woensdag 17 juli 2013

Moving out stress..


laat ik voorop stellen dat ik er zelf 
voor gekozen heb.. en dat ik het een zege vind
dat ik dit soort keuzes kan maken..
maar ik moet je ook zeggen
dat toen ik vanochtend naar beneden liep
struikelend over een stapel schoenen
en kleerhangers
(wat doen die kleerhangers daar..ggrrr..)
ik het even helemaal niet meer zag blinken..
met die hele verhuizing


mijn zoon noemde me vroeger wel eens een stress kip
dat wapperde ik altijd weg
maar hij heeft gelijk..
ik ben iemand die altijd leeuwen en beren
op de weg ziet..wat zeg ik..
hele ontsnapte dierentuinen staan er af en toe
op mijn pad..
ik stapel ook graag, niet alleen spullen
maar ook problemen en dit en dit
en oja dat en niet te vergeten dat..


gelukkig is P de kalmte zelf
hij laat me uit razen en vraagt dan vervolgens
of we verder kunnen gaan waar we gebleven waren..
(maar nu is hij al naar zijn werk
dus reageer ik het hier even af.;)
dus ik probeer al die wilde dieren 
terug in hun hok te jagen en te denken aan het
uitzicht vanuit mijn nieuwe tuintje..


en de prachtige zwarte stokrozen
die er staan, ik heb ze heel vaak geprobeerd
te kweken maar het pakte altijd anders uit..en zie hier..
ik krijg ze er gratis bij..
dus ik haal diep adem, ga nog eens wat koffie zetten,
mijn zegeningen tellen
(en weer inpakken, ha)

zonnige dag!
-X-

26 opmerkingen:

  1. wauw dat uitzicht en die stokrozen zijn inderdaad prachtig. Een paar jaar geleden hadden we er ook zwarte staan en normaal gezien zouden die goed uitzaaien, maar dat is hier toch niet gelukt. Dus nu hebben we er geen meer.
    Geniet van die tas koffie en alles op zijn tijd zou ik zeggen, gewoon rustig verder doen, zonder stres...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ingrid, ik weet zeker dat jij binnenkort heel blij bent dat je de keus gemaakt hebt en dan is de verhuisstress snel vergeten. Mocht ik je nog een uurtje kunnen helpen zeg het maar....
    Nog een vraagje: weet jij al of jouw huisje al verzegd is?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet et er al opgeruimd en leeg uit! Volgens mij ga je als een tierelier. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doorgaan met inpakken, liters koffie er in, of misschien beter kruidenthee ivm caffeine en iets dat stress heet ;-)
    Bedenken dat je straks in het nieuwe huis dat grappige trapje buiten in de tuin mooi wit gaat schilderen zodat je hem daarna binnen kunt zetten en er leuke plaids overheen kunt draperen, of je favoriete tijdschriften.
    Nog even en je pakt straks heerlijk de fiets om te gaan genieten van een tochtje langs de vele fruitstalletjes hier in de Betuwe.
    Die dieren schuif je maar richting Ouwehand, daar kunnen ze er vast nog wel wat gebruiken en anders kunnen ze wel bij mijn dierentuin terecht xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai zelfs uwe vehuis ziet er even gezellig uit als je boek ! Ik heb er trouwens pas de wasspeldenzak uit gemaakt, zo tof !
    En die stokrozen, geweldig, en als ze er al staan betekent dat, dat ze daar een goede plek hebben en dus zullen blijven
    Ennsteek diene neushoorn nu maar weer in zijn kot !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tijd voor hulptroepen lijkt me zo. Iedereen aan het inpakken en verhuizen, zodat jouw grootste zorg wordt om iedereen van wat te eten en drinken te voorzien. Wordt dan wel een enorme oefening in loslaten.
    Heel veel succes met de laatste loodjes. 1 Stapje tegelijk, niet te veel willen, hoekje voor hoekje kom je er wel.

    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jouw stapels zijn altijd mooi, ook de stress stapels. wat een prachtige foto's ! ze kunnen zo in een woon magazine !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stokrozen zijn twee-jarig,
    als ze op een goede plek staan blijven ze soms wel drie tot vier jaar.
    Ze zaaien zichzelf uit.

    De kleur van de nakomelingen kunnen afwijken van de moederplant.

    Jouw stokrozen zien er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei, heel veel succes met de verhuizing...stressvol zal het zeker zijn. Ik hoop dat je snel over bent en dat de rust snel wederkeert!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goeie adviezen kreeg je al hierboven. Die zwarte stokrozen zijn prachtig en dan met dar rood erbij!!!!! Misschien kun je wel zaadjes gaan weggeven over een poosje. Hou je goed hè en die kruidenthee is een heel goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik begrijp het heel goed, ik heb die neiging ook. Vaak moet ik mezelf herrinneren om aan de goede dingen te denken..maar dat gaat niet altijd zo makkelijk. Raar eigenlijk, toch? het zou makkelijker zijn om aan de goeie dingen te denken dan aan de minder goede.
    succes met verhuizen en geniet ervan om je nieuwe huisje in te richten:)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik herken het helemaal! Bij mij staan ook altijd hele dierentuinen op de weg en ik zie ook eerder problemen dan oplossingen, ben ik echt heel erg goed in, al zeg ik het zelf;-) Bij mij staat ook een verhuizing voor de deur, dus ik ben benieuwd, tot dan lees ik gewoon bij jou mee! En die stokrozen zijn prachtig, ik probeer ze ook te kweken in mijn tuin, wil ook niet lukken. Wat een geluksvogel ben je dat je ze nu zomaar krijgt, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het is ook niet niks zo'n verhuizing! maar oh wat mag je straks hoop ik genieten van je nieuwe huis, je mooie rozen en het uitzicht ;-) sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik herken dat niet, manouvreer meestal om de beren heen, niet dat dat altijd handig is. Misschien zou je eens wat uit moeten zoomen, dan worden je stapels anders van proportie en krijgen een ander perspectief. Dat valt me altijd op aan de, overigens prachtige, plaatjes, ze zijn zo ingezoomd. Ik kan me voorstellen dat je je af en toe mevrouw Little voelt... Lang leve het weidse uitzicht straks.
    Groeten van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zou zo zeggen, doe rustig aan. Inpakken is al in kleine stapjes afscheid nemen van wat er nu is.
    Maar als ik zie wat er voor terug komt....kwijlkwijl!
    Wat een geweldig uitzicht en over die prachtige stokrozen zullen we het al helemaal niet meer hebben :)
    Ik denk dat ik wel een beetje jaloers ben (ookal ben ik erg tevreden met wat ik heb, maar dromen mag altijd, toch???)
    Heel veel sterkte de komende dagen en we zien wel wat het wordt daar in Ingen.
    Groeten Rosegarden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooo niet grappig die momenten dat je ff niet meer weet waar je al je spullen moet inpakken en vooral hoe!! Maar ff een bakkie thee en een blik op je nieuwe huis doen wonderen! Nog ff volhouden en je kan strak helemaal los gaan in je nieuwe huis! Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Oh ik ben ook zo'n stapellaar ;-) van spullen en probleempjes....
    en dit..en ook nog dat..enne...
    Succes Zet hem op!
    Ik zal aan je denken;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geen gemakkelijke opgave om bij deze temperatuur badend in hetz weet boven n paar verhuisdagen te staan...zet m op!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ja, stokrozen, die horen bij een droomhuis(je) - geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi uitzicht! Heel veel succes met de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. denk aan het liedje van Brigitte Kaandorp ; "het komt allemaal wel weer goed"..succes en lieve groet!
    sija

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat in ieder geval goed kwam: de adreswijzigingen, hier is 'ie binnen! Het wordt vast een veel zweet (hopelijk geen bloed en tranen) deze verhuisweek, zettumop!!
    Liefs uit Amsterdam, R.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Good luck!
    Zo herkenbaar dat stresskip verhaal!
    Voel me nog meer een stresskip met een o zo rustige partner ernaast maar het heeft wel een voordeel; het wordt geen kippenhok! ;-)
    Gr. DivaDaan
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Blijven doen.......zegeningen tellen!!
    Daar wordt je stil van.
    Als je ze gaat tellen, zijn het er namelijk ineens een heleboel ☺.
    Want ook al die kleine 'wondertjes' worden dan gezien.

    En gewoon jezelf weer bij elkaar rapen, bakkie koffie/thee, en gaan met die banaan.......uhhh....verhuisdozen ☺.

    Er komt vanzelf weer een nieuwe dag.
    Misschien leuk om een aftel-kalender te tekenen??
    En lekker dagen wegstrepen!!

    Na regen komt zonneschijn!
    Na een drukke, warme, zweterige verhuizing.......een mooi wit veerhuisje, met stokrozen in de tuin en een uitzicht om van te.....genieten ☺.

    Sterkte, ik denk aan je.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Alleen al het uitzicht vanuit je nieuwe tuin,wat een zegening
    Misschien een workshop mindfullniss in de toekomst? Geeft je een heerlijk kalm gevoel

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)