vrijdag 13 september 2013

Paper leaves DIY


nu vallen de blaadjes nog helemaal niet
van de bomen
en wat mij betreft blijft dat nog even zo
maar toch hangt de herfst in de lucht
je ruikt het buiten, je voelt het
(zo'n frisse prikkelende lucht)
en je ziet het..
als ik nu naar buiten kijk 
hangt er een prachtige grondmist
waar de scholieren op weg naar de pont
uit opdoemen...


de algehele stemming is wat weemoedig
(dat heb ik altijd Zo na de zomer)
ik zit 's avonds weer op de bank
met een haakwerkje 
(of in dit geval een knipwerkje...)
terwijl ik naar één of andere serie kijk
op mijn laptop (wij hebben nog steeds geen tv)
op het moment kijk ik naar Borgen
de 3 de serie, echt een aanrader
maar waarschijnlijk ken je het wel...
(maar dit allemaal terzijde)


dus ik knipte en vouwde blaadjes
toen ik dat idee kreeg
zocht ik naar origami-blaadjes
die zijn er wel, maar zo lastig te vouwen
dat ik zelf maar een simpele variant verzon..
ik maakte ze in vrolijke kleuren
om het zomer-gevoel nog een beetje vast te houden
(en ik wil de bomen buiten niet
op een idee brengen, ha!)


ik heb er afmetingen bij gezet
maar je kan ze natuurlijk zo groot
en zo klein maken als je zelf wil,
ook de vorm kan je naar eigen inzicht knippen..
misschien leuk voor op de seizoenstafel
(dat mis ik wel eens, het maken
van zo'n gezellige tafel samen met de kinderen..)
wel...zie maar...


veel plezier ermee
(mocht je ze gaan maken)
&
 ik wens je alvast een héél mooi weekend
-X-

23 opmerkingen:

  1. Ik ga ze zeker maken want ik vind ze erg leuk. Ook voor jou een heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zijn leuk en lekker makkelijk. Echt een DIY-light op een regenachtige dag, zoals ze morgen voorspellen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk, zo word je herfst nog heel vrolijk. (Ik houd stiekem heel erg van de herfst met vallende blaadjes, kan 't ook niet helpen ;))
    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kleurpracht aan foto's weer. Daar word ik elke keer vrolijk van!
    De blaadjes zijn erg leuk maar die boom...WAUW!!
    Heb je die zelf gemaakt uit MDF??? Uit de losse pols of heb je toevallig een patroontje dat je wilt delen?! Zo, dat is er uit, geen omwegen maar direct to the point, ha, ha!!
    Lieve groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn nichtje komt dit weekend logeren, dus ik heb nu een leuk idee! Dank je wel en een fijn weekend.
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @patricia de boom kocht ik ooit bij Seizoenerwinkel maar ik zie dat die nu gesloten is, ik weet niet waar je er één zou kunnen kopen..misschien iemand anders?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook helemaal fan van Borgen, wat een geweldige serie! Voor de liefhebbers: serie 2 is net begonnen op donderdagavond rond 23.00 uur.
    Ik vind de herfstblaadjes leuk, maar nog leuker het schommeltje aan de boom!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We don't have Autumn here, so with your idea I can give an idea of that in my home!!!!
    thank you, xxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor Patricia (en alle anderen die zo'n boom willen): www.juffrouwpollewop.nl en vast nog wel meer winkels die spullen hebben voor op de seizoentafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. HayHay!
    Wat een vrolijke herfstblaadjes!
    Zo is de herfst best leuk!
    Dit maakt het wel een beetje dragelijker.
    Fijn weekend!
    Liefs Danielle (DivaDaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ach jaaaaa, dat schommeltje......daar zou ik wel een uurtje of wat kunnen vertoeven:)
    Bedankt voor het idee......ik zie een knutselmiddagje aankomen met paddestoelen en blaadjes en veel gezellig papier......
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er leuk uit zeg! Is ook leuk voor op mijn stageschool.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Ingrid, als je klaar bent met Borgen (oooh wat een heerlijke serie) kan ik je van harte Downton Abbey adviseren. Iets heel anders maar verrukkelijk (vind ik dan)
    Fijn weekend
    Groeten
    Antoinet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi,
    Ga morgen gezellig naar de grietmarkt in Amerongen. Zo'n heerlijk sfeertje, dan ga je vanzelf van de herfst houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De herfsttafel.... En dan het liedje ' herfst herfst wat heb je te Koop' ... Door t bos met je laarzen door de bladeren dat zingen... En dan thuis de kaarsjes aan, die herfst heeft toch ook wel wat! Al moet ik erg wennen na die oh-zo-mooie zomer!

    Zonnige groet!
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk! Mag ik vragen waar je die blaadjes met mooie printjes hebt gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. och, die schommel...erg leuk! Ik heb ook zo'n boom, drie keer raden wat ik er morgen in ga hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Qué bonito quedó todo, Ingrid, y tan colorido! Gracias por compartirlo!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O super! Wat een fantastisch en eenvoudig idee, ik ben alvast fan van je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze zijn erg leuk geworden. Ik ben gek op zulke diy projecten!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)