woensdag 3 juli 2013

Things I found (I can't help it ;)



nu zou ik natuurlijk eigenlijk helemaal niet
naar rommelmarkten moeten gaan,
ik heb spullen genoeg om in te pakken
maar als ik dan lees dat er ergens één in de buurt is
kan ik de verleiding toch niet weerstaan
je weet maar nooit wat je zal vinden...


dus ik kocht deze deken,
voor maar 3 euro
ik vroeg nog is dat niet een beetje weinig
(het omgekeerde van afdingen eigenlijk ;)
voor al dat prachtige handwerk..
maar nee ze wilde er van af
van die oude deken zei ze er nog bij...
tja..dan ga ik verder ook niet moeilijk doen..


een paar ongedragen klompjes
ze passen perfect
maar ik ben niet echt een gouden-gespen type
en bovendien heb ik hele rare tenen
dus die gaan in de markt doos..


en oh deze
je doet er verder niets mee
ik geloof dat er een kabeltje ontbreekt
maar zo lief en die doos..
werkelijk mijn hart sprong op
en ik bedacht me dat ik als kind echt dolgraag
zo'n fijn machinetje gehad zou hebben
(ik naaide altijd kleertjes voor de Barbie
met de hand, die barbie heette Daisy
ik zie haar zo voor me..
maar dat is weer een ander verhaal..)


de plastic bus met de groene bloem
kocht ik in een rommelwinkeltje hier in de stad
hij staat prachtig op de planken
die we ophingen om het huis hier te verfraaien
ze hangen nog geen 3 weken
en ik ben ze al aan het leegruimen
(je toch eigenlijk nooit precies
hoe de Dingen gaan lopen
soms is dat fijn zoals in dit geval
maar soms kan ik me er ook grote zorgen over maken
maar dat terzijde)


gistermiddag had ik een onverwacht leuke middag 
met Nelleke met wie ik koffie zou gaan drinken
maar uiteindelijk deden we een kringloop-rondje
waarbij ik deze geweldige typemachines vond
(de blauwe is al aan een wel heel enthousiast iemand
beloofd via Instagram..:)
dus nu haal ik gewoon wat extra dozen
stop al mijn nieuwe schatten erin
en ga verder waar ik gebleven was
namelijk met inpakken
ik wens je een fijne dag
-X-

23 opmerkingen:

  1. Die schoentjes zijn leuk zeg!! Je vindt de mooiste dingen als je juist niet zoekt he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niets zo fijn als schatten vinden als je er niet naar zoekt!
    En ach 1 typemachine hoef je in ieder geval niet te verhuizen... ;)
    *huppelt dankzij jou vrolijk door deze grijze woensdag heen*
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n deken voor 3 euro....dat scheelt je een jaar haken ;-) Erg leuk.
    Maak je niet te druk over de verhuizing. Het is een mooie stap voorwaarts.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, en in plaats van "erg leuk": die deken is fantastisch!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat weer een heerlijke kringloop spullen.
    Ik kan het ook vaak niet laten te melden hoeveel iets gekost heeft.
    Dat is toch ook een deel van het plezier.
    Het huis en de tuin gezellig maken met herbuik geeft mij een trots gevoel.
    Dan hoor ik mij zorgzame vader in gedachten weer goedkeurend zeggen; denk maar goed om je centjes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie spullen zijn er gevonden ,ik heb mijzelf sinds 2 weken een kringloop verbod opgelegd,hoop dat ik het voorlopig volhou, maare .......die schoenen welke maat zijn ze, ik vind ze ondanks de gouden gesp wel draagbaar,zou je ze via hier willen verkopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hrkenbaar die drang om toch naar een rommelmarkt te gaan ondanks dat je weet dat het niet zo handig is. Maar ja, stel je voor dat je nou net die ene schat misloopt! Zo kocht ik afgelopen zaterdag bij de kringloop een tasje van leer en een plastic piepbeestje, blikken opwindvogel en wat speelgoed voor mijn dochter. Ik was toe aan een nieuw tasje maar was niet van plan om een dure leren tas aan te schaffen. Maar nu heb ik voor een prikkie een mooie verweerde tas gekocht. Leuk toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een mooie spulletjes! Die deken, daar ben ik echt verliefd op! Wat mooi, en dat voor 3 euro.... het zal vast mooi staan in je nieuwe huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ingrid wat heb je weer veel moois gekringloopt! :)
    Die klompjes zijn leuk, en als je rare tenen hebt, ze kunnen ook best met hele gezellige sokken! Probleem opgelost ;)

    Zonnige groet,
    Matty

    Ps. Ha! Zie ik daar m'n kaart op de plank? Dat vind ik leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie deken! Zoiets vind ik nou nooit :) En ik kan me voorstellen dat iemand enthousiast werd van de onderste typemachine! Zo'n mooi kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige schatten heb je gevonden en dit terwijl je eigenlijk moet inpakken en opruimen;-) Je kunt het ook niet laten, te leuk om te laten staan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja die naaimachine! Ik heb vroeger ook een kindernaaimachine gehad die ook cht werkte en waar ik poppenkleertjes en froezels (elastiek met een gerimpeld stoffen hulsje eromheen voor in het haar) maakte! Zo leuk...
    Liefs ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke spullen allemaal. Ik herkende ook onze eigen koffiekan op één van je foto's. Maar ik heb ze in oranje. Van Stilton geloof ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk, leuk, leuk......!!!!!!

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooh zo herkenbaar!! Wij moeten binnenkort ook verhuizen en weten nog niet eens waar naar toe en of alles wel mee kan of dat er eerst veel opgeslagen moet worden en toch blijf ik slepen. Je doet er niets aan he. Dat naaimachientje en de typemachines zijn mijn favorieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die deken had ik ook niet laten liggen hoor, wat een mooitje! Ben ook weg van de klompjes... welke maat zijn ze? Ik draag maat 37...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooie dingen, vooral de typmachines en de deken! :D ik vraag me vooral af: waarom koop je klompjes om ze gelijk weer weg te doen? ;) En een naaimachientje wat het niet meer doet haha :D ik vind hem wel heel schattig hoor (ik ben nogal van het praktisch denken: kan ik t gebruiken? nee? dan neit)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oh wat een heerlijk blogpost weer :D Ik kan het ook niet weerstaan hoor als ik hoor dat er een rommelmarkt is XD

    BeantwoordenVerwijderen
  19. die camera's zijn prachtig. Ik hoop er ook zo eens tegen te komen voor m'n verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die deken! Ik kan het niet geloven, die deken! Zo mooi! en dat voor drie euro... Helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh ja, ik zou ook omgekeerd afdingen als iemand drie euro voor die prachtige deken zou vragen! En dat naaimachientje is echt de topper van het jaar...wat een prachtig ding. Ik spaar zelf ook van dat 'rare' speelgoed wat niet goed meer werkt, en waar je nooit meer mee gaat spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waaaaa dat deken!! Voor die prijs heb je nog maar net 1 bolletje katoen!! Dat is er ene om in je volgende boek te zetten. Ik was er even tussenuit en merk dat je gaat verhuizen...kga je vorige berichten eens lezen, ben benieuwd naar waar. Die naaimachine zal prachtig staan in je nieuwe huis

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)