen
nog dagelijks nadreunen..
als ik er echt over nadenk 
lijkt mijn leven wel op deze berg haakwerk
een enorme berg van allerlei dingen
die niet gelukt zijn,
of misschien beter gezegd, 
die niet zijn uitgepakt zoals ik ze bedoeld had..


maar als ik het wat beter bekijk
schuilt er ook een soort van Schoonheid in
in die kleurrijke berg van niet-gelukte-dingen
en hoewel ik de neiging heb
nogal hard over mezelf te oordelen
als ik vind dat ik het niet goed gedaan heb
(bijna nooit over anderen, gek eigenlijk)
lijkt het mij een goed idee
ervan uit te gaan,
dat ik beslissingen neem met de beste intenties
dat het soms wel en soms niet goed uitpakt
dat het mij gemaakt heeft tot wie ik ben
dat mislukkingen ook weer onverwachte
andere Mooie dingen opleveren
en dat ik naast Hup
ook maar eens een briefje op de muur moet hangen
met de woorden:
Je Probeert Nog Eens Wat..;)

ik wens je een fijne weekend
-X-

30 opmerkingen:

  1. Naaaaaah, precies zoals ik hoopte dat je blog zou eindigen, want het is inderdaad een prachtige berg. En ik gebruik ook gemakkelijk het woord mislukkingen, maar probeer steeds meer te denken in termen van dingen die goed geprobeerd zijn, maar net niet werkten. Nee, ook ik heb het niet alleen over haakwerkjes. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. http://www.duurzaamthuis.nl/kaars-kachel-voor-nood-en-gezelligheid

    Fijn weekend! Groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei en een koud huis is al helemaal niet lekker. Ik heb vorige week net een goed idee gezien voor een eenvoudige warmtepot in huis (je hebt er niet veel meer voor nodig als een stenen pot en wat waxine lichtjes en het werkt echt!) heb een link op mijn blog naar een filmpje .... ik voel mij op het moment ook zo tweeslachtig. Soms denken we teveel aan wat is geweest en wat we 'hadden moeten' doen. En al dat haakwerk ziet er niet echt uit als mislukkelingen eerder iets moois wat nog in elkaar moet worden gezet :) jij ook nog een fijn weekend en hopelijk wordt het snel warmer .....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Ingrid.

    Dit vind ik nu een prachtige blog. Zo eentje met een kop en een staart, een strak verhaal en passende plaatjes......
    Dank je wel, ik kan mijn leven ook als een broddel-lapje aanschouwen. Ik kan blij zijn met sommige stukjes,verrassende combi's, terwijl ik andere delen nu niet bepaald mooi vind.
    En zo ploeteren wij verder, genieten of verdrieten en al die dingen bij elkaar maken ons lapje wel tot een kleurrijk geheel!
    Een fijn weekend.
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De berg met haakselwerkjes is weer leuk om het een en ander opnte fleuren, bijv. Tasjes ;-)
    Ik hoop dat je toch een beetje warmte hebt de komende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk nog regelmatig naar mijn HUP slinger hoor. En je berg kleurige dingetjes is enig.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dit weer prachtig verwoord. Het is heel herkenbaar, vooral de neiging om te hard over jezelf te oordelen (maar gek genoeg niet over anderen, same here). Je blog was weer even een reminder dat alles niet altijd perfect hoeft te zijn... Had ik precies even nodig nu, dank daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn HUP-slinger hangt inmiddels goed zichtbaar op een keukenkastje, mijn man denkt dat het 'Heidi Und Peter' betekent, maar ik weet wel beter! En ja, ook mijn leventje is er eentje van fouten en anders-gelopen-dan-geplande-dingen (om maar niet van mislukkingen te hoeven spreken), dus een heel herkenbaar en mooi verwoord verhaal. Zucht...hoe jij het toch iedere keer weer voor elkaar te krijgen om mij zo te raken...bewonderenswaardig! Sterkte in de kou, ik hoop dat jullie snel nieuwe olie voor de kachel hebben. Fijn weekend ondanks alles! Dikke knuffel tegen de kou, Xxx P.S. ik vind die berg onaffe haakwerkje ook wel heel erg ontzetten mooi, ik word er vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja, we horen er zoveel over in deze tijd waar mindfulnes hoogtij viert...het zijn de kleine dingen die je met aandacht gemaakt of beleeft die je een goed gevoel kunnen geven. Leven in de toekomst of in het verleden is zonde van de tijd die je nu hebt..dus geniet van het maken van al je haaksels en maaksels zonder je af te vragen of ze wel perfect zijn of een hoger doel dienen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een warme Zeeuwse HARTEGROET. TanteJo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wees maar trots op die prachtige berg...zonder 'mislukkingen' was deze berg er nooit geweest...

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Blijf proberen, ik geniet er van. Lekker samen op de bank onder een lading dekens en leven in het nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zonder mislukking zou er nooit iets tot stand komen...
    Haak fijn al die mislukkinkjes aan elkaar en je hebt een fijne deken om je warm te houden nu het zo koud is! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed gezegd! je bent niet de enige die zo denkt:) altijd fijn om te lezen dat jij ook zo bent en veel meer anderen maar we denken vaak dat we de enige zijn. Je moet eens naar de site van omdenken gaan (heb er een berichtje op mijn blog geplaats deze week) dat maakt je zelfs positief naar problemen kijken erg goed. We zouden trouwens wel een club kunnen vormen:)
    Groetjes en sterkte met je problemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ai das wel koud!
    Veel dingen mislukken, hier een la vol mislukkelingen ;). Gek dat we altijd alles maar mooi en volmaakt willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Ingrid,
    Ik heb laast in een wolwinkel gelezen dat je granny squares kunt inleveren in een winkel waar ze het merk phildar verkopen. Deze worden dan verzameld en tijdens de kerst-winterfair in de brabanthallen aan elkaar gemaakt tot een deken voor arme kinderen in Nederland. Dit is een actie van het nationaal fonds Kinderhulp.
    Ik zie er bij jouw ook een aantal tussen liggen. Een idee? Misschien kun jij er in jouw blog ook aandacht aan geven?
    Zie ook:www.kerstcreaties/haakmaaraan.
    Dank alvast,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. We learn from our mistakes, they say! Your mistakes are colorful and lovely! Who determines what is a mistake anyway!?
    You seem wonderful, xoRobin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Agja, het houd je wel bezig zo! Ik kan me trouwens niet echt voorstellen dat die berg met haakwerkjes mislukt zijn. Ik doe het je niet na! Dus leren van je fouten doe je zeker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. 'The sweet is never as sweet without the sour' ( Quote film Vanilla Sky) Ik vind je kleurrijke berg probeersels prachtig om te zien!! Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ai dat in de kou zitten brengt jou wel in een filosofische stemming!
    Als de niet naar wens verlopen dingen in je leven op deze hoop haakwerkjes lijken, is het in ieder geval een kleurrijke en vrolijke boel! Een prettig en niet al te koud (Helpt een warm chocomelkske niet een beetje?) weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Da's balen van je verwarming, maar gelukkig vriest het niet buiten ;-( dus ja het kan altijd erger. Zonder flauwekul, je leven wordt denk ik alleen maar interessanter door af en toe eens een 'misser'! Het zou anders wel heel saai en gladjes zijn.
    Nu maar hopen dat het snel weer een beetje warmer wordt, kleurrijk is het in ieder geval wel en daar zie ik ook al een deken in.
    warme groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. je hebt weer mooi geschreven! lieve groet ,sija

    BeantwoordenVerwijderen
  23. oh ...maak er wat moois van ! alles aan elkaar maken en maak er een mooi kussentje van ! schattig !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tijdens opruimmomenten, kom ik ze weer tegen 'de mislukte haakwerkjes' ik noem ze 'de haakwerkjes uit de Hoek', de Hoek waarin ik ze gooide omdat ik dat ze niet, of net niet goed of mooi genoeg vond.
    Heb er vaak mee in mijn handen gestaan, maar weggooien kan ik niet.
    Het hoort vast bij me denk ik dan. Ze horen vast ook bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik had ook zo'n berg met niet gebruikte, afgekeurde of nooit afgemaakte projectjes. Veel daarvan is onze kat erg blij mee, zij poesbalt (voetballen voor katten) ermee door de kamer. Als ze te versleten zijn gooi ik ze weg en krijgt ze een nieuwe. zo worden ze nog zeer dankbaar gebruikt.
    Jouw pot met haaksels is heerlijk vrolijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel herkenbaar... Net nog 2 mutsjes gehaakt die te klein blijken te zijn... :S

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig, dat mandje op de eerste foto. Zo'n mandje hadden wij vroeger thuis met daarin de haarkrullers en spelden. Mijn zusje en ik konden er uren mee spelen met die dingen. Zo leuk om zo'n mandje hier opeens weer voorbij te zien komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)